Ο Αγάθων Ιακωβίδης εμφανίζεται για πρώτη φορά στο Half Note Jazz Club, για τέσσερεις θεματικές βραδιές αφιερωμένες στο ρεμπέτικο τραγούδι, που εδώ και σαράντα χρόνια υπηρετεί με πάθος. Από την Τετάρτη 17 έως και το Σάββατο 20 Απριλίου, ο Αγάθων με διαφορετικούς καλεσμένους κάθε βραδιά, θα μας χαρίσει μοναδικά μουσικά ταξίδια, από τα ρεμπέτικα του 1885 ως τις μέρες μας.
ΤΕΤ. 17 – ΣΑΒ. 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013
Ο Αγάθων Ιακωβίδης γεννήθηκε και ζει στη Θεσσαλονίκη. Με τη μουσική αρχίζει να ασχολείται συστηματικά από το 1973. Αυτοδίδακτος, με μόνο οδηγό τα μουσικά του ακούσματα, μαθαίνει σχεδόν όλα τα έγχορδα που χρησιμοποιούνται στα ρεμπέτικα τραγούδια: κιθάρα, μπαγλαμά, ούτι, μπουζούκι, τζουρά, μαντόλα και μαντολίνο.
Το επαγγελματικό του ξεκίνημα γίνεται στις μπουάτ της Θεσσαλονίκης. Σύντομα αντιλαμβάνεται ότι ο μουσικός χώρος που τον ενδιαφέρει πραγματικά και ταιριάζει απόλυτα στη φωνή του είναι το ρεμπέτικο τραγούδι, στο οποίο και αφιερώνεται έκτοτε αποκλειστικά.
Το 1978 ιδρύει το Ρεμπέτικο Συγκρότημα Θεσσαλονίκης με το οποίο ηχογραφεί δύο δίσκους, εμφανίζεται σε διάφορα μαγαζιά και πραγματοποιεί πολλές συναυλίες σε όλη την Ελλάδα. Το 1981 κατεβαίνει για μερικά χρόνια (ως το 1987) στην Αθήνα. Έχει εμφανιστεί σε πόλεις και χωριά σε όλη την Ελλάδα και έχει προσκληθεί για προσωπικές συναυλίες, σχεδόν σε όλη την Ευρώπη στις Η.Π.Α. και στην Αυστραλία. Ο Αγάθων Ιακωβίδης είναι αφοσιωμένος στο ρεμπέτικο και δημοτικό τραγούδι. Τα υπηρετεί από το 1973, αρνούμενος πεισματικά να μετακινηθεί σε άλλα δημοφιλέστερα είδη.
Σε όλες τις προσωπικές δισκογραφικές του δουλειές παρουσιάζει συστηματικά το ρεμπέτικο τραγούδι, ερμηνεύοντας τόσο παλιά και άγνωστα ρεμπέτικα (στηριζόμενος, κατά μεγάλο μέρος, στο αρχειακό του υλικό), όσο και γνωστά και πολυτραγουδισμένα.
Προσωπική δισκογραφία
1981- Ρεμπέτικο Συγκρότημα Θεσσαλονίκης (αφιερωμένο στον Κώστα Σκαρβέλη)
1982 - Ρεμπέτικο Συγκρότημα Θεσσαλονίκης Νο 2 (αφιερωμένο στον Στελλάκη Περπινιάδη)
1984 - Κάθε βραδάκι μια φωτιά
1987 - Με στόχο την καρδούλα σου: νέα ρεμπέτικα με τον Αγάθωνα και την Κατερίνα Ξηρού / Βασίλης Νούσιας
1993 - Τα μπελεντέρια: σπάνια ρεμπέτικα σε νέα ηχογράφηση
1995 - Του τεκέ και της ταβέρνας
1998 - Αγάθωνας: την είδα απόψε λαϊκά / συμμετέχει η Γλυκερία
1999 - Ρεμπέτικα ντουέτα: Γκολές – Αγάθωνας, 18 σπάνια ρεμπέτικα
2001 - Τα ρεμπέτικα της εργατιάς: Αγάθωνας- Γκολές
2002 - Δημώδη άσματα
2007 - Πορτραίτα
2008- Ο Αγάθωνας ζωντανά στη Στοά των Αθανάτων
2012 – Της καρδιάς το τικι τακ (μόνο για Αυστραλία)
Στις τέσσερεις βραδιές στο Half Note θα παρουσιάσει:
ΤΕΤΑΡΤΗ 17/4
Μια μουσική – ιστορική αναδρομή του ρεμπέτικου από το 1885 έως το 1960
Παρουσίαση: Πάνος Σαββόπουλος
Συμμετέχουν: Κατερίνα Τσιρίδου (τραγούδι)
Γεράσιμος Σταμούλης (μπουζούκι - τραγούδι)
Μανώλης Πορφυράκης (κιθάρα – τραγούδι)
Ηλίας Κρομμύδας (ακορντεόν)
ΠΕΜΠΤΗ 18/4
Τα ρεμπέτικα ντουέτα : Μπάμπης Γκολές - Αγάθωνας
Συμμετέχουν: Μπάμπης Γκολές
Γεράσιμος Σταμούλης (μπουζούκι - τραγούδι)
Μανώλης Πορφυράκης (κιθάρα – τραγούδι)
Ηλίας Κρομμύδας (ακορντεόν)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19/4
Των ρεμπέτικων άξιοι σύγχρονοι συνεχιστές
Συμμετέχουν: Μανώλης Δημητριανάκης, Δημήτρης Κοντογιάννης, Γιώργος Ξηντάρης, Βασίλης Νούσιας, Γιάννης Εμμανουηλίδης
Γεράσιμος Σταμούλης (μπουζούκι - τραγούδι)
Μανώλης Πορφυράκης (κιθάρα – τραγούδι)
Ηλίας Κρομμύδας (ακορντεόν)
ΣΑΒΒΑΤΟ 20/4
Αγάθωνας και Koza Mostra
Η μουσική έκπληξη της χρονιάς! Λίγο πριν εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στον 58οδιαγωνισμό της Eurovision στο Malme της Σουηδίας, ο Αγάθωνας και οι Koza Mostra, με την τρέλα τους και τους balkan, Ska, Rock, Punk ρυθμούς τους, θα ξεσηκώσουν το κοινό της Αθήνας!
Οι KOZA MOSTRA είναι οι:
Ηλίας Κόζας, τραγούδι
Αλέξης Άρχοντης, ντραμς
Στέλιος Σιώμος, κιθάρα
Χρήστος Καλαϊτζόπουλος, ακορντεόν
Δημήτρης Χριστόνης, μπάσο
Βασίλης Ναλμπάντης, τρομπέτα
ΕΝΑΡΞΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ 22:00 (Τετ), 22:30 (Πεμ- Σαβ)
ΕΙΣΟΔΟΣ: 10€ / τραπέζι: 10, 15€
Half Note Jazz Club Τριβωνιανού 17, Μετς
Κρατήσεις: 2109213310
Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο