Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#6926 / 16.01.2007, 23:28 / Αναφορά Συνέντευξη με τα όλα της και όλα στη συνέντευξη! Είχα χρόνια να δω μεστά γραμμένα, αυτά που δεν συναντώ και πολύ συχνά πιά... Ποτέ δεν έτυχε να συναντήσω την Κυρία, εκτός από τα ερτζιανά, αλλά είμαι τυχερός που ακούω ραδιόφωνο πολλές φορές όταν οι υπόλοιποι κοιμώνται... Πολύ Καλή Δουλειά spiroos, όπου και να σαι... Γρηγόρης Δεσύπρης.- |
#6929 / 17.01.2007, 08:14 / Αναφορά Μπράβο spyroos!! Πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη! Είναι ωραίο να υπάρχουν συνεντεύξεις από ανθρώπους που είναι μέσα στα ελληνικά μουσικα δρώμενα αλλά όχι από τη θέση του τραγουδιστή, στιχουργού ή συνθέτη! Ειναι αυτοί που συνήθως λένε τα πράγματα με το όνομα τους! Όσον αφορά τη κυρια Βλαχογιάννη, πραγματικά διαβάζοντας το βιβλίο ήταν σαν να ακούω ραδιοφωνική εκπομπή..διαβαζες το κείμενο και μετά σου ερχοταν στο μυαλό το τραγούδι! |
#6931 / 17.01.2007, 11:45 / Αναφορά Εξαιρετική η συνέντευξη , πολύ καλές οι ερωτήσεις ... Μια ένσταση για τους διευθυντές του Δευτέρου Προγράμματος. Δεν μπορούν την κυρία Βλαχογιάννη να την βάλουν κάποια άλλη ώρα , ώστε να μπορούμε και μεις οι ταλαίπωροι που ξυπνάμαι νωρίς να την ακούμε άνετα και να μην ξενυχτάμε.... Μαργαρίτα Μυτιληναίου ακούει κανείς εκει στην ΕΡΤ; είναι απαίτηση αρκετών ακροατών. Έχουμε ανάγκη από ανθρώπους σαν την Στέλλα Βλαχογιάννη. |
#6933 / 17.01.2007, 13:36 / Αναφορά Ο αφανής ήρωας και αυτής της συνέντευξης είναι φυσικά ο jorge, για το εικαστικό μέρος αλλά κυριως για το "χώρο" και "χρόνο" που μας προσφέρει για να δημοσιοποιούμε τις εμμονές-ιδέες-απόψεις-σχόλιά μας. Να σαι καλά φίλε μου. Υ.Γ Σας ευχαριστώ για τα "ζεστά "σας σχόλια. |
#6934 / 17.01.2007, 14:01 / Αναφορά Πολύ πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη με τη Βλαχογιάννη για άλλη μια φορά να λέει την άποψή της χωρίς ενδοιασμούς ή κωλύματα... Θέλω να πω κάτι και για τον spiroos ότι συνέντευξη με τη συνέντευξη (όσες έχω διαβάσει) κατακτά ένα δικό του προσωπικό ύφος κι αυτό είναι από κάθε άποψη ενδιαφέρον. Συγχαρητήρια λοιπόν και στον spiroos αλλά και στην συνεντευξιαζόμενη κα. Βλαχογιάννη. |
#6937 / 17.01.2007, 15:59 / Αναφορά Συνέντευξη με σοβαρό και ουσιαστικό λόγο... ύπαρξης! Η κ. Βλαχογιάννη είναι από τους ανθρώπους που παραγματικά έχουν κάτι να πουν. Ειδικά, για εμάς τους νεότερους, μια τοποθέτησή της -πόσω μάλλον μια συνέντευξή της- αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία, να αποθηκεύσουμε σημαντικές πληροφορίες και απόψεις για πράγματα, που μας αφορούν σχετικά με τη μουσική και όχι μόνο. Είναι, υπό μια άλλη έννοια και μια ευκαιρία, επίσης, που μας υπενθυμίζει ο εσωτερικός μας συναγερμός, πως το θάρρος της γνώμης εκδηλώνεται ώριμα και ουσιαστικά και όχι πάνω σε μια έπαρση... Ευχαριστούμε, πάρα πολύ Σπύρο! |
Administrator
|
#6938 / 17.01.2007, 16:04 / Αναφορά Ήρωες είναι Σπύρο μου αυτοί που μέσα στο κλίμα ωχαδερφισμού που ζούμε, αγωνίζονται και λένε τη γνώμη τους με τον κίνδυνο να χάσουν τη δουλειά τους, να πληγώσουν φίλους ή να δημιουργήσουν επικίνδυνους εχθρούς, όπως στην περίπτωση της κυρίας Βλαχογιάννη. Μια φορά είχα γράψει μια αρνητική κριτική για κάποιον "καλλιτέχνη" που δεν τον ήξερε ούτε η μάνα του. Και αμέσως άρχισαν τηλέφωνα και απειλές για δικαστήρια και "φουσκωτούς". Αν λοιπόν εγώ, ο ερασιτέχνης, λαμβάνω τέτοια μηνύματα, φαντάζομαι τι θα έχει ακούσει στη ζωή της η κα Βλαχογιάννη και τι πιέσεις θα έχει δεχθεί από εργοδότες-εκδότες-καλλιτέχνες. Παρόλ' αυτά, δε σταμάτησε να λέει τη γνώμη της, όσο σκληρή κι αν ήταν, ακόμα και προς ανθρώπους όπως ο Μίκης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ειλικρινά "προσκύνησα"... Τέλος, χαίρομαι πολύ που διακρίνω και σε άλλους ανθρώπους, όπως τον Σπύρο, τη μαγκιά και το κριτικό πνεύμα της κυρίας Βλαχογιάννη. Μπράβο Σπύρο και Στέλλα, μας κάνετε καλύτερους! ΥΓ. Σήμερα τα μεσάνυχτα ας ακούσουμε Δεύτερο... |
#6939 / 17.01.2007, 18:19 / Αναφορά Συνέντευξη "καθηλωτική", από τις λίγες φορές που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Μπράβο Σπύρο για τις εύστοχες ερωτήσεις, για την κ. Βλαχογιάννη, τι να πω πια... μένω άλλη μια φορά εντυπωσιασμένος από τις καίριες απαντήσεις της. Συγχαρητήρια!! |
#6940 / 17.01.2007, 20:26 / Αναφορά Πραγματικά έχω ενθουσιαστεί με τις απόψεις αυτης της γυναίκας. Να' στε καλά που μας τη "φέρατε" εδώ! |
#6942 / 18.01.2007, 00:43 / Αναφορά Δεν την ήξερα την Στέλλα Βλαχογιάννη. Σημαντική, αληθινή!! Σε ευχαριστώ που μου την γνώρισες. Μπράβο σου, γιατί με καίριες ερωτήσεις, οδήγησες να γίνει μια πολύ δυνατή συνέντευξη!! Παρεπιπτόντως συγκινήθηκα πρόσθετα γιατί έτυχε να έχω γνωρίσει την Λιλάντα Λυκιαρδοπούλου. |
#6943 / 18.01.2007, 00:54 / Αναφορά Μπραβο spiros!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
#6949 / 18.01.2007, 12:01 / Αναφορά Πυκνή και αυθεντική η δουλειά σου. Μπράβο spiroos!!!! |
#6954 / 18.01.2007, 18:41 / Αναφορά Μπράβο στον Σπύρο και τον μουσικό μας παράδεισο για την συνέντευξη της πραγματικά άξιας αυτής γυναίκας.Μόλις ανέβηκε και το νέο τευχος του www.hridanos.gr,μπειτε και διαβάστε ένα υπέροχο αφιέρωμα στην Αφροδίτη Μάνου,επιμέλεια της Στέλλας Βλαχογιάννη, διαβάστε και τις κριτικές για τους δίσκους του Θ. Παπακωνσταντίνου,Γ. Χαρούλη και άλλων(πόσο δίκιο έχει!!).Μπράβο και πάλι πάντα τέτοια |
#6976 / 20.01.2007, 19:58 / Αναφορά Πολύ καλή η συνέντευξη, Σπύρο. Πραγματικά αποκαλυπτική. Ήταν σαν να τη γνώρισα την κα. Βλαχογιάννη. Ένα ενδιαφέρον άτομο που κάνει πολλά για το ελληνικό τραγούδι από διάφορα μετερίζια. Κορυφαία όσα γράφει για τον διαχωρισμό ανθρώπου και έργου. Σε κάποια σημεία μου τα χάλασε όμως, κυρίως με κάποιες απόλυτες και υπερβολικές, ίσως και βιαστικές, απόψεις για πρόσωπα και πράγματα στο ελληνικό τραγούδι. Βέβαια, ο καθένας μπορεί να εκφράζει τις προτιμήσεις του και τις απόψεις του, αλλά, από τη στιγμή που το κάνει δημόσια, αποδέχεται και την δυνατότητα να δεχθεί κριτική, πολύ περισσότερο όταν είναι ένα δημόσιο πρόσωπο με μεγάλη επιρροή στο χώρο του ελληνικού τραγουδιού. Με το Μούτση λέει ότι θα είναι σκληρή. Ε, ναι: (παρα-)είναι σκληρή. Άκου "Για μένα τελείωσε το '81 με το Φράγμα"! Έκτοτε ο Μούτσης κυκλοφόρησε 4 δίσκους, αν δεν κάνω λάθος, 3 με τη φωνή του και έναν με τη Μούσχουρη. Δηλαδή η κα. Β. θεωρεί ότι στους δίσκους αυτούς δεν υπάρχει τίποτα αξιόλογο; Είτε σαν τραγούδια ολόκληρα είτε σε επίπεδο στίχου ή μουσικής; Δεν της λένε τίποτα οι στίχοι :"Πώς να πεθάναμε το μάθαμε καλά απ' των σχολειών τις αυλές, μα πώς να ζούμε ούτε κουβέντα, παραδομένοι έτσι άνευ όρων στη βασιλεία των ουρανών και των εμπόρων" ή "Κι είδα τις ελπίδες μας σκιές/βάδιζαν αμίλητα εμπρός μου/σύμβολα, σημεία, και μυστικές μορφές/αυτού του μάταιου κόσμου" ή "Κι είν’ οι φωνές μας στον αέρα, αλήθεια ποια είναι η αλήθεια/Έτσι που ζεις από συνήθεια μια μέρα ακόμα και μια μέρα/Κι ουρανός που μας σκεπάζει μια φυσαρμόνικα που κλαίει"; Επαναλαμβάνω, δικαίωμα του καθενός να έχει το προσωπικό του γούστο. Αλλά δεν μπορεί να χτυπά με τριαντάφυλλο λίγο πιο πάνω τον -σπουδαίο μεν αλλά σχεδόν ανύπαρκτο σε επίπεδο καινούριας παραγωγής μετά το "Ρεμπέτικο"- Σταύρο Ξαρχάκο και να ρίχνει στα Τάρταρα, διατυπώνοντας σε τελική ανάλυση όχι απλά μια προσωπική αξιολογική κρίση, έναν άλλον της γενιάς του, που αν μη τι άλλο αγαπήθηκε πολύ τη δεκαετία του '80 από έναν ευαισθητοποιημένο μουσικά κόσμο και επέλεξε μια προσωπική διαδρομή μακριά από τον εύκολο δρόμο της μαζικής ετήσιας παραγωγής σουξέ που σίγουρα θα μπορούσε άνετα να ακολουθήσει. Έπειτα μιλά για τη "λαίλαπα των τραγουδοποιών". Εντάξει, βρήκαμε τον ένοχο για την κατάπτωση του ελληνικού τραγουδιού. Είναι το πλήθος, (αλήθεια πώς προσμετράται ακριβώς; Στους πόσους φτάνουμε στην κρίσιμη μάζα ώστε να θεωρούνται λαίλαπα; ) των μουσικά ανεπαρκών, στιχουργικά ευπρεπών (γνωρίζει καλά την τέχνη της προσβολής η δημοσιογράφος: στα χείλη της το "ευπρεπή" γίνεται υποτιμητικό αφού έπεται του διόλου κολακευτικού "στιχάκια") και φωνητικά απλά συμπαθητικών τραγουδοποιών, που κατέκλυσαν τα σπίτια, τις τηλεοράσεις και τα ραδιόφωνά μας. Τώρα, σε ποιους ακριβώς αναφέρεται; Αν λάβω υπόψη τα ονόματα που -ευτυχώς κιόλας- ξεχωρίζει, μάλλον εννοεί εκτός από τους Κατσιμιχαίους (οι οποίοι εμφανίζονται τη δεκαετία του '80, όχι μετά) και τον Αλκίνοο (που ξεκίνησε όχι ως τραγουδοποιός αλλά ως ερμηνευτής σε δύο δίσκους του Ζούδιαρη, και δε βλέπω καμιά τεράστια υπεροχή του σε σχέση με τους υπόλοιπους), ανάμεσα σε πολλούς άλλους και τους εξής: Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, Διονύση Τσακνή, Μιλτιάδη Πασχαλίδη, Σωκράτη Μάλαμα, Θανάση Παπακωνσταντίνου (για αυτούς τους δύο επιφυλάσσει κι άλλα έπειτα), Φοίβο Δεληβοριά, Ορφέα Περίδη, Νίκο Πορτοκάλογλου κ.α. τραγουδοποιούς τις τελευταίας χοντρικά δεκαπενταετίας. Ε, όλοι αυτοί για την κα. Β. χαρακτηρίζονται από τα στοιχεία που προανάφερα και κυρίως "Ουσιαστικά [...] [ΔΕΝ] έχουν σημαντικό λόγο ύπαρξης". Ήθελα να 'ξερα τι παίζει στην εκπομπή της όλα αυτά τα χρόνια και με ποιους ασχολείται το περιοδικό του οποίου έχει πλέον τη διεύθυνση... Τα καλύτερα τα επιφυλάσσει για τον Μάλαμα και τον Θανάση Παπακωνσταντίνου. Για τον πρώτο, δηλώνει με άνεση ότι επαναλαμβάνεται, ότι δεν έχει ψάξιμο στους δίσκους του και ότι στον πρώτο δίσκο του (το 1989, Ασπρόμαυρες Ιστορίες) έγραφε όπως γράφει και τώρα (και προφανώς όλα τα ενδιάμεσα 17 χρόνια). Μαλαμολόγος η κυρία Βλαχογιάννη! Όποιος έχει ακούσει λίγο περισσότερο Μάλαμα ξέρει ότι αυτό που γράφει είναι τουλάχιστον ανακριβές, πολύ περισσότερο όταν ο Μάλαμας έχει δώσει δίσκους τελείως ροκ, άλλους πιο μαλακούς, με περισσότερες μπαλάντες, και άλλους τελείως λαϊκούς, για να μη μιλήσουμε για το γεγονός ότι δεν τραγουδάει σε όλους τους δίσκους του ο ίδιος. Προσοχή! Δε λέω ότι θα πρέπει ντε και καλά να μας αρέσει ο Μάλαμας! Άλλο το γούστο όμως και άλλο η "ιστορική" πραγματικότητα. Αδικεί τον εαυτό της η σοβαρή δημοσιογράφος με τέτοιου είδους εύκολες τοποθετήσεις. Για τον Θ.Π. ισχύει ότι είπα πριν σχετικά με το "στιχάκια ευπρεπή". "Μέχρι την "Αγρύπνια" ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα περίπτωση", λέει. Άντε βγάλε άκρη! Εφτά δίσκοι μέχρι και την "Αγρύπνια" -μαζί με αυτούς που έγραψε για τις Κανά, Καλημέρη-, ένα live έπειτα από τα λίγα που έχουν λόγο ύπαρξης, υπό την έννοια ότι προσφέρουν κάτι επιπλέον από επανεκτελέσεις τραγουδιών του studio, και δεν έχει βγάλει περαιτέρω ετυμηγορία! Αφού όμως υπήρξε ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα περίπτωση και τώρα τον περιμένει να δει τι θα κάνει μετά από τους δύο τελευταίους -περισσότερο ή λιγότερο- πειραματικούς δίσκους, τελικά έχει ή δεν έχει σημαντικό λόγο ύπαρξης αυτός ο τραγουδοποιός; Δεν επιχειρώ να προσβάλλω την κα. Βλαχογιάννη. Η εκπομπή της είναι όαση, το Δίφωνο βελτιώθηκε τελευταία, ο Ηριδανός είναι σπουδαία προσπάθεια, αλλά ΚΑΙ για αυτούς τους λόγους δεν θα πρέπει να την βάζουμε στο απυρόβλητο και να παίρνουμε ό,τι λέει ως θέσφατο. Απλά διαβάζοντας κάποιες από τις λιγάκι "αφ' υψηλού" απόψεις της, μου ήρθε το αμερικάνικο "give us a break!" ΥΓ. "Έχει αρχίσει να αποκτά πολλούς απογόνους." Δεν είναι ξεκάθαρο ποιος ακριβώς είναι ο καρπερός εδώ. ΥΓ2. Active Member λεγόταν το συγκρότημα την τελευταία φορά που είχα ακούσει για αυτό. Άλλαξε κάτι; ΥΓ.3 "«Σπάει το ρόδι». 13 συνθέτες μελοποιούν στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου. Δεν ενθουσιάστηκα." Δύο λέξεις! Γαλαντόμα! Η πλάκα είναι ότι στην κριτική της στον Ηριδανό γράφει ένα κείμενο 450 λέξεων περίπου για τον δίσκο, όσο περίπου και για τον δίσκο του Χαρούλη, που εδώ του επιφυλάσσει 4 κανονικότατες προτάσεις... |
#6978 / 20.01.2007, 20:52 Θα σου απαντήσω εκ μέρους του Σπύρου και μόνο. Σε ευχαριστώ για το χρόνο που αφιέρωσες να τη διαβάσεις και να γράψεις. Νομίζω όμως οτι έχεις πέσει σε κάποιες "ύποπτες" αντιφάσεις καταρχήν. Από τη μια η εκπομπή της είναι "όαση" από την άλλη "ήθελα να ξερα τι παίζει στην εκπομπή της", το "Δίφωνο βελτιώθηκε" και από την άλλη "με ποιους ασχολείται το περιοδικό του οποιού έχει πλέον τη διεύθυνση κ.α τέτοια. Επίσης, έχεις παρεξηγήσει τον όρο συνέντευξη. Δεν έχει τη σημασία του "όλα τα σφάζω και όλα τα μαχαιρώνω". Στο λέω ως προς τα σχόλια σου για τα όσα είπε για Θ.Παπακωνσταντίνου, Λ.Παπαδόπουλο κτλ. Σύντομες τοποθετήσεις ζητήθηκαν, σύντομα απάντησε. Κριτικές , όπως είπες γίνονται αλλού, μακροσκελείς και εμπεριστατωμένες. Το πρόβλημα θα ήταν να μην έκανε την κριτική των 450 λέξεων στον Ηριδανό...Άρα που το θέμα; Τέλος, ως προς το θέμα "Μάλαμας" δεν θα δεκτώ την "ιστορική πραγματικότητα" που αναφέρεις. Και δεν χρειάζεται να είναι κανείς Μαλαμολόγος για να το συμπεράνει. Αλλά αν θες να συζητήσουμε τις απόψεις μας για τον Μάλαμα, ευχαρίστως να ανοίξουμε τόπικ στο φόρουμ. Το σημαντικότερο όμως όλων: Δεν την βάζει κανείς στο απυρόβλητο και παίρνουμε ο,τι λέει ως θέσφατο. Κρίνουμε και κρινόμαστε. ΟΛΟΙ. |
#6981 / 20.01.2007, 22:19 Φίλε Σπύρο, δεν πέφτω εγώ σε αντιφάσεις, αλλά η ίδια η Στέλλα Βλαχογιάννη και αυτό προσπάθησα να καταδείξω με τα σχόλια που θεωρείς ότι είναι αντιφατικά. Όταν αναρωτιέται κάποιος για κάτι δε σημαίνει ότι δε γνωρίζει την απάντηση. Απλά επιλέγει να σχολιάσει έτσι κάτι που του φαίνεται περίεργο. Μια μορφή ρητορικής ερώτησης δηλαδή. Ξέρω και τι παίζει πάνω κάτω στην εκπομπή της και με ποιους ασχολείται το Δίφωνο και γι' αυτό εξεπλάγην με τα όσα έγραψε περί τραγουδοποιών. Στην εκπομπή της λοιπόν ΕΧΕΙ ΠΑΙΞΕΙ τραγούδια και αυτών που ανάφερα (Μαχαιρίτσα και Σία) για τους οποίους εξέφρασε την άποψη ότι δεν έχουν σημαντικό λόγο ύπαρξης (ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω πώς είπε κάτι τόσο σοβαρό με τόση άνεση...) ή μήπως δεν το έχει κάνει; Επίσης, το περιοδικό ΕΧΕΙ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ και θα ασχοληθεί με όλους αυτούς τους "ασήμαντους" τραγουδοποιούς ή μήπως όχι; Για τον Θ.Π. τώρα, δε σχολίασα το μέγεθος του σχολίου, αλλά το περιεχόμενό του. Όσο για τον Λ.Π. αυτό που με ενόχλησε ήταν ότι ενώ στις κριτικές στον Ηριδανό αφιέρωσε τον ίδιο περίπου χώρο για όλους τους δίσκους που σχολίασε σύντομα (όπως ζήτησες) στη συνέντευξη, για το "Σπάει το ρόδι" επιφύλαξε δύο λέξεις (ρήμα με άρνηση), μες τη μαυρίλα, ενώ για όλους τους υπόλοιπους είπε και δύο κουβέντες παραπάνω και έναν καλό λόγο. Η αίσθηση που μου έδωσε το "Δεν ενθουσιάστηκα" ήταν πολύ πιο πικρή από αυτή της κριτικής στον Ηριδανό. Τέλος, για το Μάλαμα η "ιστορική πραγματικότητα" που αναφέρω είναι πολύ συγκεκριμένη και την αναλύω στο σχόλιό μου (διαφορετικού ύφους και είδους τραγούδια, στίχοι άλλοτε σκοτεινοί και άλλοτε φωτεινοί, άλλοι ερμηνευτές κοκ.). Τώρα αν εσύ ή η Βλαχογιάννη ή όποιος άλλος υποστηρίζετε ότι οι δίσκοι του Μάλαμα είναι ίδιοι από τον πρώτο ως τον τελευταίο, εγώ αυτό μπορώ να το εξηγήσω με δύο τρόπους: ότι η άποψη αυτή οφείλεται σε τελείως ευκαιριακή και επιδερμική ακρόαση των δίσκων ή ότι πρόκειται απλά για προϊόν αντιπάθειας. Προτιμώ την πρώτη ερμηνεία...Αυτό που είναι πολύ εντυπωσιακό πάντως είναι ότι λίγο πιο πριν η δημοσιογράφος έχει κατατάξει σε πολύ υψηλότερο επίπεδο τον Αλκίνοο. Δηλαδή, συγγνώμη, αλλά που είδε την τρελή εξέλιξη στη δική του δουλειά και κατακεραυνώνει την υποτιθέμενη στασιμότητα του Μάλαμα; Και αν σκεφτείς ότι δεν ακούω Μάλαμα όλη μέρα, μπορείς να καταλάβεις ότι πρέπει να μου φάνηκε πολύ κουφό όλο αυτό για να το σχολιάσω. Το σχόλιο μου περί θέσφατου κοκ. είχε να κάνει με τα διθυραμβικά σχόλια όσων μίλησαν για τις απόψεις της στη συνέντευξη... Και πάλι μπράβο! Συνέχισε! |
Administrator
|
#6983 / 21.01.2007, 00:17 Αντώνη, δε χρειάζεται να κάνει κάποιος ανάλυση σε βάθος στο έργο του Μάλαμα για να μπορεί να πει οτι αυτό που ακούει του φαίνεται ίδιο, εκτός κι αν δηλώνει μουσικολόγος ή κριτικός τέχνης. Η Στέλλα Βλαχογιάννη όμως νομίζω πως μιλάει απλά ως ακροάτρια, επομένως δε βλέπω το λόγο που θα πρέπει να ταυτίζονται οι απόψεις σας. Πάντως, ως άνθρωπος που είναι στο επάγγελμα, φαντάζομαι πως θα έχει ακούσει όλους τους δίσκους του Μάλαμα. Εσύ πιστεύεις πως δεν το έχει κάνει; Γιατί κάτι τέτοιο υπονοείς. Είναι δυνατόν άνθρωπος που ζει μέσα στη μουσική και στο έντεχνο, να έχει προσεγγίσει επιδερμικά δίσκους ενός εκ των 15-20 πιο αξιόλογων τραγουδοποιών του χώρου αυτού; Όταν δηλαδή ο Μάλαμας βγάζει νέο δίσκο, τον παίρνει και τον πετάει στα σκουπίδια; Δε μου έχει δώσει τέτοια εντύπωση η Στέλλα Βλαχογιάννη. Εμένα πάντως με βρίσκει σύμφωνο και σε αυτά περί Μάλαμα, είναι σαν ν' ακούω το ίδιο πράγμα χρόνια τώρα. Ίσως λόγω της μονότονης και βαρετής - κατά τη γνώμη μου - φωνής του, αλλά και της προβλεπόμενης ενορχήστρωσής. Συμφωνώ επίσης και σε αυτά περί Αλκίνοου και Κατσιμίχα. Οι υπόλοιποι των τελευταίων 20 ετών είναι σκαλιά χαμηλότερα για λόγους που μπορούμε να κουβεντιάσουμε σε κάποιο σχετικό θέμα στο Forum. |
#6984 / 21.01.2007, 00:34 Προσωπική μου άποψη είναι ότι ο λόγος της Βλαχογιάννη έχει και κύρος και βαρύτητα. Όμως παιδιά ξεχνάνε πολλοί κάτι πολύ σημαντικό - ότι η κυρία Βλαχογιάννη εκφράζει προσωπικές απόψεις, κάποιοι συμφωνούν και κάποιοι όχι, έτσι έχει κάθε δικαίωμα να θριαμβολογεί ή να απορρίπτει, με βάση τη δική της παιδεία, τα βιώματα και τις απαιτήσεις της. Κι εγώ μπορει να διαφωνώ μαζί της σχετικά με το Μούτση (θεωρώ π.χ. ότι το ''Ενέχυρο'' του Μούτση είναι ισάξιο με το Φράγμα κι ότι και στους επόμενους δίσκους είχε ωραία τραγούδια βλ. Μια φυσαρμόνικα που κλαίει, Ποτέ πια, Το όνειρο κλπ), αλλά αναγνωρίζω ότι η Βλαχογιάννη έχει ένα λόγο ξυράφι κι αυτό στην τελική είναι που με κεντρίζει στις συνεντεύξεις της, ότι, ως άτομο χρόνια ενασχολούμενο με το δύσκολο θέμα της ''κριτικής'' και της δημοσιογραφίας, λέει πέντε πράματα, που άλλοι δεν τα λένε ή φοβούνται να τα πουν. Από κει και πέρα, κάποτε συμφωνώ άλλοτε διαφωνώ. Έτσι είναι αυτά - πώς μπορώ να ταυτιστώ με κάθε της λόγο;;; Κι αν το πάμε παραπέρα το θέμα, γενικά και ειδικά, θα δούμε ότι άτομα που έχουν ή είχαν λόγο και τον υποστήριζαν σθεναρά με τον έναν ή τον άλλον τρόπο εξέφραζαν πότε πότε παρακινδυνευμένες διατυπώσεις ή κρίσεις, π.χ. ο Χατζιδάκις -αυτός ο τόσο ανοιχτόμυαλος και μπροστά απ' την εποχή του συνθέτης- απέρριπτε τον Άσιμο λέγοντας ότι αυτό που κάνει δεν είναι ποίηση, ή ο Ταχτσής ξέρω γω δεν παραδεχόταν τον Καζαντζάκη, ακόμα ο Σιδηρόπουλος εκφραζόταν μεροληπτικά για τον Θεοδωράκη, ο Θεοδωράκης άλλοτε περιφρονούσε τη ροκ μουσική ή νέες γενιές συνθετών - τραγουδοποιών, ή ο Σεφέρης σνόμπαρε στα τελευταία του τον Καββαδία, ή πάλι ο Σιδηρόπουλος γούσταρε Ελύτη και βαριότανε το Ρίτσο. Μ' όλα αυτά θέλω να πω ότι η προσωπική άποψη είναι στη βάση της υποκειμενική, άσχετα απ' το βαθμό εγκυρότητας των λόγων ενός προσώπου καταξιωμένου ή μη και άσχετα απ' το όποιο μεγάλο ή μικρό καλλιτεχνικό του έργο ή πόνημα - άλλωστε, η τέχνη και συνεπώς η ποίηση, η ζωγραφική και η μουσική είναι π ά θ η (σωστά;) κι άντε να μιλήσεις αποστασιωποιημένα απ' τα πάθη σου. |
#6985 / 21.01.2007, 02:04 vasilouko, σε μεγάλο βαθμό με κάλυψες, αλλά νομίζω ότι όπως εκείνη έχει δικαίωμα να πει ό,τι νομίζει, έτσι και εμείς έχουμε δικαίωμα να τα σχολιάσουμε. Κανείς δεν θα της απαγορεύσει τίποτα. Όμως, jorge, η κα. Βλαχογιάννη μιλάει από θέση ισχύος, συνήθως έχει δίκιο αλλά συχνά υπερβάλλει. Αυτό ήθελα να καταδείξω. Πάντως, δεν είναι απλή ακροάτρια, είναι δημοσιογράφος-κριτικός, και σε πολλές κριτικές της κάνει σχεδόν επίδειξη μουσικών γνώσεων ιδίως σε ό,τι αφορά τη φωνή (και όσα λέει είναι πολύ εύστοχα). Η δουλειά της είναι ουσιαστικά το ελληνικό τραγούδι. Δικαίωμά της να της αρέσει περισσότερο ο Αλκίνοος από το Μάλαμα. Αλλά όταν μιλά για το ελληνικό τραγούδι δεν λέει απλά τα γούστα της, διότι αν κάνει αυτό μόνο τότε δεν θα δίναμε τόση βαρύτητα στα λόγια της. Από αυτή και τους συναδέλφους της περιμένουμε μια πιο οξυδερκή ματιά και όχι αφορισμούς του τύπου " Με τον Μούτση θα είμαι σκληρή. Για μένα τελείωσε το ’81 με το «Φράγμα»" ή "Ουσιαστικά 3 μόνο [τραγουδοποιοί] είναι αυτοί που έχουν σημαντικό λόγο ύπαρξης: οι Κατσιμιχαίοι και ο Αλκίνοος Ιωαννίδης [και, συμπληρώνω εγώ, όλοι οι υπόλοιποι έχουν ασήμαντο λόγο ύπαρξης. Καλή μετανάστευση Λαυρέντη, Ορφέα, Μιλτιάδη και Σία!]." (το οποίο απορώ πώς το καταπίνετε όλοι αμάσητο -αν το έγραφε κάποιος σε ένα topic θα είχε γίνει σφαγή). Σχετικά με τον Μάλαμα, σου προτείνω να ακούσουμε κάποια στιγμή μαζί τον πρώτο και τον τελευταίο του δίσκο και έναν ενδιάμεσο και θα δούμε, όχι αν είναι καλοί -δεν μας απασχολεί αυτό- αλλά αν όντως είναι ίδιοι -"ένας" που λέει και η ειδικός... Επίσης φαίνεται να αγνοεί ότι ο Μάλαμας εκτός απο τους δίσκους στους οποίους τραγουδά σχεδόν αποκλειστικά ο ίδιος, έχει και δίσκους και με άλλους τραγουδιστές (και στιχουργούς). Τώρα τι σχέση μπορεί να έχει το "Άδειο δωμάτιο" με το "της μέρας και της νύχτας" (με την Κανά) μεταξύ τους ή οι ηλεκτρικές "Ασπρόμαυρες Ιστορίες" με τον λαϊκό "Κύκλο", ε, αυτό μάλλον δε χρειάζεται να κάνει κάποιος ανάλυση σε βάθος στο έργο του Μάλαμα για να μπορεί να πει οτι αυτό που ακούει δεν του φαίνεται ίδιο... Όσο για το τι κάνει με τους δίσκους του Μάλαμα, δεν είπα ότι τους πετάει, αλλά με βάση αυτά που γράφει, μάλλον δεν έχει ξεκάθαρη εικόνα της δισκογραφίας του. Ίσως να μην τους ακούει αρκετά, ξέρω γω; Για τους Κατσιμιχαίους θα συμφωνήσω ότι είναι ψηλότερα από τους άλλους, αλλά είναι λιγάκι αυθαίρετο να τους βάζουμε μαζί με όσους εμφανίστηκαν στις αρχές-μέσα του '90. Για τον Αλκίνοο, δεν ξέρω. Μου αρέσει, αλλά πραγματικά δεν μπορώ να δω τι είναι αυτό που τον κάνει ΤΟΣΟ ξεχωριστό σε σχέση με τους υπόλοιπους... |
#6986 / 21.01.2007, 02:30 Δεν έχεις άδικο gazaka και προφανώς έχεις κάθε δικαίωμα να διαφωνείς. Η δήλωσή της περί τραγουδοποιών είναι όντως αφοριστική. Όμως και πάλι δε μπορώ να σου απαντήσω εμπεριστατωμένα, γιατί; γιατί εμένα ο Ιωαννίδης π.χ. που τον ακούνε μέχρι κι οι πέτρες δε μ΄αρέσει τόσο πολύ, ξέρω αρκετά τραγούδια του, αλλά ποτέ δε με ''μάγευε'' η φωνή του, όσο π.χ. του Πασχαλίδη ή του Μάλαμα, τον οποίο Μάλαμα όμως δεν έχω ψάξει και δε μπορώ να εκφράσω γνώμη εκτενέστερα πέρα από καμιά δεκαριά τραγούδια. Πάλι εμπίπτουμε σε θέματα προσωπικού γούστου. Έχεις δίκαιο να απαιτείς απ' την κάθε Βλαχογιάννη αντικειμενικότητα στην κρίση της και τεκμηριωμένες απαντήσεις κι όχι αερολογίες, αλλά είπαμε - όσες γνώσεις κι αν έχει κάποιος, δύσκολο ν' απαγκιστρωθεί απ' τις προτιμήσεις του. |
#6988 / 21.01.2007, 11:14 / Αναφορά Nα πω ένα μ ε γ ά λ ο Μπράβο στο μέλος gazakas, που είπε κάποια πράγματα με το όνομά τους. Και λίγα είπε. |
#6989 / 21.01.2007, 12:35 Η δική μου εντύπωση σχετικά με τους τραγουδοποιούς είναι οτι απλά ξεχωρίζει ως σημαντικότερους αυτούς τους τρεις. Οι υπόλοιποι είναι καλοί ή λιγότερο καλοί ή καθόλου καλοι. Αλλιώς δεν θα έλεγε τα θετικά για τον Θ.Παπακωνσταντίνου, τον Θηβαίο και τον Χαρούλη. Άλλωστε αυτούς ανέφερε ο spiroos για αυτούς είπε τη γνώμη της. Νομίζω οτι παίζετε σκόπιμα με τις λέξεις και χάνετε την ουσία. |