ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997
    αρχική > e-Περιοδικό > Συνεντεύξεις

    Συνέντευξη με τον συνθέτη και ενορχηστρωτή Σάκη Κουρουπό

    Μία συνέντευξη για τη συνολική μουσική του διαδρομή και για τα 40 χρόνια (1974-2014) του συμφωνικού έργου «Πράξεις των Αποστόλων».

    Συνέντευξη με τον συνθέτη και ενορχηστρωτή Σάκη Κουρουπό

    Γράφει ο Ιουλία Λυμπεροπούλου (ioulialibera)
    23 άρθρα στο MusicHeaven
    Τετάρτη 16 Απρ 2014

    Ο Διονύσιος (Σάκης) Κουρουπός είναι γνωστός για τις συμφωνικές μουσικές του συνθέσεις, καθώς επίσης για τις συνθέσεις που παρουσιάστηκαν σε συνεργασία με τηλεοπτικά κανάλια κ.ά. Αφορμή της επετείου των σαράντα ετών του συμφωνικού του έργου «Πράξεις των Αποστόλων», το οποίο είναι επιπλέον επίκαιρο εν όψει της Μ. Εβδομάδας, κάναμε μία συνέντευξη εδώ, στη μουσική κοινότητα του MusicHeaven, όπου και ο ίδιος αποτελεί μέλος από το 2009. Στη συζήτηση μιλήσαμε, όμως, και γενικότερα για τη συνολική του πορεία στη μουσική.

    Η μουσική στις «Πράξεις Αποστόλων» είναι μία διαδρομή, που γεννάει πολλά συναισθήματα και εικόνες στη διάρκεια της ακρόασης. Ξεκινάει υποβλητικά εντάσσοντας τον ακροατή σε μία ατμόσφαιρα μυστηρίου, η οποία κρύβει ευχάριστες εκρήξεις αισιοδοξίας με ήχο που φέρει κάτι από Ανατολή. Η πραγματική μουσική αφήγηση, όμως, αρχίζει στο «Προοίμιο». Ακολουθεί η εσωτερική δύναμη των «Πύρινων Γλωσσών», η οποία άλλες φορές μοιάζει να κοχλάζει φαινομενικά αθέατη, αλλά έτοιμη, στην ουσία, να εκραγεί, και άλλες φορές θριαμβεύει. Τη δυναμική αυτή διαδέχεται η κατάνυξη της γλυκιάς «Προσευχής». Το κομμάτι θυμίζει κύκλους του μυαλού, όταν ψάχνει λύτρωση ή ένα πέρασμα από το σκοτάδι στο φως. Η «Απολογία» ολοκληρώνει αυτή την αναζήτηση με αποφασιστικότητα, καθώς η προσευχή έδωσε την κατάλληλη ώθηση με τη συγκέντρωση δυνάμεων για την επίτευξη του στόχου. Ο «Διωγμός», σαν άλλη μία αναζήτηση προς νέες κατευθύνσεις, με γυρίσματα σε πιο ήπιες μελωδικές γραμμές εξισορροπεί την αγωνία της έναρξης και των κλιμακώσεων στη διάρκειά του. Η «Αγνότης» λειτουργεί ως διάστημα ανασυγκρότησης και επαναπροσδιορισμού. Η «Δικαιοσύνη», στη συνέχεια, αποπνέει σταθερότητα, υποσχόμενη την εξισορρόπηση και τη μελλοντική λύση. Ενώ η «Λύτρωση» θυμίζει άνοιγμα σε ορίζοντα με παλ χρώματα λίγο πριν την ανατολή με αυξάνουσα ένταση και έναν ήλιο να χτενίζει παιχνιδιάρικα με τις αχτίνες του το νερό και ό,τι άλλο βρίσκεται στο διάβα τους. Στη «Βασιλεία των Ουρανών» τα μουσικά όργανα μεταμορφώνονται σε πουλιά, σε μία ανάμειξη ανατολικών, επικών και κλασικών στοιχείων, που κορυφώνονται, ενώ το μελωδικό κελάηδισμα λειτουργεί ως εισαγωγή και στη συνέχεια ως ιντερλούδιο μεταξύ αυτών. Το «Σάλπισμα Αγγέλων» υπόσχεται μία ευοίωνη συνέχεια ανοίγοντας τις πύλες ενός συμβολικού Παραδείσου, όπου ακολουθεί η συνάντηση με τον «Εγώ ειμί ο Ων» και όπου οδηγεί «Η Δύναμη της Πίστεως». Και με παραλλαγές αυτού του θέματος φτάνουμε και πάλι υποβλητικά στον «Επίλογο». Εκεί επανέρχονται οι μελωδικές γραμμές μετά από το ρυθμικό συνδυασμό κρουστών και πνευστών των τελευταίων κομματιών του δίσκου. Ολοκληρώνοντας, οι μελωδίες του γενικότερα συνδυάζουν κλασικά και μοντέρνα στοιχεία, παραπέμποντας ενίοτε σε ορχηστρική κινηματογραφική μουσική επικών ταινιών.

    Ας δούμε τι μας είπε ο ίδιος ο συνθέτης στη συνέντευξη που ακολουθεί για το έργο και για τα πενήντα χρόνια της πορείας του στο χώρο της μουσικής.

    Ιουλία Λυμπεροπούλου: Πώς ξεκίνησε η μουσική σας διαδρομή, για να καταλήξει στη σύνθεση συμφωνικής μουσικής και στη διεύθυνση ορχήστρας;

    Διονύσιος (Σάκης) Κουρουπός:  Καταρχήν να σας ευχαριστήσω για την φιλοξενία σας τόσο στο χώρο όσο και στην τόσο αξιόλογη μουσική σας κοινότητα του MusicHeaven, η οποία με τιμά ιδιαίτερα. Η μουσική μου διαδρομή ξεκίνησε από τότε που άρχισα να υπάρχω και συντελεστές ήταν οι γονείς μου. Θεωρώ ότι δεν ήταν καθόλου τυχαίο, αλλά τελείως φυσιολογικό. Ο πατέρας μου υπήρξε διακεκριμένος συγγραφέας, σεναριογράφος, λογοτέχνης, ποιητής, στιχουργός και είχε πτυχία στις οικονομικές σπουδές και στη σκηνοθεσία. Διέθετε, επίσης, στο ενεργητικό του θεατρικά έργα, ποιήματα και μια έμμετρη τραγωδία φιλοσοφικού περιεχομένου με τίτλο Ο άνθρωπος. Είχε ακόμα μια σωστή και καλή φωνή, όπως και η μητέρα μου, στην οποία από μικρή άρεσε να ακούει στο ραδιόφωνο συμφωνική μουσική και να «διευθύνει» νοερά το άκουσμα, με εξίσου καλή και σωστή φωνή. Έτσι απέκτησα από τη γέννησή μου την καλλιτεχνική φλέβα. Πιο συγκεκριμένα, γεννήθηκα στις 5 Ιανουαρίου. Από μωρό ακόμα τιναζόμουν ρυθμικά στους ήχους της φιλαρμονικής του Επιταφίου. Σε ηλικία πέντε ετών είχα εμπνευστεί τη μελωδία δύο τραγουδιών μου και στα δεκαπέντε ίδρυσα Rock μπάντα, ενώ ταυτόχρονα έπαιζα, τραγούδαγα και αργότερα διηύθυνα δική μου ορχήστρα, με ρεπερτόριο από τραγούδια δικής μου συνθέσεως, και όχι μόνο. Παράλληλα σπούδασα στο «Ελληνικό Ωδείο» Αθηνών και σε άλλα ελληνικά ωδεία θεωρητικά, παίρνοντας με άριστα παμψηφεί τα πτυχία «Ενοργανώσεως Πνευστών Οργάνων και Διεύθυνσης Μπάντας», καθώς και αρμονίας, αντίστιξης, φυγής και συνθέσεως. Συνέχισα στη Γερμανία τις σπουδές μου στη σύνθεση, στην ενορχήστρωση και στη διεύθυνση ορχήστρας. Στα δεκαοχτώ έγραψα το πρώτο συμφωνικό μου έργο και στα είκοσι δύο το δεύτερο.

     

    Η μουσική, βέβαια, ταξιδεύει παντού, αλλά εσείς σκεφτήκατε ποτέ να δραστηριοποιηθείτε μουσικά και εκτός Ελλάδας, κάνοντας μία διεθνή καριέρα;

    Μετά τις σπουδές στη Γερμανία απώτερος σκοπός μου ήταν να κάνω μια διεθνή καριέρα. Και έτσι ξεκίνησα επεκτείνοντας τις δραστηριότητές μου και στην Αυστρία. Μετά από ένα μεγάλο διάστημα επιτυχημένης πορείας, κάποιες αναπάντεχα δύσκολες καταστάσεις με ανάγκασαν να επιστρέψω στην Ελλάδα, πιστεύοντας ότι θα ήταν πρόσκαιρο. Τα προβλήματα όμως ήταν πολλά και μεγάλα, και έτσι αποφάσισα να κινούμαι και στη χώρα μου και στο εξωτερικό.

     

    Ποιοι συνθέτες και μουσουργοί γενικότερα υπήρξαν πρότυπα ή φωτεινοί οδηγοί για εσάς;

    Πολλοί συνθέτες προσανατολισμένοι στην ελαφρά μουσική και κυρίως μουσουργοί συμφωνικών έργων υπήρξαν πρότυπα κατά την εφηβική μου ηλικία. Λέω πολλοί και όχι ορισμένοι, γιατί δεν ήθελα να έχω πολύ συγκεκριμένες επιρροές, αλλά να διαμορφώσω προσωπικό ύφος. Το σημείο όμως στο οποίο με βοήθησαν και ήταν πραγματικά φωτεινοί οδηγοί δεν αφορούσε τόσο τη σύνθεση, γιατί αυτό ήταν κάτι έμφυτο, όσο την ενορχήστρωση.

     

    Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας για τις συνθέσεις σας και για τους στίχους σας;

    Κάθε τέχνη εκφράζεται με το δικό της τρόπο. Η μουσική με τους ήχους, η ζωγραφική με τα χρώματα, η γλυπτική με τις διαστάσεις κ.λπ. Μουσική λοιπόν είναι η τέχνη στην οποία με τους ήχους εκφράζονται τα ανθρώπινα συναισθήματα. Αυτά μπορεί να τα προκαλέσουν είτε εξωτερικά ερεθίσματα (μια ωραία δύση ηλίου, ένα φεγγαρόλουστο βράδυ, ένα ήρεμο ακρογιάλι ή η θύελλα, η καταιγίδα κ.λπ.) είτε εσωτερικά, δηλαδή διάφορες ψυχικές καταστάσεις (χαρά, ενθουσιασμός, φόβος, λύπη, θυμός, απογοήτευση κ.λπ.). Στην πρώτη περίπτωση, έχουμε την περιγραφική ή προγραμματική μουσική και στη δεύτερη την απόλυτη. Σε όλα τα έργα μου, λοιπόν, τα οποία είναι γραμμένα για μεγάλες ορχήστρες, τόσο η μουσική όσο και οι στίχοι, κυρίως στο ελαφρύ τραγούδι, χωρίς να είναι πάντα μοτίβα και όντας γραμμένα για νέους ανθρώπους, αντικατοπτρίζουν τα ιδανικά και όλες εκείνες τις αξίες των νέων ανθρώπων χρησιμοποιώντας το ρομαντισμό στη σωστή του μορφή, ο οποίος έχει μάλλον απωθηθεί από τη νεανική ψυχή. Είναι, επίσης, έργα κοινωνικού και αισθηματικού περιεχομένου.

     

    «Εκεί κι εδώ», από τη συλλογή «Καλοκαιρινά τραγούδια».

     

    Ποια είναι η διαδικασία σύνθεσης ενός έργου; Θα μοιραστείτε μαζί μας μερικά από τα μυστικά σας;

    Μπορώ να πω ότι αποτελεί μία συνέχεια και είναι αλληλένδετο με την προηγούμενη ερώτηση. Θεωρώντας δεδομένη την έμπνευση ως υπαρκτό κίνητρο, θα προσπαθήσω να το περιγράψω. Είναι ένα ηφαίστειο που υπάρχει μέσα σου, στην αρχή όλα σείονται, ένα βουητό και μία λάβα προσπαθούν να βρουν τρόπο να διαφύγουν, να δραπετεύσουν, να εκτονωθούν. Στο τέλος, όταν αυτό συμβεί, είναι σαν να χτυπάει ένα κονγκ μέσα σου, ένας οργασμός ψυχής και μυαλού. Δεν είναι απόλυτο ότι θα παρουσιαστεί πάντα κάτι εκρηκτικό, κάτι συγκλονιστικό, ότι θα ξεχυθεί μία λάβα. Μπορεί να παρουσιαστεί ένα λουλούδι, που θα αρχίσει να ανθίζει. Στόχος μου είναι και στις δύο περιπτώσεις να είναι κάτι που θα συναρπάσει και θα γοητεύσει! Τότε ξεκινάς να γράφεις, το ζεις και γράφεις αυτό που ζεις!!! Ερχόμαστε τώρα στην ενορχήστρωση, εδώ έχουμε τέχνη και επιστήμη μαζί. Έχουμε ήχους και χρώματα μαζί, μουσική και ζωγραφική μαζί, μόνο που «ζωγραφίζουμε» με ηχοχρώματα. Όσο πιο καλός «ζωγράφος» είσαι, τόσο καλύτερο το άκουσμα. Ενορχήστρωση δεν είναι μόνο η κατανομή των μουσικών οργάνων, είναι η χρησιμοποίηση του κάθε οργάνου και όλων μαζί στην ορχήστρα, η συνένωση αυτών σε ηχηρές οικογένειες, ο μεταξύ τους συνδυασμός, η κατάλληλη διάταξή τους για την επίτευξη ορισμένων ακουστικών εντυπώσεων και ηχηρών χρωμάτων, και πολλές φορές μία δεύτερη σύνθεση, η οποία να ακούγεται από κάποια όργανα, βασισμένη στις ίδιες τονικές της αρχικής μελωδίας. Όλα αυτά, όμως, σύμφωνα με την καλλιτεχνική αντίληψη του ενορχηστρωτή. Όταν λοιπόν γράφω ένα έργο, δεν εμπνέομαι μόνο τη μελωδία, αλλά όλο αυτό το ενορχηστρωμένο ηχητικό αποτέλεσμα. Με λίγα λόγια, ένα ολοκληρωμένο έργο. Μετά αρχίζουν το γράψιμο σε παρτιτούρες, για να εκτελεστεί από ορχήστρα, και η ηχογράφηση σε στούντιο, με φυσικά ή ηλεκτρονικά όργανα ή και με τα δύο.

     

    Ποιο είναι το κυρίως όργανο στο οποίο γράφετε συνθέσεις; Και πόσα όργανα εσείς παίζετε τελικά;

    Η σύνθεση μπορεί γίνει οποιαδήποτε χρονική στιγμή και σε οποιονδήποτε χώρο, που σημαίνει ότι δεν έχω πάντα τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσω εκείνη τη στιγμή κάποιο όργανο. Τα όργανα που χρησιμοποιώ συνήθως, όμως, είναι η κιθάρα (ακουστική, δωδεκάχορδη, μπάσο), επίσης το πιάνο, τα ντραμς, το αρμόνιο και το συνθεσάιζερ. Ήμουν από τους πρώτους που χρησιμοποίησαν το συνθεσάιζερ στην Ελλάδα, στο οποίο ακουγόταν ορχήστρα και χορωδία.

     

    Σας βοηθούν το συνθεσάιζερ ή κάποια μουσικά προγράμματα στη σύνθεση ή στην ενορχήστρωση των έργων σας;

    Πολλοί τα χρησιμοποιούν με τέτοιον τρόπο, που η μουσική δεν έχει πλέον ποικιλία στη μελωδία ούτε πλούσια ηχοχρώματα όπως παλιά. Ακούγονται, επομένως, τα περισσότερα τραγούδια στο ίδιο μοτίβο. Τόσο το συνθεσάιζερ όσο και τα μουσικά προγράμματα τα χρησιμοποιώ όταν έχω πια ολοκληρώσει και την ενορχήστρωση στα έργα μου, για βοήθεια στο άκουσμα και μόνο, αν και εφόσον δεν είναι δυνατό κάποιες φορές να βρεθεί ορχήστρα, για να τα εκτελέσει. Τους μεν ήχους του συνθεσάιζερ τους χρησιμοποιώ ως επί το πλείστον ως ήχους συμφωνικών οργάνων. Τα δε προγράμματα βοηθούν στη συντόμευση του χρόνου γραφής της ορχηστρικής κυρίως παρτιτούρας. Ας μην ξεχνάμε ότι, όταν έγραψα τα δύο συμφωνικά μου έργα για 100μελή ορχήστρα και 100μελή μεικτή χορωδία, δεν υπήρχε αυτή η βοήθεια και ότι ήταν όλα γραμμένα σε χειρόγραφες παρτιτούρες.

     

    Πώς αισθανθήκατε την πρώτη φορά όταν ένα έργο σας, γραμμένο με νότες στην παρτιτούρα, παρουσιάστηκε από μία πολυμελή ορχήστρα, την οποία διευθύνατε εσείς;

    Ομολογώ ότι είναι μία απόλυτη ευχαρίστηση το να βλέπεις την υλοποίηση των έργων σου και το να μην πηγαίνουν οι προσπάθειές σου χαμένες. Για μένα, πάντως, αυτή είναι η δεύτερη «παράσταση», γιατί η πρώτη ήδη έχει παιχτεί τη στιγμή που το συνθέτω. Πάντα τη στιγμή που το συνθέτω στο μυαλό μου «ακούγεται» όλη η ορχήστρα όπως θα το παίξει μετά, με τη δική μου διεύθυνση.

     

    Τι δυσκολίες μπορεί να προκύψουν στη σύνθεση, στην ολοκλήρωση και στην παρουσίαση ενός συμφωνικού έργου; Σε εσάς προσφέρεται πάντα η δυνατότητα να αξιοποιείτε ό,τι δημιουργείτε όπως εξαρχής το φανταστήκατε;

    Δυσκολίες στη σύνθεση και στην ολοκλήρωση ποτέ, γιατί δεν είναι κάτι που εξαρτάται από εμένα. Τα προβλήματα αρχίζουν να δημιουργούνται στην παρουσίαση, γιατί αυτή εξαρτάται και από άλλους παράγοντες, όπως είναι οι ορχήστρες, οι χώροι εκτέλεσης, οι μουσικοί, οι σπόνσορες κ.λπ. Το ιδανικό θα ήταν το να μπορείς να αξιοποιείς ό,τι δημιουργείς όπως το επιθυμείς. Οι δυσκολίες, βέβαια, αυτές πολλαπλασιάζονται στη χώρα μας. Θα το πω πάλι περιγραφικά με λίγα λόγια: Στο εξωτερικό υπάρχει το λεγόμενο «ανοιχτό παράθυρο» (όχι τηλεοπτικό), στο οποίο μπορεί κάποιος να βγει και, αν έχει αξία, να προχωρήσει. Στην Ελλάδα δε σε αφήνουν καν να βγεις στο παράθυρο!

     

    Με άλλα είδη μουσικής έχετε ασχοληθεί στη διάρκεια της καριέρας σας;

    Έχω συνθέσει μουσικές για ντοκιμαντέρ, για σίριαλ, για θεατρικά έργα,
    χριστουγεννιάτικα τραγούδια, ύμνους, εμβατήρια και πιο πολλές από εκατό συνθέσεις στο ελαφρύ τραγούδι (στίχους και μουσική).

     

    «Νοσταλγικές νύχτες» από τη χριστουγεννιάτικη συλλογή «Το Έλατο».

     

    Από τη 40χρονη πορεία σας στη σύνθεση συμφωνικής μουσικής ποια έργα σας ξεχωρίζετε και γιατί;

    Θα έλεγα ότι ξεχωρίζω τις «Πράξεις Των Αποστόλων» και το «Ο Άνθρωπος», γιατί είναι έργα ζωής. Γράφτηκαν τότε που ξεκίναγε η ζωή μου, με τη σύνθεση και με την ενορχήστρωση να προσπαθούν να δώσουν το νόημα της ζωής σε όσους τα ακούνε. Και όλη μου τη ζωή προσπαθώ για την ολοκληρωμένη αξιοποίησή τους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

     

    Συνέντευξη με τον συνθέτη και ενορχηστρωτή Σάκη Κουρουπό

     

    Θα μας πείτε λίγα λόγια για τις «Πράξεις των Αποστόλων»; Πώς αποφασίσατε να γράψετε θρησκευτική μουσική, γιατί ονομάστηκε έτσι το έργο και τι σημαίνει για εσάς;

    Από μικρός πήγαινα στην εκκλησία και έψελνα, ειδικά τη Μ. Εβδομάδα, συμμετείχα επίσης στην περιφορά του Επιταφίου σηκώνοντας το Σταυρό. Τότε νιώθεις μια δύναμη, για να παλέψεις στη ζωή, αλλά και μια απέραντη ηρεμία και γαλήνη. Έτσι, λοιπόν, στα δεκαοχτώ μου χρόνια αποφάσισα κατόπιν μελέτης της Αγίας Γραφής να γράψω ένα συμφωνικό έργο, που θα ονομαζόταν «Πράξεις των Αποστόλων». Είναι ένα έργο εμπνευσμένο από τη θρησκεία, με μεγάλη ποικιλία στη σύνθεση και στην ενορχήστρωση των ειδών μουσικής, των οποίων το ύφος διακρίνουν επικά, βυζαντινά, αρχαϊκά και λυρικά χαρακτηριστικά. Υπάρχει και το κυρίως συναίσθημα, που είναι η δύναμη, η έκσταση, η μελωδία της προσευχής και η ανύψωση του πνευματικού και ψυχικού κόσμου μέσω της μουσικής, στοιχεία επικά που συμβάλλουν στο να μπορεί το έργο να χρησιμοποιηθεί αλλά και να ακουστεί ευρύτερα, όχι μόνο σε έργα κλασικών υπερπαραγωγών αλλά και από ανθρώπους με ποικιλία ακουσμάτων και ενδιαφερόντων. Συνδυάζει τη συμφωνική μουσική με το ευχάριστο και αβίαστο άκουσμα. Ήταν δε μία επανάσταση στη συμφωνική μουσική εκείνης της εποχής, ένα έργο με προσωπικό ύφος, που άντεξε στο χρόνο, από το 1974 έως σήμερα. Το έργο είναι εμπνευσμένο από το έργο των Αποστόλων για την εξάπλωση του Χριστιανισμού σε όλες τις χώρες και βασίζεται στο βίο και στη διδασκαλία του Χριστού. Όλο το έργο αποτελείται από 30 μέρη, όσες είναι και οι Πράξεις των Αποστόλων, και η συνολική του διάρκεια είναι 160’. Κυκλοφορεί σε  CD με 16 αυτοτελή μέρη διάρκειας 75’. Το συμφωνικό έργο «Πράξεις των Αποστόλων» είναι γραμμένο για 100μελή συμφωνική ορχήστρα και για μεικτή χορωδία 100 ατόμων. Αποσπάσματα του έργου έχουν ακουστεί στους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς του Μετρό και έχουν μεταδοθεί από την ΕΤ-1, ΕΤ-2, ΕΡΑ-2, ΕΡΑ-3 (Γ’ Πρόγραμμα), ΕΡΑ-4, ΕΡΑ-5 (Φωνή της Ελλάδας), από περιφερειακούς σταθμούς της ΕΡΑ, και από άλλους ραδιοφωνικούς σταθμούς και τηλεοπτικά κανάλια, όπως είναι οι Love Radio 97.5, Cool FM 90.7, Αθήνα 9.84, Atlantis 105.2, Κανάλι Ένα 1 Πειραιάς, En Lefko 87.7, Radio Music Heaven, Mega Channel, ΣΚΑΪ, TELECITY TV και Bayerische Rundfunk München Deutschland και Wien Austria.

     

     

    «Πράξεις των Αποστόλων», «Απολογία».

     

    Ποιο ή ποια είναι τα μηνύματα που περνάτε γενικότερα μέσα από τα έργα σας, πέραν της κεντρικής ιδέας;

    Όταν δημιουργείς κάτι, πρέπει να το πιστεύεις,

    όταν ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ, δημιουργείς…

    (Σάκης Κουρουπός, «Πράξεις των Αποστόλων», 1974)

     

    Μπροστά στο Τέλειον όλοι είμαστ’  Ίσοι,

    κι’ ας είμαστ’  άνισοι στον Κόσμο Αυτό!

    Ισότης άνιση που θε να ισχύση,

    γιατί το Λάθος της είναι Σωστό!

    (Σπύρος Κουρουπός, Ο Άνθρωπος, 1948)

     

    Ποια θα μπορούσατε να ξεχωρίσετε ως κομβικά σημεία της μουσικής σας διαδρομής;

    Μετά από μια σταδιοδρομία 50 ετών μέσα σε αντιξοότητες της ζωής και της μουσικής και με συνεχείς αγώνες για 40 χρόνια, με εμφανίσεις κάθε χρόνο στην τηλεόραση, με συναυλίες, με εκπομπές σε ραδιοφωνικούς σταθμούς και με συνεντεύξεις σε εφημερίδες και περιοδικά, είναι δύσκολο να αξιολογήσω κάποια ιδιαίτερα κομβικά σημεία της μουσικής μου διαδρομής. Θεωρώ, λοιπόν, ότι αυτά που ξεχώρισαν είναι η δημιουργία των δύο συμφωνικών μου έργων: «Πράξεις των Αποστόλων» (1974) και «Ο Άνθρωπος» (1978).

     

    Με ποιους μουσικούς ή άλλους καλλιτέχνες θα θέλατε να συνεργαστείτε ή και να συνεργαστείτε ξανά;

    Για να πετύχεις τη διεύθυνση ενός συμφωνικού έργου, πρέπει, εκτός από τη μελέτη του έργου, να μπεις στην ψυχοσύνθεση του δημιουργού του όταν το έγραφε. Θα ήθελα λοιπόν να συνεργαστώ με όσους θα μελετήσουν και θα αγαπήσουν το εκάστοτε έργο μου ζώντας το όπως το έζησα και εγώ.

     

    Μετά από 50 χρόνια πορείας στο χώρο της μουσικής αισθάνεστε πληρότητα  ως δημιουργός μέσα από τη διαδρομή σας ή υπάρχουν ακόμα πολλά όνειρα που μένουν να πραγματοποιηθούν;

    Όσο ζω, ελπίζω. Όσο ζω, δημιουργώ. Όταν χάσω αυτά τα δύο, δε θα είμαι πια εδώ! Ένας δημιουργός πάντα θα ονειρεύεται και θα δημιουργεί, μα, όσο και να ζήσει, ποτέ δε θα φτάσει ο χρόνος, για να πραγματοποιηθούν όλα του τα όνειρα!

    Θα αλλάζατε κάτι στην έως τώρα διαδρομή σας αν σας δινόταν αυτή η δυνατότητα;

    Για την Ελλάδα αυτές οι δυνατότητες υπάρχουν και όσα κατάφερα νομίζω είναι πάρα πολλά για κάποιον που προσπαθεί μόνος του χωρίς την παραμικρή βοήθεια από κανέναν. Τι θα άλλαζα;  Θα ήθελα να έχω μείνει μόνιμα στο εξωτερικό.

     

    Υπάρχει μέλλον στην Ελλάδα για κάποιο συνθέτη που θέλει να ασχοληθεί με τη συμφωνική μουσική;

    Νομίζω ότι όλοι εμείς που ασχοληθήκαμε σοβαρά και διαπρέψαμε στο είδος αυτό βρήκαμε την καταξίωση σε όλα τα άλλα μέρη εκτός από την Ελλάδα. Τη χώρα την οποία αγαπήσαμε, τη χώρα στην οποία δώσαμε, τη χώρα στην οποία δουλέψαμε, τη χώρα στην οποία γεννηθήκαμε… Τη χώρα στην οποία επιστρέψαμε!!!

     

    Πού θα επιθυμούσατε να εκτελεστεί το έργο σας αφορμή των σαράντα ετών επετείου του;

    Νομίζω ότι η άξια ανταμοιβή του μετά από σαράντα χρόνια εκδηλώσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, και ιδιαίτερα με τη συνεχή επαφή με τον κόσμο στην Ελλάδα, θα ήταν η εκτέλεση ολόκληρου του συμφωνικού μου έργου, δηλαδή, το «Πράξεις των Αποστόλων», από τις συμφωνικές ορχήστρες και χορωδίες που διαθέτουμε στο Μέγαρο Μουσικής, στο Ηρώδειο ή σε άλλους ανάλογους χώρους. Συζητήσεις και σχέδια έχουν γίνει πολλά. Περιμένω την υλοποίησή τους!

     

    Ας ολοκληρώσουμε με μία ευχή για το μέλλον και για τη χώρα σε σχέση με την κατάσταση που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια και με μία εμπειρική συμβουλή για τους μουσικούς της νέας γενιάς που θα ήθελαν να δραστηριοποιηθούν στο δικό σας τομέα.

    Μια συμβουλή, λοιπόν, για τους μουσικούς της νέας γενιάς που θα ήθελαν να δραστηριοποιηθούν σ’ αυτό τον τομέα:

    Σ’ αυτούς που παλεύουν μόνοι τους, σ’ αυτούς που δεν έχουν τα απαραίτητα «κονέ», σ’ αυτούς που πάλεψαν και παλεύουν για μια αξία με την αξία τους, προτείνω μελέτη, δουλειά, τίμιο αγώνα, και ποτέ να μη χάσουν την προσωπικότητά τους!

     

    Ας κάνουμε, λοιπόν, και μία ευχή για το μέλλον και για τη χώρα σε σχέση με την κατάσταση που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια:

    Δε φταίει η Ελλάδα για ό,τι περνάμε.

    Οι άνθρωποι φταίνε που δεν την πονάνε.

    Αυτοί που μας πρόδωσαν πουλήσαν αξίες.

    Αυτοί που με το αίμα μας εκάναν θυσίες.

     

    Απόσπασμα από την εκπομπή «Πράξεις των Αποστόλων», η οποία προβλήθηκε το 1990 στην ΕΡΤ-ΕΤ2. Δίνει εικόνες από την πορεία των Αποστόλων και από τους τόπους-σταθμούς στους οποίους κήρυξαν το ευαγγέλιο (το χριστιανικό μήνυμα), και από αναπαράσταση, στο βίντεο, της ομιλίας του Απ. Παύλου στην Πνύκα, από όπου μίλησε στους Αθηναίους.


    Συμπληρωματικά Βιογραφικά στοιχεία

    Ο Διονύσιος (Σάκης) Κουρουπός συνεργάστηκε με την ΕΡΤ Α.Ε., υπήρξε παραγωγός εκπομπών στην ΕΡΤ-2 (1978-1990) και έκανε τη μουσική επιμέλεια  στις εκπομπές και με δικές του συνθέσεις: «Γνωριμία με το Ελληνικό Τραγούδι», «Τραγούδια της Εποχής μας», «Μουσική και τραγούδια από τον κινηματογράφο», «Ελαφρά μουσική και τραγούδια», «Ταξιδεύοντας στο Ελληνικό Πεντάγραμμο», «Ένα πρωινό» (Καθημερινή εκπομπή με συμμετοχή ηθοποιών) κ.λπ. Έχει δισκογραφήσει το έργο του «Πράξεις των Αποστόλων (1997), όπως και τα έργα: «Το τρένο», «Και την αγάπη σου θυμήθηκα». Έχει, επίσης, συνθέσει τα ηχητικά σήματα περιφερειακών Σταθμών της ΕΡΑ. Είναι μέλος της ΕΜΣΕ (Ένωση Μουσικοσυνθετών και Στιχουργών Ελλάδας)  από το 1984. Έκανε ακόμα την ενορχήστρωση, με διασκευή και προσαρμογή, για το θεατρικό έργο «Κοντινό πλάνο», που συμμετείχε στο Φεστιβάλ Ιθάκης (1984). Διετέλεσε, επιπρόσθετα, μέλος του Συνδέσμου Ελλήνων Μουσουργών και ως αντιπρόεδρος (1999-2004). Υπήρξε ο πρώτος μουσικοσυνθέτης εθελοντής στους Ολυμπιακούς αγώνες του 2004 στην Αθήνα. Τέλος, έκανε ενορχηστρωμένες συνθέσεις για ντοκιμαντέρ στο εξωτερικό (Γερμανία, Αυστρία) και κατά καιρούς εμφανίσεις στην ΕΡΑ 4, ΕΡΑ 2, ΕΤ-1 και ΕΤ-2 με χριστουγεννιάτικα τραγούδια του.


    Tags
    Μουσικά Είδη:RockΜουσική Γενικά:ραδιόφωνοσυνέντευξηΜουσικά Όργανα:κιθάραΜουσική Εκπαίδευση:παρτιτούραπαρτιτούρες



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #28547   /   16.04.2014, 09:53   /   Αναφορά

    Well done Julia & Sakis.

    {#emotions_dlg.beer}

    #28549   /   16.04.2014, 20:46   /   Αναφορά

    Πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη!Τον Σάκη τον γνώρισα πρίν από πολλά χρόνια,όταν ξεκινούσε την καλλιτεχνική του πορεία,όμως δέν είχαμε πολύ συχνή επαφή.Ετσι,αρκετά πράγματα γι'αυτόν τα έμαθα τώρα απ'την συνέντευξη.Ωστόσο,παρά το σημαντικό μουσικό του έργο,δέν είναι στην Ελλάδα τόσο γνωστός όσο θα έπρεπε.Ελπίζω πάντως ότι θα μπορέσουμε κάποια στιγμή να τον δούμε και να τον ακούσουμε σε κάποιον απ'τους χώρους που ανέφερε-το Ηρώδειο ή το Μέγαρο Μουσικής,δηλαδή-γιατί το αξίζει και θα είναι μιά αναγνώριση γι'αυτόν και την μουσική του προσφορά.Θα συμφωνήσω επίσης με την Animista στο ότι ο Σάκης παραμένει πιστός στίς καλλιτεχνικές του αρχές και αυτό στην Ελλάδα δέν είναι πάντα εύκολο.....

    #28550   /   16.04.2014, 21:56   /   Αναφορά

    Συγχαρητήρια στον Σάκη τον Κουρουπό για τα υπέροχα μουσικά του έργα.
    Άκουσα εχθές στο ραδιόφωνο του Musicheaven και συγκεκριμένα στην εκπομπή του Δημήτρη1965 , το υπέροχο έργο του «πράξεις των Αποστόλων» και καθηλώθηκα από την μαγεία του.
    Ιουλία σ' ευχαριστούμε .

    #28551   /   16.04.2014, 22:16   /   Αναφορά

    Ο Σάκης Κουρουπός είναι εκλεκτό μέλος του ΜΗ. Εξαίρετος μουσικός δημιουργός και υπέροχος άνθρωπος. Σεμνός, φιλικός, ευχάριστος, απλός και αληθινός. Είχα την τύχη να τον γνωρίσω από κοντά σε συγκέντρωση του ΜΗ. Θεωρώ τιμή μου που είναι φίλος μου.


    Ευχαριστούμε Ιουλία για την ωραία συνέντευξη - παρουσίαση. Συγχαρητήρια.

    #28552   /   17.04.2014, 18:58   /   Αναφορά

    Σας ευχαριστώ όλους, όσοι ακούσατε την εκπομπή και διαβάσατε την συνέντευξη, για τα καλά σας λόγια.  Ηταν δε ιδιαίτερη τιμή για μένα να γνωρίσω και να συνεργαστώ με την ioulialibera, η οποία εκτός από ένα θαυμάσιο χαρακτήρα που έχει, διαθέτει ένα σπάνιο καλλιτεχνικό πνεύμα, γνώσεις και επαγγελματισμό στην εργασία της, στοιχεία που συντελούν στην ολοκληρωμένη προσωπικότητά της.

    #28554   /   18.04.2014, 07:04   /   Αναφορά

    Μπράβο Ιουλία!Πολύ καλή παρουσίαση! Σπουδαία πράγματα μάθαμε για τον Σάκη Κουρουπό ...φίλο μας εδώ στο Χεβεν !Η συνέχια στην ζωή του αλλά και στο δημιουργικό κομμάτι της να είναι εξ ίσου ενδιαφέρουσα ! Καλό Πάσχα !

    #28555   /   18.04.2014, 12:32   /   Αναφορά

    Καλημέρα. Από αυτή τη συνέντευξη δεν περίμενα τίποτε λιγότερο από σεμνότητα, ζωντανές αλήθειες, ευπρέπεια και αγάπη για τη μουσική. Η Ιουλία μας έδωσε τον ορισμό της ουσίας των πραγμάτων και ο Διονύσης τον ορισμό της αξιοπρέπειας και της ταπεινότητας. Σας ευχαριστώ πολύ για όλα αυτά. Με εκτίμηση, Ε.Σ.

    #28556   /   19.04.2014, 20:50   /   Αναφορά

    Συγχαρητήρια Σάκη για τις όμορφες συνθέσεις και Ιουλία για την συνέντευξη!


    ο Σάκης είναι εκλεκτό μελος εδώ στο Μusic heaven


    και μας βοηθάει αρκετές φορές με τις αποψεις του


    σε διάφορα μουσικά θέματα που συζητιούνται!


    πάντα εμπνεύσεις εύχομαι σάκη και επιτυχίες !καλή ανάσταση και καλό πάσχα!

    #28557   /   19.04.2014, 20:50   /   Αναφορά

    Συγχαρητήρια Σάκη για τις όμορφες συνθέσεις και Ιουλία για την συνέντευξη!


    ο Σάκης είναι εκλεκτό μελος εδώ στο Μusic heaven


    και μας βοηθάει αρκετές φορές με τις αποψεις του


    σε διάφορα μουσικά θέματα που συζητιούνται!


    πάντα εμπνεύσεις εύχομαι σάκη και επιτυχίες !καλή ανάσταση και καλό πάσχα!

    #28560   /   23.04.2014, 21:27   /   Αναφορά

    Σας ευχαριστώ από καρδιάς όλους για τα πολύ τρυφερά και πολύ θερμά σας λόγια! Χαίρομαι πολύ που σας ικανοποίησε η συνέντευξη! Με πολλή χαρά είχα και εγώ την ευκαιρία μέσα από αυτή να πάρω μία ιδέα των διάφορων πτυχών του κύριου Σάκη Κουρουπού, γνωρίζοντας έτσι καλύτερα και τον ίδιο, με στόχο βέβαια να τις μοιραστώ με τους αναγνώστες. Εύχομαι τα καλύτερα για τη συνέχεια της δημιουργικής του πορείας, καθώς και μία επάξια ηθική ανταμοιβή για το έργο του, από τη στιγμή μάλιστα που ο ανθρώπινος και πολύ αξιοπρεπής χαρακτήρας του την καθιστούν αναγκαία. Να είστε όλοι καλά με υγεία κάθε μέρα του χρόνου, και με αγάπη και φως στην καρδιά και σε κάθε νέα ιδέα!

    #28561   /   28.04.2014, 12:26   /   Αναφορά

    Ευγε !

    #28562   /   28.04.2014, 13:41   /   Αναφορά

    Τυχαίνει να "κινούμαι" στο χώρο της συμφωνικής μουσικής εδώ και αρκετά χρόνια και θεωρώ ατόπημα ως music heaven να μην έχετε ασχοληθεί με σπουδαίους Έλληνες συνθέτες του χώρου και αντ' αυτού να επιλέγετε να κάνετε αφιέρωμα σε έναν μετριότατο καλλιτέχνη (;) χωρίς ιχνος μετριοφροσύνης που μιλάει για 50 χρόνια σταδιοδρομίας χωρις ουτε μια διακριση ή βραβείο ή έστω μια αναφορά στη δουλεια του από καποιο άλλη πηγή!!! 

    #28563   /   28.04.2014, 14:06

    ειναι απαραδεχτο το σχολιο σας !


    και πολυ ανταγωνιστικο θα ελεγα αλλα και χαμηλου καλιτεχνικου επιπεδου!μιλατε απαξιωτικα για εναν συνθετη που η ορχηστρα της ερτ εχει παιξει εργα του κατα καιρους!ξερω παρα πολους συνθετες με βραβεια και διακρισεις που δεν εχουν κανει ουτε το 1/10 απο το εργο του σακη κουρουπου..


    εσας δεν καταλαβα τι σας χαλασε σε αυτο το αφιερωμα δεν καταλαβα!


    #28566   /   28.04.2014, 22:33

    Ατόπημα ως Musicheaven ? 


    Την δική σου επιθετικά απαξιωτική παρέμβαση πώς θα την χαρακτήριζες? Βάσει της διευκρίνησης οτι "κινείσαι στον χώρο της συμφωνικής μουσικής" αναμενόταν μια ευγενέστερη ενορχήστρωση απόψεων απ΄το απύθμενο τίποτα της στείρας απαξίωσης.  


    #28567   /   28.04.2014, 23:10

    Οταν ο Θεος εβρεχε καλη προαιρεση δεν κραταγες μονο ομπρελλα, αλλα φοραγες και την πανοπλια των επποτων του μεσαιωνα μαζι με τη στολη του αστροναυτη ε;


    Ακομα και ετσι να ειναι, ο Σακης Κουρουπος ειναι επι σειρα ετων μελος του φορουμ μας και ειναι απολυτως θεμιτο να γινει μια παρουσιαση του -οποιου για σενα- εργου του. Για τους "σπουδαιους" συνθετες συχνα πυκνα διαβαζουμε απο παντου. Το να μαθουμε και για καποιον αλλον ειναι επισης θετικο.


    Κανενας δεν σε αναγκασε, αμα θελεις μην τη διαβαζεις.


    υγ. Παντως αυτο το "κινουμαι" ηταν πολυ ενδιαφερον. Οποτε μπροστα σου ο Κουρουπος πρεπει να ειναι ο Μπετοβεν.


    #28568   /   28.04.2014, 23:17

    Just for the record, οι τεραστιοι Αλφρεντ Χιτσκοκ και Στανλεϊ Κιουμπρικ δεν εχουν ποτε παρει οσκαρ ( και δεν εννοω κατι κουκουρουκου συνολικης προσφορας ) αρα δεν ηταν καλοι σκηνοθετες ε;


    Administrator
    #28609   /   05.05.2014, 21:05

    Δεκτή η κριτική, τουλάχιστον σε ότι αφορά στο MusicHeaven, αλλά μήπως θα ήτανε πιο δημιουργικό και ουσιαστικό να μας υποδείξεις μερικούς από αυτούς τους "σπουδαίους Έλληνες συνθέτες" στους οποίους αναφέρεσαι ή να κάνεις τον κόπο και εσύ ο ίδιος να μας τους παρουσιάσεις;


    Διαφορετικά, αυτό που κάνεις είναι απλά "φασαρία".


    Και ουσία μηδέν.


    #28565   /   28.04.2014, 20:48   /   Αναφορά

    Ντροπή σας κ. Μουρούζη. Είναι απαράδεκτο το σχόλιό σας. Ντροπή σας! 
    Τι στείρα, ψυχρή, άσχετη, πεζή, αλλοπρόσαλλη, ανέμπνευστη, χαμερπής και άνευ φαντασίας είναι η άποψη αυτή περί βραβείων; Τα βραβεία κάνουν τους μουσικούς δηλαδή;

    Σε τι σας χάλασε εσάς αυτή η συνέντευξη;  

      

    #28570   /   30.04.2014, 19:27   /   Αναφορά

    Συγγνώμη που θα φανώ εντελώς άκυρος, απλά να δηλώσω - για να μην δημιουργούνται εντυπώσεις - ότι το dislike μου στο post του nikolaosmourouzis έγινε κατά λάθος. Προσωπικά κρατώ ουδέτερη στάση σε μία διένεξη που κατά την γνώμη μου δεν τιμά καμία από τις δύο πλευρές. Έτσι για να μην έχετε απορίες δηλαδή χαχαα {#emotions_dlg.tt2}

    #28571   /   30.04.2014, 22:05

    Οκ Πετρο, αν φτασεις σε σημειο να δωσεις και εσυ συνεντευξη σε ενα μεσο και μπει καποιος απο το πουθενα να σε κραζει, τοτε και εμεις ουδετεροι θα μεινουμε.


    #28572   /   01.05.2014, 01:57

    Όταν λέω "κρατώ ουδέτερη στάση" εννοώ ακριβώς αυτό - αλλά αφού θες να το αναλύσουμε περαιτέρω, όπως και ο κύριος εμφανίστηκε από το πουθενά και εξέφρασε μία προσωπική άποψη με τρόπο όχι και ιδιαίτερα ευγενικό, αντίστοιχου επιπέδου ήταν και πολλά από τα σχόλια που στράφηκαν εξ ίσου από το πουθενά εναντίον του σε μία τακτική όλοι εναντίον ενός. Όταν λέω "κρατώ ουδέτερη στάση" δεν αναφέρομαι στον Σάκη, το έργο του οποίου εκτιμώ ιδιαίτερα και τον οποίο έχω την τύχη να έχω γνωρίσει και από κοντά, αναφέρομαι στα διάφορα θλιβερά και ανώριμα σχόλια που διάβασα. Ο καθένας έχει δικαίωμα να θεωρεί αξιόλογο καλλιτέχνη όποιον θέλει. Το θέμα είναι πώς θα το εκφράσει. Σε αυτόν τον τομέα σημείωσα αρκετά φάουλ και από τις δύο... "ομάδες". Να μας λείπουν οι αποκλεισμοί, οι επιθέσεις όλοι εναντίον ενός και οι χαρακτηρισμοί τύπου "ηλίθιος" που πήρε το μάτι μου σε κάποιο post-it. Λίγος σεβασμός δεν βλάπτει, προς όλους γενικώς, ακόμα και προς αυτούς που δεν τον επιδεικνύουν. Εάν θέλουμε να είμαστε μία σοβαρή μουσική κοινότητα αποτελούμενη από ώριμους ανθρώπους, θα πρέπει μάλλον όλοι να λύσουμε πρώτα σε ατομικό επίπεδο μερικά θεματάκια έκφρασης, σεβασμού και συνύπαρξης. Το λήγω εδώ και ο νοών νοείτο. Ειρήνη υμίν αγαπημένα μιουζικχεβενάκια.


    #28573   /   01.05.2014, 05:31

    καλα βρε PetrosTser..μην αρπαζεσαι ετσι ξαφνικα..


    ενταξει θελησες να πεις την αποψη σου για ενα καταλαθος αντι like..


    ok..


    εγω κραταω αυτο που ειπες΄΄Το λήγω εδώ και ο νοών νοείτο. Ειρήνη υμίν αγαπημένα μιουζικχεβενάκια΄΄


    musicheavenakia ομως τι σημαινει για σενα;;ξερεις εδω δεν ψαχνουμε ομαδες ..πχ ποδοσφαιρο η πολιτικα κοματα!


    χαλαρωσε παντως!


    #28574   /   01.05.2014, 14:55

    Να ξεκαθαρίσω πρωτίστως ότι εγώ δεν αρπάζομαι καθόλου - ήρεμος είμαι. Απλώς επισήμανα ότι έκανα dislike κατά λάθος και, αφού ο Γρηγόρης το προχώρησε, θεώρησα πρέπον να του απαντήσω για να είμαι σαφής ως προς το τι εννοώ.


    Το τελευταίο σχόλιό σου περί - ας μου επιτραπεί ο νεολογισμός - μιουζικχεβενακίων και ομάδων, εάν το κατάλαβα καλά, είναι εκτός τόπου και χρόνου. Το MusicHeaven για μένα είναι μία κοινότητα μουσική και όχι μόνο, στην οποία έχουν θέση όλοι, μαζί με τις συχνά αντικρουόμενες απόψεις τους, αρκεί φυσικά να τηρούν κάποιους κανόνες συνύπαρξης. Νομίζω ότι σε ενόχλησε η χρήση της λέξης "ομάδα" εκ μέρους μου. Σε αυτήν την περίπτωση, έχεις πιαστεί από το τίποτα, αγνοώντας παράλληλα και τα αποσιωπητικά και τα εισαγωγικά που χρησιμοποίησα (αφού προφανώς μίλησα μεταφορικά και όχι για ποδόσφαιρο!!!!). Δεν μου φαίνεται ότι έχει και πολύ νόημα να κάτσουμε να κάνουμε γλωσσικές ασκήσεις εδώ πέρα. Πιστεύω ότι υπήρξα σαφής με όσα είπα στο προηγούμενο σχόλιό μου. Αν αυτό που κατάλαβες είναι ότι βλέπω το MusicHeaven ως γήπεδο ή πολιτική αρένα, συγγνώμη, ίσως χρειάζεται να διαβάσεις ξανά. Γιατί αυτό που είπα είναι ακριβώς το ανάποδο.


    #28576   /   01.05.2014, 15:36

    Καλά φίλε μου πέτρο ..δεν χρειάζονται τόσα λόγια ξεφύγαμε μερικοί..και πρώτος εγώ.. απο


    το αφιέρωμα του Σάκη Κουρουπού ..και κανουμε διαλόγους που δεν ταιριάζουν στο


    συγκεκριμένο άρθρο!δέν με ενόχλησε τίποτα απο αυτά που είπες!ας ευχηθουμε καλή


    συνέχεια στον Σάκη και στα έργα που γράφει!ακομα και ενα αρνητικό like δεν χρειαζεται


    επεξηγηση είναι κατι που καθένας μας δικαιούται!μακάρι και ο ποιο πανω σχολιαστής που


    πυροδότησε αυτές τις συζητήσεις να έκανε ένα αρνητικό like που εσύ καταλάθος έκανες


    ..απο το να προσβάλει ένα εργο ενός καλιτέχνη με τόσο άκομψο τρόπο!όμως και η πολύ


    ευγένεια μερικές φορές μπερδεύει αν έχει πολυλογία!καλοπροέρετος είσαι οκ..!απλά όπως θα κατάλαβες ενοχληθήκαμε ολοι εδω με τον κύριο που έκανε το αρνητικό σχόλιο με τον τροπο που το έκανε!


    #28578   /   01.05.2014, 15:45

    Δεν μου αρέσει να δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις και γι' αυτό θέλησα να είμαι ξεκάθαρος. Προσπάθησα να το κάνω με λίγα λόγια. Απ' ό,τι φάνηκε χρειάστηκαν παραπάνω, επομένως σας τα παρείχα. Συνεχίζω να πιστεύω ότι πολλοί βγήκαν... offside ( {#emotions_dlg.tt2} ) με τα σχόλιά τους. End of the story. {#emotions_dlg.beer}


    #28585   /   01.05.2014, 16:55

    * νοείτω {#emotions_dlg.whistling}


    #28575   /   01.05.2014, 15:24

    Απ' το να κάνω κι εγώ κρα.. η καλύτερη απάντηση θα ήταν η αδιαφορία μου !Το αντίθετο δίνει αξία στο σχόλιο !


    MusicHeavenakia είναι μια έκφραση που την χρησιμοποιούμε συχνά Γιώργο και δεν της δίνουμε την έννοια που εσύ έδωσες !


    Με σεβασμό στις όποιες απόψεις εκφράστηκαν !


    #28577   /   01.05.2014, 15:42

    εντάξει sillia δίκιο έχεις συγνώμη!


    #28579   /   01.05.2014, 15:59   /   Αναφορά

    Άλλο το να έχει ο καθένας δικαίωμα να εκφράζει την άποψή του, άλλο το να συμφωνώ ή να μη συμφωνώ μαζί του και άλλο το "να μας τη λέει" ότι διαπράξαμε ατόπημα ως MusicHeaven που πήραμε συνέντευξη από τον Σάκη Κουρουπό (την επόμενη φορά θα σας ρωτήσουμε κ. Μουρούζη από ποιον να πάρουμε συνέντευξη επειδή ..."κινείσθε"). 

    Θα μπορούσε να πει το ίδιο πράγμα διαφορετικά, γιατί όλοι ξέρουμε ότι έχει σημασία το πώς λες αυτό που λες.

    Με τη συγκεκριμένη ανεγκέφαλη, χυδαία, ανόητη, χαζή, ιταμή και ποταπή άποψη, όχι μόνο δεν συμφωνώ, αλλά ούτε καν τη σέβομαι. 

    #28580   /   01.05.2014, 16:10

    Δεν διαφωνώ με το πρώτο σκέλος. Αν είδες, κι εγώ τόνισα ότι έχει σημασία το πώς λες αυτό που πιστεύεις ("Το θέμα είναι πώς θα το εκφράσει [ο καθένας]"). Από εκεί κι έπειτα, θεωρώ τον σεβασμό απαραίτητο στοιχείο συνύπαρξης. Δεν σου λέω να μην εκφράσεις την αντίθεσή σου, δεν σου λέω να μην αντιδράσεις εάν νιώθεις έτσι. Αυτό όμως δεν σου δίνει το δικαίωμα να το κάνεις υβριστικά και προσβλητικά, ειδικά όταν η χυδαιότητα είναι ακριβώς αυτό για το οποίο κατηγορείς τον άλλον. Αυτή η αντίδραση νομίζω είναι το... απαύγασμα αυτού που λέμε "χάνω το δίκιο μου".


    #28584   /   01.05.2014, 16:55

    orfeus αυτο ειπαμε οτι μας εξαγριωσε αυτο το σχόλιο!εγω δεν εχω θέση σ αυτο το site ενα μελος ειμαι ..ομως θα σου πω το εξης..ποσα αρθρα κανει το music heaven to xrono500 600;;πρωτοσελιδα ενοω..aytoi oi 500 einai οι best ελληνες;; ειναι καποιοι που εχουν ενα δρομο κανει ;;εχουν κανει μια μουσικη διαδρομή;;oi 50-100 ισως να λέγονται επώνυμοι!και αλλοι 400-500 που έχουν μια πρόταση μουσική που έρχεται απο αρθογραφους εδω που την ψαχνουν..Απλα πιστευω οτι αν ενα περιοδικο έχει μεγάλη εμβέλεια σε αναγνωσεις οτι δημοσιευει προκαλει ανταγωνισμους και γκρινιες!


    θυμησου το διφωνο πχ επι χρόνια δημοσίευε τους ιδιους καλιτέχνες 10-15-20-30 ;;εκει το αγόραζες δεν υπηρχαν like θετικα αρνητικα..εδω 150.000 ατομα θα δωσουν μια ενεργεια θετικη η αρνητικη η αδιαφορη..και καθως ο χρονος εξελισεται κατι ανθιζει η δεν προχωραει γιατι εχει να κανει με πολλα ατομα που το επιβραβευουν  η οχι!


    θα σου πω πολυ απλα που βλεπεις εναν καλιτεχνη εδω αν κινειται ..εχουν νουμερα τα αρθρα!και να κανατε ένα σπρωξιμο σε εναν καλιτεχνη που λενε μετα τα νουμερα λενε την αληθεια...εγω απο τα αρχεια επειδη ειμαι μελος εδω μαθαινω πως παει ενας καλιτεχνης..ειναι πολυ ευκολο γραφονται ολες οι αναγνωσεις!οπ'οτε μην χαλιέσαι με ενα σχόλιο του τύπου ότι διαπράξαμε ατόπημα ως MusicHeaven σε μια συνεντευξη!


    #28581   /   01.05.2014, 16:36   /   Αναφορά

    Επειδή λοιπόν έχασε αυτό το “πώς”, δεν μπορεί να διεκδικήσει το δίκιο του, γιατί πολύ απλά, δεν έχει δίκιο.

    Όσο για τα δικά μου σχόλια: Όχι δεν δέχομαι ότι είναι χυδαία. Προσβλητικά είναι, επιθετικά είναι, άντε να δεχθώ ότι είναι και υβριστικά. Δεν αποδίδω όμως κανέναν από αυτούς τους χαρακτηρισμούς στο άτομο, αλλά τους αποδίδω στον τρόπο που εξέφρασε την άποψή του. Με τον τρόπο δεν συμφωνώ και ο τρόπος είναι αυτός που ούτε καν σέβομαι. 

    #28582   /   01.05.2014, 16:51

    Το αν έχει δίκιο ή όχι είναι κάτι καθαρά υποκειμενικό - το ότι δεν μπορεί να το διεκδικήσει είναι το μόνο σίγουρο.


    Δεν θα κάτσω να ζυγίσω "προσβλητικό", "επιθετικό", "υβριστικό" και "χυδαίο". Ακόμα κι αν το έκανα, η δική μου διαχωριστική γραμμή θα ήταν διαφορετική από την δική σου. Πάντως, για να μην κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας, και το "υβριστικό" μου φαίνεται αρκετό για να το θεωρήσω κατακριτέο.


    Τώρα, το πού αποδίδεις τους διάφορους χαρακτηρισμούς είναι κάτι ελεύθερο σε ποικίλες ερμηνείες. Όταν χάνουμε την ψυχραιμία μας και αρχίζουμε να στολίζουμε, χάνουμε το δίκιο μας και δεν μπορούμε καν να έρθουμε και να πούμε, "ξέρεις, όταν είπα 'ηλίθιος' εννοούσα 'ηλίθιος τρόπος έκφρασης άποψης' και όχι 'ηλίθιος άνθρωπος'".


    #28583   /   01.05.2014, 16:52

    Eλπίζω να μην γελάει ο εν λόγω κύριος που το παιχνίδι άλλαξε πίστα !


    Γιώργο σε θεωρώ καλό φίλο ... η συγνώμη περιττή καλέ μου !Απλά τοποθετήθηκα στην έκφραση γιατί σίγουρα θα συμβεί στο μελλον να την ακούσεις και από μένα !


    Την αγάπη μου !


    #28586   /   01.05.2014, 17:38   /   Αναφορά

    @ mousic7: Είναι γνωστά αυτά. Από τη στιγμή που -με όποιο τρόπο- ο καθένας μας εκτίθεται, θα δεχτεί και σχόλια αρνητικά. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εκ των προτέρων εγώ πρέπει να συμφωνώ με αυτά.  

    @ Πέτρο:

    "Δεν θα κάτσω να ζυγίσω "προσβλητικό", "επιθετικό", "υβριστικό" και "χυδαίο". Ακόμα κι αν το έκανα, η δική μου διαχωριστική γραμμή θα ήταν διαφορετική από την δική σου. Πάντως, για να μην κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας, και το "υβριστικό" μου φαίνεται αρκετό για να το θεωρήσω κατακριτέο."


    Δεν ζυγίζω κάτι εγώ. Εσύ χρησιμοποίησες αυτούς τους χαρακτηρισμούς και σου απάντησα. Απλό δεν είναι;

    "Τώρα, το πού αποδίδεις τους διάφορους χαρακτηρισμούς είναι κάτι ελεύθερο σε ποικίλες ερμηνείες. Όταν χάνουμε την ψυχραιμία μας και αρχίζουμε να στολίζουμε, χάνουμε το δίκιο μας και δεν μπορούμε καν να έρθουμε και να πούμε, "ξέρεις, όταν είπα 'ηλίθιος' εννοούσα 'ηλίθιος τρόπος έκφρασης άποψης' και όχι 'ηλίθιος άνθρωπος'"."


    Όχι Πέτρο. Δεν είναι ούτε ελεύθερο ούτε σε ποικίλες ερμηνείες το που αποδόδω τους χαρακτηρισμούς. Ιδού τι έγραψα: Τι στείρα, ψυχρή, άσχετη, πεζή, αλλοπρόσαλλη, ανέμπνευστη, χαμερπής και άνευ φαντασίας είναι η άποψη αυτή περί βραβείων;

    Και πιο κάτω: Με τη συγκεκριμένη ανεγκέφαλη, χυδαία, ανόητη, χαζή, ιταμή και ποταπή άποψη, όχι μόνο δεν συμφωνώ, αλλά ούτε καν τη σέβομαι.


    #28587   /   01.05.2014, 17:39

    αποδίδω*


    #28588   /   01.05.2014, 17:44

    orfeous ο πετρος ειναι 18 χρονων Smileαπο οτι διαπιστωσα μολις!μηπως ειμαστε αυστηροι και οι δυο στην συνομιλία μας μαζι του;;


    #28591   /   01.05.2014, 17:57

    Εγώ χρησιμοποίησα αυτούς τους χαρακτηρισμούς και μου απάντησες αποδεχόμενος μερικούς. Και λέω, το πού θα τραβήξουμε την διαχωριστική γραμμή είναι κάτι το υποκειμενικό. Μόνος σου είπες ότι θεωρείς τα δικά σου σχόλια έως και υβριστικά. Δεν μου φαίνεται και πολύ κολακευτικό αυτό.


    Μια χαρά ελεύθερο είναι. Για μένα, το "Έχει μούτρα να ξαναμπεί ο ηλίθιος; Εμείς όμως ας προσέχουμε παιδιά, γιατί το άτομο λέει 'κινείται'" μου φαίνεται αρκετά μονοσήμαντο, με μονοσημία ωστόσο αντίθετη από αυτή που εσύ εκ των υστέρων του προσδίδεις.


    #28589   /   01.05.2014, 17:48   /   Αναφορά

    Ο Πέτρος είναι φίλος μου και συζητάμε. Δεν υπάρχει λόγος για αυστηρότητα ούτε και βλέπω να υπάρχει τέτοιο πράγμα. Συζητάμε. 

    #28590   /   01.05.2014, 17:51

    καλα κανεται  εσεις ξερεται..εγω αποσυρομαι παντως !


    #28592   /   01.05.2014, 19:16   /   Αναφορά

    @ Πέτρο:

         Δέχομαι τον οποιονδήποτε χαρακτηρισμό στα σχόλιά μου και αδιαφορώ αν είναι ή όχι κολακευτικά για μένα. Δεν ψάχνω και ούτε με ενδιαφέρουν οι κολακείες.
         Αν δεν είχα νεύρα, θα ήμουν πεθαμένος. Αν δεν παρασυρόμουν από αυτά και έμενα απαθής, θα ήμουν αναίσθητος. Αν μπορούσα κάθε στιγμή να τα κοντρολάρω, θα ήμουν ο πάνσοφος Guru του πλανήτη.
         
         Στην ουσία του πράγματος, είναι άλλο το θέμα γούστου (δεν μου αρέσει ο τάδε), οπότε δεν ακούω τη μουσική του, δεν διαβάζω το άρθρο, αδιαφορώ για τη συνέντευξη κλπ, και είναι άλλο το να κατηγορώ ολόκληρο site για ατόπημα. Και ποιος παρακαλώ; Ένα μέλος που "κινείται", αλλά στο φινάλε αφού "κινείται" τι έχει προσφέρει στα 5-6 χρόνια που είναι μέλος και βγαίνει και μας τη λέει;  

         Πιστεύω όμως ότι τέτοιου είδους σχόλια χαλάνε το κλίμα και δεν προσφέρουν κάτι θετικό σε μια καθ' όλα  προσεγμένη και θαυμάσια συνέντευξη σαν κι αυτή εδώ. Γι αυτό θα σταματήσω εδώ και δεν θα συνεχίσω, οτιδήποτε και αν γραφτεί στη συνέχεια. Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει ότι αναιρώ κάτι από αυτά που έγραψα.

        
      



    #28593   /   01.05.2014, 19:33

    Γιατί μου λες πράγματα στα οποία έχουμε ήδη συμφωνήσει ή προφανώς συμφωνούμε; Δεν σου είπα να είσαι αναίσθητος ή να κυνηγάς την κολακεία. Ούτε είπε ότι συμφωνώ με το σχόλιο του κ. Μουρούζη (άρα προς τι η κριτική σου; δεν διαφωνούμε ως προς αυτό, εξαρχής το χαρακτήρισα αγενές!). Λέω ότι δεν είναι ιδιαίτερα τιμητικό να απαντάει κανείς σε ένα αγενές σχόλιο με άλλο ένα αγενές σχόλιο!


    Είπες κάτι μαγικό προηγούμενως, "Από τη στιγμή που -με όποιο τρόπο- ο καθένας μας εκτίθεται, θα δεχτεί και σχόλια αρνητικά". Ο Σάκης Κουρουπός είναι ένας καλλιτέχνης, έχει προσφέρει ένα έργο, το έργο αυτό σε άλλους αρέσει, σε άλλους όχι, και αυτή η ποικιλία απόψεων, σε οποιαδήποτε αναλογία, είναι απολύτως θεμιτή. Θεμιτά δεν είναι τα υβριστικά σχόλια και η έλλειψη σεβασμού. Δεν έχω να προσθέσω τίποτε άλλο, νομίζω είμαι... crystal clear! {#emotions_dlg.tt2}


    Βίβα {#emotions_dlg.beer}


    #28594   /   01.05.2014, 19:34

    *Ούτε είπα


    #28595   /   01.05.2014, 21:25

    Το προσβλητικό σχόλιο του όχι τόσο προς τον καλλιτέχνη αλλά ως προς τη συγγραφέα του άρθρου απλά επιστρέφεται μπούμερανγκ και μάλιστα με πολλαπλασιασμένη την  προσβολή και την στείρα απαξίωση.


    Πιστεύω ότι σαν σχόλιο θα είχε πράγματι αξία αν το μέλος ήταν επώνυμο με τα πραγματικά του στοιχεία και τις δραστηριότητες του στο χώρο της συμφωνικής μουσικής. Μπορεί βέβαια να το κάνει και τώρα εκ των υστέρων.


    Το ότι τυχαίνει να "κινείται" στο χώρο της συμφωνικής μουσικής εδώ και αρκετά χρόνια , όπως διατείνεται, τότε θα μπορούσαμε να το  διαπιστώσουμε και είμαι απόλυτα  σίγουρος ότι ο καλλιτέχνης μας Σάκης θα είχε δεχτεί ασμένως το αρνητικό σχόλιο και ήδη θα είχε απαντήσει καταλλήλως  αμέσως.


    Τώρα πιστεύω ότι τα πολλά από τα σχόλια μας (και το δικό μου) που στράφηκαν εναντίον του, βάλανε και συνεχίζουν να βάζουν νερό στο αυλάκι που έσκαψε και άλλαξε ΕΝΤΕΛΩΣ τη ροή της συζήτησης που ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ (τουλάχιστον στην ιστοσελίδα του ΜΗ που ο Σάκης είναι καθημερινός θαμώνας)  η ανάλυση του έργου του Σάκη , να απαντά ο Σάκης σε τυχόν ερωτήσεις των πιο ειδικών ώστε να μαθαίνουμε και οι υπόλοιποι για το έργο του.


    Τώρα από μερικά εκ των σχολίων μας κατά κάποιο τρόπο ‘’δικαιώνεται’’  γιατί και εμείς  σαν ώριμη μουσική κοινότητα επιδείξαμε κατά κάποιο τρόπο (πιθανόν λόγω της αγάπης μας στον καλλιτέχνη) έλλειψη αλληλοσεβασμού στο πρόσωπο του ανώνυμου μέλους.


    Προτροπή από έναν ηλικιωμένο: Να θυμάσαι ότι είναι εύκολο να κατηγορείς να προσβάλεις και να είσαι αρνητικός αλλά δύσκολο να συμβάλεις. Πολλές φορές ο σεβασμός προς τον συνομιλητή είναι πιο σημαντικός από την επιχειρηματολογία. Εδώ στο Musicheaven οι περισσότεροι είμαστε από αρχάριοι μέχρι φτασμένοι ερασιτέχνες μουσικοί και μας ενδιαφέρει η επιχειρηματολογία .


    Περιμένω την διόρθωση του προφίλ σου δίνοντας τα πραγματικά σου στοιχεία καθώς και μια εμπεριστατωμένη  επιχειρηματολογία επί ενός  ,όποιου επιθυμείς εσύ με οποιοδήποτε αρνητικό σχόλιο, έργου του Σάκη έστω από τα τρία που ξαναγράφω και πιστεύω ότι τότε όλοι θα σεβαστούν την όποια αρνητική σου άποψη αλλά και θα απαλλαγείς από τυχόν Ερινύες :





    Αν δεν το κάνεις προτείνω στον Admin να διαγραφούν τα σχόλια μετά το προσβλητικό σχόλιο του ανώνυμου μέλους και να ασχοληθούμε ένθερμα με το έργο του Σάκη.


    #28599   /   02.05.2014, 18:56   /   Αναφορά

    Αποσυρω τον χαρακτηρισμο ατοπημα, ζητω συγγνωμη απο το music heaven και περναω στην ουσια.


    Απο αυτα που διαβασα στη συνεντευξη, συγκρατησα τα 2 εργα που αναφερεται πως εχουν δισκογραφηθει. Θα επιθυμουσα - αν γινεται - να μας αναφερει την εταιρια και την χρονια. Υπαρχει αυτη η πληροφορια; 


    Εκτος απο τα δυο αυτα εργα, αναφερει οτι εχει συνθεσει μουσικη για ενα θεατρικο εργο. Πολυ ωραια.


    Μετα γινεται αναφορα σε 100 τραγουδια που εχει γραψει, τα οποια - παραδοξως - δεν υπαρχουν πουθενα στο Ιντερνετ. 


    Για την πορεια του στο εξωτερικο, υπαρχουν μονο λόγια. Εψαξα και παλι στο Ιντερνετ. Δεν εντοπισα ουτε μια αναφορα.


    Επισης εντοπισα τις παρακατω υπερβολες, που με εκαναν να αναρωτηθω αν - τελικα - μιλαει ο Μικης Θεοδωρακης:


    "Νομίζω ότι όλοι εμείς που ασχοληθήκαμε σοβαρά και διαπρέψαμε στο είδος αυτό βρήκαμε την καταξίωση σε όλα τα άλλα μέρη εκτός από την Ελλάδα. "


    "μετά από σαράντα χρόνια εκδηλώσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, και ιδιαίτερα με τη συνεχή επαφή με τον κόσμο στην Ελλάδα"


    "50 χρονια σταδιοδρομιας"


    "η χώρα αυτή που σε γέννησε και άπειρα πράγματα σου οφείλει από την προσφορά σου και το έργο  σου"


    "Μετά από μια σταδιοδρομία 50 ετών μέσα σε αντιξοότητες της ζωής και της μουσικής και με συνεχείς αγώνες για 40 χρόνια, με εμφανίσεις κάθε χρόνο στην τηλεόραση, με συναυλίες, με εκπομπές σε ραδιοφωνικούς σταθμούς και με συνεντεύξεις σε εφημερίδες και περιοδικά"


    Λογω των ανωτερω, αλλα και για τις απλοικες μελωδιες που ακουσα στα δειγματα που δημοσιευθηκαν, θεωρησα πρεπον να εκφρασω τη γνωμη μου. Πλεον - μετα την ερευνα που με αναγκασαν να προχωρησω καποια σχολια - ειμαι πεπεισμενος πως πολλα απ οσα αναφερονται στη συνεντευξη κινουνται και ξεπερνουν τα ορια της υπερβολης.

    #28600   /   02.05.2014, 19:44

    Τώρα το σχόλιο σου είναι αρνητικό μεν αλλά ουσιαστικό δε και σε τιμά που ζήτησες συγνώμη .


    Μάλιστα μας δίνει τη δυνατότητα να εξερευνήσουμε το έργο του Σάκη όπως καλύτερα θα το περιέγραφε ο ίδιος , αν επιθυμεί να απαντήσει.


    Αυτό που πρέπει να μας μείνει είναι η συναδέλφωση που βγαίνει μέσα από την κοινή πορεία με τους ανθρώπους με τους οποίους μοιραζόμαστε τα λάθη αλλά και τους μικρούς ανθρώπινους "θριάμβους" μας χωρίς έπαρση αλλά με γνήσιο συναίσθημα.


    Το ότι δέχθηκες την διόρθωση θα βγεις κερδισμένος και ίσως και φίλος του Σάκη, γιατί πιστεύω ότι θα διδαχτείς κάτι από κάποιον άλλο, που ίσως σε κάνει καλύτερο αφού αν όλοι οι παρακολουθούντες το θέμα κάτι μάθουμε παραπάνω θα αποδειχτεί ότι ήσουν χρήσιμος .


    Η αρνητική θέση που πήρες , κατ’ εσέ εμπεριστατωμένη, θα φανεί γρήγορα αν είναι ικανή από μόνη της να σταθεί, να κρίνει αλλά και να κριθεί από όλους και κυρίως από το Σάκη.


    Εγώ σταματώ εδώ και πράγματι χαίρομαι που απάντησες έτσι.


    #28601   /   03.05.2014, 04:55

    Το πρωτο σου ποστ ηταν μια κακοηθης κακεντρεχεια.


    Το δευτερο σου ποστ ηταν ευγενικη κακια.


    Εστω - υποθεση εργασιας - μηδεν ο Κουρουπος και η συνεντευξη υπερβολικη.


    Και τι εγινε ρε φιλε;


    Μελος μας ειναι, εκανε συνθεσεις, παρηγαγε εργο και γινεται μια παρουσιαση-συνεντευξη.


    Και καλα την ειδες πως ανακαλυψες την Αμερικη και τον τετραγωνισμο του κυκλου;


    Ανακαλυψες τη σκοτεινη θεωρια συνομωσιας;


    Προτεινω να σβηστουν ολα τα ποστ απο το πρωτο σχολιο του user γιατι ακομα και να θελει ο Σακης να τη στειλει καπου, με την τροπη που πηρε το θεμα ειναι υποτιμητικο και προσβλητικο. Και για αυτον και την κοπελα που πηρε τη συνεντευξη και για το ΜΗ και για τα μελη του.


    Αν ειναι δυνατον να δινει καποιος μια συνεντευξη και μετα να μενει απροστατευτος στο ελεος του καθε πικραμενου.


    #28602   /   03.05.2014, 13:11

    ειμαι αντιθετος με την εμπρηστικη κριτικη του τυπου στο πρωτο του σχολιο αλλα εκτιμω που ζητησε συγγνωμη και απαντησε ευγενικα..



    ομολογω οτι  επειδη δεν ειμαι φαν του ειδους μουσικης  που παιζει ο κ κουρουπος δεν ξερω  αν υπο αλλες συνθηκες θα εβαζα να ακουσω κομματια του


    τωρα που ειπες για αμερικα παντως επειδη οπως λενε εκει "negative publicity is good publicity " εξαιτιας της διενεξης εκατσα και ακουσα τραγουδια του καλλιτεχνη.....{#emotions_dlg.whistling}   και δεν πιστευω οτι ειμαι ο μονος....


    #28803   /   15.07.2014, 09:22   /   Αναφορά

    Επιτέλους κε Σάκη, μετά από πολύ καιρό, βρήκα το χρόνο και διάβασα με την ησυχία μου τη συνέντευξη σας.


    Εύχομαι υγεία και μια εξ' ίσου καλή και δημιουργική συνέχεια στο έργο σας! :)


    Από τη μεριά μου, χαίρομαι που το Musicheaven, σας (και μας) έχει φέρει κοντά.

    #30112   /   08.02.2023, 09:24   /   Αναφορά
    Είχα την τύχη να ακούσω τα έργα του Κου Κουρουπού.
    Διάβασα τη συνέντευξη αυτή καιρό μετά.
    Μου έκανε εντύπωση η διαμάχη που άδικα δημιουργήθηκε.
    Η musicheaven και τα μέλη της αμύνθηκαν με αξιοπρέπεια στην άδικη επίθεση που έγινε από κάποιον στενόμυαλο κύριο που ζήτησε πιστοποιήσεις και περγαμηνές για να αξιολογήσει κάτι που μόνο η αίσθηση της ακοής μπορεί να κάνει.
    Δυστυχώς όμως αυτή είναι η κοινωνία μας.Κοιτά την επιφάνεια.Διαφεύγει η ουσία.
    Ανταγωνιστική μέχρι αηδίας.
    Υπάρχει χώρος για όλους.
    Θες να "αποστομώσεις" ένα καλλιτέχνη;Γιατί δεν ανοίγεις το δικό σου στόμα έμπευσης να παράγεις κάτι δικό σου εξίσου όμορφο αλλά διαφορετικό;
    Γι αυτό και η μουσική στην Ελλάδα έχει τελματωθεί.
    Γιατί αυτό που φτάνει στ αυτιά μας είναι το απομεινάρι του πολέμου των καλλιτεχνών που νικητής δεν είναι η ουσία,αλλά οι περγαμηνές,η...διαφήμιση και όσοι κονομάνε από αυτή.