ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997
    αρχική > e-Περιοδικό > Καμία Συμπάθεια για τον Διάβολο

    Το Rock και η Ποίηση ή αλλιώς: ''Πώς είναι να είσαι ...Τούβλο;''

    Πρόλογος
    Παρέχοντας στους ικανούς όλο και περισσότερα, αναπτύσσεται στους ανθρώπους, το πνεύμα του ανταγωνισμού. Εκτιμώντας ιδιαίτερα τα πολύτιμα αντικείμενα, αναπτύσσεται στους ανθρώπους, το πνεύμα της αρπαγής. Επιδοκιμάζοντας την απληστία, δημιουργείται στους ανθρώπους, αναταραχή. Όταν επικρατεί αταξία στο κράτος, οι πολίτες δείχνουν υπακοή στους νόμους από φόβο και όχι από αυθόρμητο σεβασμό. Όταν όμως κυβερνά κάποιος που Γνωρίζει, αδειάζει το νου από άχρηστες σκέψεις, ικανοποιεί τις Βασικές Ανάγκες, εξασθενίζει την Απληστία και φροντίζει για την Υγεία. Τότε, σαν φυσικό επακόλουθο, οι άνθρωποι δεν δεσμεύονται από τις επιθυμίες τους και οι επιτήδειοι δεν μπορούν, ούτε και τολμούν να τους παραπλανήσουν.

    Η Μουσική
    -Με το “Thick As A Brick” οι Jethro Tull (Blackpool/1968), κυκλοφόρησαν το 1972 το πρώτο τους “πραγματικό” concept album. Περιλαμβάνει διαφορετικά μουσικά κομμάτια που μπαίνει το ένα μέσα στο άλλο χωρίς κενά και μερικά από τα μουσικά θέματα, επαναλαμβάνονται σε διαφορετική θέση. Σ’ αυτό το άλμπουμ συνδυάζονται θαυμάσια η folk, η Rock και η Jazz, με στοιχεία κλασσικής μουσικής. Αυτό άλλωστε, είναι και το μεγάλο ταλέντο του frontman των Tull και πολύ σπουδαίου τραγουδοποιού, Ian Anderson (Edinburgh/1947)...
    Γράφει ο Γιώργος Μπιλικάς (Orfeus)
    227 άρθρα στο MusicHeaven
    Παρασκευή 24 Ιούν 2005
    -Concept albums είχαν παρουσιάσει πριν από το “Thick As A Brick”, οι Beatles με το “Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band” (1967), οι Deep Purple με το “Concerto for Group and Orchestra” και οι Who με το “Tommy” (1969). Οι Jethro Tull επίσης, είχαν ήδη ένα concept album με το "Aqualung” (1971). Η διαφορά με το “Thick as a Brick”, είναι ότι δεν πρόκειται για ένα άλμπουμ με διαφορετικά τραγούδια που δένουν θεματικά (π.χ. "Aqualung”, “Sgt. Pepper’s…”), αλλά για ένα 45λεπτης διάρκειας μελοποιημένο ποίημα. Ο Ian Anderson είχε πει: “Let's come up with something that will be the mother of all concept albums."

    * Οι Στίχοι:
    -Δημοσιοποιήθηκε επίσημα, ότι το επικό αυτό ποίημα, το έγραψε ο οκτάχρονος Gerald “Little Milton” Bostock, που μοιράζεται τις σκέψεις του και τον κοινωνικό του προβληματισμό μαζί μας. Βέβαια, το να έχει ένα οκτάχρονο παιδί άποψη και να φτάνει σε σημείο να γράφει ένα τέτοιο ποίημα, είναι κάπως…..περίεργο να πω; Αδύνατο; Αξιοθαύμαστο; Εκτός κι’ αν ο Gerald ήταν πράγματι, ένα παιδί-θαύμα.

    * Το Εξώφυλλο:
    Το εξώφυλλο του δίσκου, είναι ένα τετρασέλιδο της εβδομαδιαίας εφημερίδας “St. Cleve Chronicle”, με ημερομηνία Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 1972.

    * Πρώτη σελίδα (front cover):
    -Κεντρικό θέμα, είναι η απόφαση της κριτικής επιτροπής, να δώσει το πρώτο βραβείο παιδικής ποίησης στον οκτάχρονο Gerald, για το επικό “Thick as a Brick”. Απόφαση που η ίδια η επιτροπή αναιρεί, ύστερα από απαίτηση εκατοντάδων γονέων, που διαμαρτύρονται για το περιεχόμενο του ποιήματος. Απαιτούν ακόμα (οι γονείς), να εισαχθεί ο Gerald σε ψυχιατρείο, γιατί σίγουρα το μυαλό του είναι άρρωστο αφού (στην ηλικία του) γράφει τέτοια πράγματα προσβάλλοντας τον ….Θεό και την Πατρίδα. Το άρθρο ανάμεσα στα άλλα, καταλήγει ότι πράγματι, μία τετραμελής ομάδα ψυχιάτρων, ανέλαβε την θεραπεία του μικρού, ενώ η επιτροπή, αποφάσισε να δώσει το βραβείο στην 12χρονη Mary Whiteyard, για το ….Χριστιανικό της ποίημα “He died to save the little Children”.

    * Δεύτερη & τρίτη σελίδα (inlay cover):
    -Στη δεύτερη σελίδα, μία στήλη αναφέρει ότι ο Ian Anderson ενθουσιάστηκε τόσο πολύ από το ποίημα του μικρού, που αποφάσισε να το μελοποιήσει και ότι ο δίσκος είναι σχεδόν έτοιμος να κυκλοφορήσει τον επόμενο μήνα (Φεβρουάριος 1972).

    -Αριστερά από αυτή τη στήλη, υπάρχει μία άλλη που αναφέρει ότι ο οκτάχρονος Gerald, κατηγορείται ότι άφησε ……έγκυο την 14χρονη Julia Fealey. Οι γονείς του μικρού κατέθεσαν ότι τα δυο παιδιά συνήθιζαν να γράφουν ποιήματα μαζί και ότι η Julia ζήλευε τον Gerald, γιατί έγραφε καλύτερα ποιήματα από αυτήν.

    -Στην τρίτη σελίδα δημοσιεύονται οι στίχοι του ποιήματος και στο κάτω μέρος, δίνονται πληροφορίες για τους Jethro Tull. Τι όργανο έπαιξε δηλαδή το κάθε μέλος του γκρουπ, στην ηχογράφηση του “Thick as a Brick”.

    Αντιγράφω:
    Ian Anderson: Φλάουτο, ακουστική κιθάρα, βιολί, σαξόφωνο, τρομπέτα και τραγούδι.
    Martin Barre: Λαούτο, ηλεκτρική κιθάρα.
    John Evan: Πιάνο, όργανο, άρπα.
    Jeffrey Hammond-Hammond: Μπάσο
    Barriemore Barlow: Τύμπανα και κρουστά.

    *Τέταρτη σελίδα (back cover):
    -Εδώ έχουμε διάφορες αγγελίες (ενοικιάσεις, πωλήσεις, ζήτηση & προσφορά εργασίας, κατοικίδια ζώα κλπ…) αλλά στην έκτη στήλη δεξιά, δίνεται η πληροφορία ότι η δισκογραφική εταιρεία των Jethro Tull (Chrysalis), αποφάσισε να δώσει από τα κέρδη του δίσκου, μία έξτρα αμοιβή στο ………“Ίδρυμα Gerald Bostock” (!!!!!!!!!), προς τιμήν του στιχουργού.

    -Ε λοιπόν το ….μυστικό δεν κρατήθηκε μυστικό για πολύ καιρό. Οι στίχοι -όπως και η μουσική- ανήκουν στον Ian Anderson και όλη αυτή η ιστορία περί του οκτάχρονου στιχουργού ήταν ένα τρυκ του Ian για να λειτουργήσει η κεντρική ιδέα. Είναι ο μικρός (η Νέα Γενιά) που απευθύνεται στους Μεγάλους. Στους απανταχού αρχηγούς (Πολιτικούς, Θρησκευτικούς, αλλά και γενικά στους οποιουσδήποτε Αρχηγούς) που κατευθύνουν τις τύχες του. Στο Σύστημα δηλαδή.

    -Το εξώφυλλο βέβαια, δεν είναι τυχαίο. Είναι κι’ αυτό μέρος του concept. Ο Ian ήθελε να δείξει με αυτό, όλες αυτές τις πληροφορίες, τις οποίες προβάλλουν τα Μ.Μ.Ε. και σπρώχνουν τον κόσμο να ασχολείται. Ότι συμβαίνει δηλαδή παντού και πάντα (κουτσομπολιά, φόνοι, ληστείες, ροζ σκάνδαλα κλπ…). Θα έλεγα ότι το εξώφυλλο είναι η Εισαγωγή στο “Thick as a Brick”.

    -Οι στίχοι του επικού αυτού ποιήματος του Ian, αντιμετώπισαν σκληρή κριτική από τον τύπο, αλλά έκαναν τους Tull πολύ δημοφιλείς στην Ευρώπη και στην Αμερική. Χωρίζονται σε έντεκα νοηματικές βινιέτες και η μουσική είναι αυτή που συνδέει τα έντεκα στιχουργικά μέρη. Το κεντρικό θέμα που θίγει ο Ian, στο “Thick As A Brick”, είναι ο στραγγαλισμός της προσωπικότητας του ατόμου από το Κατεστημένο. Παρακολουθούμε δηλαδή την πορεία της Νέας Γενιάς (προσωποποιημένη από έναν Νεαρό), από τη στιγμή που γεννιέται.

    * Πληροφορία:
    -Το “Thick As A Brick” είναι μία slang έκφραση και είναι ανάλογη με τη δική μας “Τούβλο”, που την απευθύνουμε σε κάποιον που δεν έχει μάθει, δεν ξέρει, δεν μπορεί ή δεν θέλει να …….σκέφτεται.

    Πάμε…..

    1:
    Κατ’ ευθείαν στον πυρήνα του προβλήματος. Ο Ian βάζει τον εαυτό του στη θέση του παρατηρητή και κριτικάρει τους μεγαλύτερους που τους αποκαλεί “Wise Men” και αυτοί για τον Ian, είναι “Thick as a Brick”, αλλά δεν το γνωρίζουν. Δεν ξέρουν τι είναι να είσαι “Τούβλο”, γιατί είναι οι ίδιοι “Τούβλα”.

    Really don't mind if you sit this one out.
    My words but a whisper your deafness a SHOUT.
    I may make you feel but I can't make you think.
    Your sperm's in the gutter your love's in the sink.
    So you ride yourselves over the Fields
    and you make all your animal deals
    and your wise men don't know how it feels
    to be thick as a brick.

    Τα βάζει με πολλούς. Τα βάζει με όλους. “Σας οδηγεί η απληστία. Οι ηθικές σας αξίες έχουν βουλιάξει στο βούρκο και η ικανότητά σας να σκέφτεστε και να αγαπάτε, έχει εξαφανιστεί. Δεν διαφέρετε από τα ζώα”. Όλοι αυτοί οι "Wise Men" δεν είναι τελικά στην πραγματικότητα και τόσο ……"Wise Men" και αυτό είναι πασίγνωστο. Και πώς καταλαβαίνουμε δηλαδή ότι κάποιος είναι …..Τούβλο; Η απάντηση είναι απλή. Αντί να σκέφτεται για την δική του προσωπική βελτίωση, σκέφτεται για την βελτίωση των άλλων, σύμφωνα με ………τα δικά του μέτρα!!!!

    And the sand-castle virtues are all swept away
    in the tidal destruction the moral melee.
    The elastic retreat rings the close of play
    as the last wave uncovers the newfangled way.
    But your new shoes are worn at the heels
    and your suntan does rapidly peel
    and your wise men don't know how it feels
    to be thick as a brick.

    Ιδέες πρόσκαιρες χωρίς βάθος. Ρηχά ιδανικά και ανύπαρκτες ηθικές αξίες, που παρασέρνονται σαν κάστρα στην άμμο και διαλύονται όταν τα χτυπήσει ένα κύμα. Κάθε καινούργιο κύμα/ιδέα που έρχεται, εξαφανίζει το προηγούμενο. Η κίνηση των κυμάτων είναι "elastic". Το κύμα μαζεύεται και εκσφενδονίζεται πάλι και πάλι και πάλι, κλείνοντας την παράσταση για την προκάτοχη ιδέα. Η ειρωνεία της φωνής του στο “the close of play”, είναι ένα στυλ τραγουδίσματος, που το εξέλιξε αργότερα στο “A Passion Play”, στο “War Child” και στο “Minstrel In The Gallery”.

    Οτιδήποτε λαμπερό και καινούργιο, κυριαρχεί μέχρι να εμφανιστεί κάτι άλλο που θα το εκτοπίσει. Τα “new shoes”, είναι αναφορά σε κάθε καινούργια ιδέα (θρησκευτική, πολιτική, ή οποιαδήποτε άλλη) που οι άνθρωποι βασίζουν τον τρόπο της ζωής τους.

    * Προειδοποίηση:
    -Μην αφήνεις τους “Wise Men” να σκέφτονται για τη δική σου προσωπική βελτίωση. Δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουν τα πάντα. Να σκέφτεσαι Εσύ για Σένα. Μόνο έτσι θα Γνωρίσεις τον εαυτό σου και τις πραγματικές σου ανάγκες.

    2:
    Αυτός είναι ο τρόπος ζωής που οι μοντέρνες δυτικές κοινωνίες επιβάλλουν στους νέους. Τα σημερινά “μεγάλα μυαλά”, διδάσκουν τα αυριανά “μεγάλα μυαλά”. Η εκπαίδευση όμως που τους δίνουν είναι τέτοια, ώστε η αυριανή συμπεριφορά, ο τρόπος σκέψης και τα ιδανικά των αυριανών “Wise Men”, να έχουν τέτοια δομή που να δίνουν την ικανότητα στο σύστημα, να στηρίζεται και να προχωράει.

    And the love that I feel is so far away,
    I'm a bad dream that I just had today
    and you shake your head and say it's a shame.

    Έχουμε να κάνουμε λοιπόν με έναν Νεαρό, που ετοιμάζεται να “ενταχθεί” στο κοινωνικό σύστημα. Η πλύση εγκεφάλου είναι κανονισμένη και θα λειτουργήσει και τώρα, όπως πάντα. Αντιλαμβάνεται ότι για να ενταχθεί και να επιβιώσει, θα πρέπει να εγκαταλείψει πολλά από τα όνειρά του και τις ιδέες του. Ίσως και την ίδια του την προσωπικότητα. Θα πρέπει να γίνει ένας “άλλος”. Η αγάπη που νοιώθει μέσα του, θα πρέπει να συρρικνωθεί. Ένα παραθυράκι για να μπορεί να ρίχνει μια κλεφτή ματιά που και που, είναι αρκετή για τους “Wise Men” που κουνάνε το κεφάλι τους λέγοντας: “Χμμμ….ναι….είναι άσχημο αυτό, αλλά μη στενοχωριέσαι. Σε λίγο θα σου αρκεί αυτό που έχεις”.

    Μα πώς είναι δυνατόν –αναρωτιέται- να έχουμε φτάσει σ’ αυτή την κατάσταση; Πώς γίνεται να ισοπεδώνονται όλα; Αποφασίζει να κάνει ένα ταξίδι πίσω στο παρελθόν. Να θυμηθεί τα παιδικά του χρόνια και να ψάξει να βρει από πού ξεκίνησαν όλα αυτά. Η ατμόσφαιρα της μουσικής εδώ, συνοδεύει θαυμάσια αυτό το ταξίδι στο χρόνο:

    Spin me back down the years and the days of my youth.
    Draw the lace and black curtains and shut out the whole truth.
    Spin me down the long ages, let them sing the song.

    Βάζει τον εαυτό του στο ξεκίνημα της ζωής του και ξεκινάει βήμα-βήμα, να ανακαλύψει πότε άρχισε να συμβαίνει η πλύση εγκεφάλου. Απ’ την αρχή κι’ όλας, η κοινωνία τον βάζει στο λούκι. Πρέπει να γίνει "άνδρας" και να διεκδικήσει τη ζωή του:

    See there! A son is born and we pronounce him fit to fight.
    There are black-heads on his shoulders, and he pees himself in the night.
    We'll make a man of him, put him to trade
    teach him to play Monopoly and to sing in the rain.

    Σαν μωρό, κατουριέται επάνω του αλλά η κοινωνία θα τον περιμένει. Είναι αποφασισμένη να τον κάνει "Στρατιώτη" των συμφερόντων της. Θα του ανταλλάξει τα ανέμελα παιδικά του χρόνια και από τη Monopoly, θα τον περάσει στις πραγματικές Business.

    Ε, εντάξει….
    Θα του αφήσει και λίγο ρομαντισμό (εκείνο το παραθυράκι που λέγαμε) για να έχει την ψευδαίσθηση του “αληθινού” εαυτού του. Όποτε βρίσκει χρόνο, θα ξεχνιέται με Χολυγουντιανές παραγωγές και Musicals τύπου "Singing in the Rain". Πρέπει να νοιώθει ευτυχισμένος μ’ αυτά.

    Είναι ξεκάθαρο. Όλα πρέπει να ρυθμιστούν με τέτοιο τρόπο, ώστε το σύστημα να λειτουργήσει όπως θέλει και απαιτεί η κοινωνία της οποίας είναι μέλος. Το Κατεστημένο τον θεωρεί κτήμα του και θεωρεί αδιανόητο να του ξεφύγει και να του χαλάσει ……την πιάτσα!!!

    3:
    Έκανε όμως κάτι ο Νεαρός για να διεκδικήσει την ανεξαρτησία του; Ας δούμε….

    The Poet and the Painter casting shadows on the water
    as the sun plays on the infantry returning from the sea.
    The do-er and the thinker no allowance for the other
    as the failing light illuminates the mercenary's Creed.

    * Εικόνα:
    -Είναι ηλιοβασίλεμα σε μιαν ακρογιαλιά και το τελευταίο Κάστρο/Ιδέα, έχει μόλις σωριαστεί από το κύμα, ενώ ένα καινούργιο κύμα ετοιμάζεται να καταφθάσει. Ο Ποιητής και ο Ζωγράφος (Thinkers), είναι εκεί και είναι έτοιμοι να σχολιάσουν και να κρατήσουν τον κόσμο σε εγρήγορση με την τέχνη τους, αλλά τα νοήματα των έργων τους δεν έχουν πολλά περιθώρια για να είναι αποτελεσματικά, γιατί καθώς ο ήλιος δύει, ρίχνει τις ακτίνες του στο “Χρηματικό Δόγμα” που έρχεται από τη θάλασσα σε σχηματισμό πεζικού (Do-ers).

    Το Κατεστημένο, δεν φαίνεται διατεθειμένο να κάνει παραχωρήσεις και συμβιβασμούς ανάμεσα στους “Do-ers” και στους “Thinkers”. Μόνο η μία πλευρά θα κερδίσει και καθώς η Διαβολή είναι παρούσα (mercenary's Creed), τα φώτα πέφτουν στους “Do-ers” και είναι αυτοί που κερδίζουν τελικά. Όχι οι “Thinkers”. Αυτό το καταλαβαίνουμε όλοι πιστεύω. Το χρήμα κυβερνάει. Έτσι δεν είναι;

    The home fire burning, the kettle almost boiling
    but the master of the house is far away.
    The horses stamping, their warm breath clouding
    in the sharp and frosty morning of the day.

    Η ζωή συνεχίζεται. Ο Νεαρός μεγαλώνει, αλλά του λείπει ο Πατέρας του, που θα έπρεπε να είναι στο σπίτι να τον συμβουλεύει προετοιμάζοντάς τον για το αύριο. Ο Πατέρας του, λείπει πιθανότατα σε κάποιο πόλεμο μαχόμενος για τα ιδανικά (συμφέροντα) της πατρίδας. Ο Νεαρός καλείται από τις περιστάσεις να τον αντικαταστήσει.

    * Μεταφορά:
    -“The home fire is burning, the kettle almost boiling” Το μυαλό του Νεαρού βράζει από ιδέες και σχέδια για το μέλλον. Είναι ανυπόμονος και βιάζεται να τα βάλει σε εφαρμογή. Η απουσία του Πατέρα του, τον σπρώχνει να αναλάβει δράση και “moves with authority”, γιατί χρειάζεται την υποστήριξη κάποιου πεπειραμένου και ο Πατέρας δεν είναι εκεί. Η απουσία του όμως, δεν είναι μόνο φυσική. Είναι και πνευματική. Ο Πατέρας του δεν τον έμαθε ποτέ να σκέφτεται για την βελτίωση του εαυτού του, παρά μόνο για την στήριξη του Συστήματος, γιατί έτσι είχε διδαχθεί και εκείνος όταν ήταν στη θέση του.

    And the poet lifts his pen while the soldier sheaths his sword.
    And the youngest of the family is moving with authority.
    Building castles by the sea, he dares the tardy tide to wash them all aside.

    Και ο Νεαρός βρίσκεται σε δίλημμα. Πρέπει να διαλέξει μία από τις δύο πλευρές. Να ζήσει τη ζωή του σαν “Thinker/Ποιητής” ή σαν “Do-er/Στρατιώτης” του Συστήματος; Τα βάζει κάτω και τα μελετάει. Με την ορμή που διαθέτει, πιστεύει ότι μπορεί να νικήσει το Σύστημα θέτοντας τα δικά του standards (building castles) και ότι μπορεί να κάνει την Κάθαρση (με τα δικά του μέτρα φυσικά).

    The cattle quietly grazing at the grass down by the river
    where the swelling mountain water moves onward to the sea,
    the builder of the castles renews the age-old purpose
    and contemplates the milking girl whose offer is his need.

    Τι θα κάνει; Καθώς περνούν τα χρόνια, ο Νεαρός βλέπει ότι οι ιδέες του και τα οράματά του (castles) δεν καρποφόρησαν και αποφασίζει να μετακομίσει στην άλλη πλευρά. Εξοστρακίζει τον “Thinker/Ποιητή” από μέσα του, επαναπροσδιορίζει τη θέση του στην κοινωνία (renewing the age-old purpose) και ενσωματώνεται σ’ αυτήν (γιατί οι ανάγκες του είναι η προσφορά της).

    The young men of the household have all gone into service
    and are not to be expected for a year.
    The innocent young master - thoughts moving ever faster -
    has formed the plan to change the man he seems.
    And the poet sheaths his pen while the soldier lifts his sword.

    Η δραματική στιγμή της ιστορίας. Η επιλογή έγινε. Ο “Thinker/Ποιητής” έχασε τη μάχη και ένας ακόμα “Do-er”/Στρατιώτης του Συστήματος γεννήθηκε. Ο Νεαρός πιστεύει ότι όταν ο Πατέρας του επιστρέψει, θα έχει την τόλμη να τον θέσει προ των ευθυνών του. Να του ζητήσει δηλαδή το λόγο για τα λάθη του παρελθόντος και να θέσει τους δικούς του όρους και κανόνες. Αυτός είναι στο κουμάντο τώρα.

    And the oldest of the family is moving with authority.
    Coming from across the sea, he challenges the son who puts him to the run.

    Και όντως, το κάνει. Η νίκη όμως αυτή, είναι “Πύρρεια” γιατί την έκανε εις βάρος του εαυτού του. Στραγγάλισε την προσωπικότητά του, τη σκέψη του, τη δημιουργικότητά του και τις ικανότητες που είχε σαν “Thinker”. Θα συμφιλιωθεί μ’ αυτό;

    * Εικόνες και Μεταφορές:
    -"...as the sun plays on the infantry returning from the sea....."
    -"...as the failing light illuminates the mercenary's Creed....."
    -"...but the master of the house is far away...."
    -"...Coming from across the sea ......"
    (Οι Σταυροφορίες, οι πόλεμοι με τη Γαλλία (1350-1450), οι ναυτικές αποστολές της Ελισαβετιανής εποχής, οι αποικίες του 18ου και του 19ου αιώνα κλπ… )

    4:
    Η τέταρτη βινιέτα είναι ένα intermezzo όπου ο Ian ρωτάει τους ακροατές/αναγνώστες:

    What do you do when the old man's gone - do you want to be him?
    And your real self sings the song. Do you want to free him?
    No one to help you get up steam and the whirlpool turns you `way off-beam.

    Εάν ήσασταν στη θέση του Νεαρού τι θα κάνατε; Θα επαναλαμβάνατε τα λάθη του παρελθόντος; Δηλαδή αυτά που έκανε ο Πατέρας του; Θα προσπαθούσατε να σκεφτείτε για την προσωπική σας βελτίωση; Θα επαναπαυόσασταν ότι θα σκεφτούν άλλοι για σας, μπαίνοντας έτσι στο καζάνι της πλύσης εγκεφάλου της μάζας; Τι θα κάνατε;

    5:
    Η πέμπτη βινιέτα, μπαίνει εντυπωσιακά, με τον ίδιο εντυπωσιακό τρόπο που ο Νεαρός εντάσσεται στο Σύστημα:

    I've come down from the upper class to mend your rotten ways.
    My father was a man-of-power whom everyone obeyed.
    So come on all you criminals! I've got to put you straight
    just like I did with my old man twenty years too late.
    Your bread and water's going cold.Your hair is Too Short and neat.
    I'll judge you all and make damn sure that no-one judges me.

    Κάνει ότι ακριβώς έκανε και ο Πατέρας του πριν απ’ αυτόν. Η Ιστορία επαναλαμβάνει τον εαυτό της για άλλη μια φορά. Το Δόγμα του Νεαρού είναι ίδιο και απαράλλαχτο με το Δόγμα των προκατόχων.

    You curl your toes in fun as you smile at everyone,
    you meet the stares, you're unaware that your doings aren't done.
    And you laugh most ruthlessly as you tell us what not to be.
    But how are we supposed to see where we should run?

    * Σάτιρα:
    -Οι παλαιότεροι νοιώθουν άβολα επειδή οι Νέοι τους βάζουν στην άκρη, αλλά δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για να τους σταματήσουν. Αυτοί άλλωστε ήταν που τους δίδαξαν να συμπεριφερθούν με αυτό τον τρόπο.

    I see you shuffle in the courtroom with your rings upon your fingers
    and your downy little sidies and your silver-buckle shoes.
    Playing at the hard case,you follow the example
    of the comic-paper idol who lets you bend the rules.

    * Ειρωνεία:
    -Ο Ian καταγγέλλει εδώ τις θρησκευτικές οργανώσεις, τα λαδώματα στη Βουλή και στα δικαστήρια, την κατευθυνόμενη και αυταρχική νομοθεσία κλπ. και η φωνή του παίρνει ειρωνική χροιά.

    * Εικόνα:
    -Ένας πλούσιος και χοντρός δικαστής με καλογυαλισμένα παπούτσια και δαχτυλίδια στα χέρια, περπατάει μέσα σε ένα δικαστήριο και μπορεί στην κυριολεξία να κάνει ότι θέλει με τις υποθέσεις που αναλαμβάνει. Αυτός θα κατευθύνει την υπόθεση όπου και όπως θέλει. Σαν να πρόκειται για έναν κακό ήρωα/κόμικ του Ντίκενς.

    So! Come on ye childhood heroes!
    Won't you rise up from the pages of your comic-books
    your super crooks and show us all the way.
    Well! Make your will and testament.
    Won't you? Join your local government.
    We'll have Superman for president, let Robin save the day.

    * Σαρκασμός:
    -Εάν το όλο θέμα (κοινωνία, εκπαίδευση, σκέψη, κουλτούρα) είναι τόσο πολύπλοκο, τότε γιατί δεν βάζετε τους ήρωες των κόμικς (που τόσα χρόνια μας τους παρουσιάζατε σαν σωτήρες) να φτιάξουν τα πράγματα; Αυτοί τα καταφέρνουν μια χαρά. Το θέμα είναι απλό και είναι αυτό που μας διδάξατε. Αφού δεν σκεφτήκατε ποτέ για τη δική σας προσωπική βελτίωση και αφήσατε τους πολιτικούς και τους θρησκευτικούς αρχηγούς να το κάνουν αυτό για σας, τότε αφήστε εμάς που είμαστε τώρα στα πράγματα, να σκεφτούμε για σας. Εμείς είμαστε τώρα οι “Wise Men”. Απλό δεν είναι;

    You put your bet on number one and it comes up every time.
    The other kids have all backed down and they put you first in line.
    And so you finally ask yourself just how big you are
    and take your place in a wiser world of bigger motor cars.
    And you wonder who to call on.
    So! Where the hell was Biggles when you needed him last Saturday?
    And where were all the sportsmen who always pulled you though?
    They're all resting down in Cornwall
    writing up their memoirs for a paper-back edition
    of the Boy Scout Manual.

    * Αλληγορία:
    -Ο Νεαρός είναι στην κορυφή. Τι θα κάνει τώρα; Οι πειρασμοί είναι εκεί (Το σαρκαστικό: “wiser world of bigger motor cars”). Μετά από όλα αυτά τα χρόνια που οι άλλοι σκέφτονταν γι’ αυτόν, αντιλαμβάνεται ότι είναι η πρώτη φορά που δεν ξέρει τι να κάνει. Όλες αυτές οι φιγούρες των κόμικς που του έλυναν τα προβλήματα στην παιδική του ηλικία, τώρα δεν λειτουργούν. Τώρα είναι αυτός που κατευθύνει τις τύχες των άλλων και πρέπει να βρει καινούργιες απαντήσεις σε καινούργια ερωτήματα για την περαιτέρω πορεία.

    6:
    Ο Νεαρός, είναι πλέον ένας νομοταγής πολίτης. Η επιθυμίες του για κόντρες ενάντια στο σύστημα, δείχνουν να βρίσκονται ξεχασμένες σε κάποια γωνιά του μυαλού του. Αυτές οι σκέψεις φαντάζουν στο μυαλό του έως και ……τρομοκρατικές. Είναι απολύτως υπάκουος, νομοταγής και το πιο σπουδαίο: Είναι έτοιμος να μεταβιβάσει αυτό τον τρόπο και στις επόμενες γενιές. Το είπαμε και πριν: Η ιστορία επαναλαμβάνεται.

    See there! A man born and we pronounce him fit for peace.
    There's a load lifted from his shoulders with the discovery of his disease.
    We'll take the child from him put it to the test
    teach it to be a wise man how to fool the rest.

    Το πρόβλημα στην υπόθεση, είναι ότι ήθελε να πολεμήσει το Κατεστημένο, αλλά όπως η γενιά του έγινε σιγά-σιγά Κατεστημένο, έγινε και ο ίδιος ένα κομμάτι του. Ο Νεαρός, που τώρα πια είναι ένας ολοκληρωμένος άντρας, πιστεύει ότι δεν είναι δυνατόν να μάχεται ενάντια στο Κατεστημένο για όλη του τη ζωή. Τώρα είναι και αυτός ένα κομμάτι απ’ αυτό, έχει τον δικό του κύκλο, όλοι τον σέβονται, είναι δυνατός και σκέφτεται για τους άλλους. Είναι κι’ αυτός ένας "Wise Man". Έχει δύναμη, έμαθε να την χρησιμοποιεί και κάνει κι’ αυτός τις δικές του “animal deals”.

    7:
    Αυτή η βινιέτα, είναι πάλι ένα intermezzo, όπου αρχίζουν διάφορα μικρά μουσικά κομμάτια, αλλά σταματάνε απότομα. Ο Ian ψιθυρίζει διάφορες αινιγματικές προτάσεις. Προφανώς δεν θα έχει σημασία το τι λέει. Ίσως να θέλει να δηλώσει με αυτό τον τρόπο, το κομφούζιο που επικρατεί. Καθώς ακούς αυτή τη βινιέτα, νοιώθεις κάπως …..χαμένος. Είναι σαν να προσπαθείς να ανασυνταχθείς. Έρχεται στο μυαλό σου όλο αυτό που άκουγες μέχρι τώρα και ξαφνικά δεν καταλαβαίνεις τι γίνεται. Αναρωτιέσαι: Τι θα επακολουθήσει; Από όλο αυτό το ψιθύρισμα, μόνο δύο προτάσεις ακούγονται καθαρά:

    We will be geared to the average rather than the exceptional.

    Σημείο των καιρών. Τα ΜΜΕ, τα εκπαιδευτικά, τα πολιτικά και τα θρησκευτικά μας συστήματα, σκοπεύουν να “ικανοποιούν” τον χαμηλότερο κοινό παρονομαστή. Αυτή η πρόταση τελικά, είναι η κεντρική ιδέα του “Thick As A Brick”.

    God is an overwhelming responsibility.

    Η θεοποίηση των υλικών αγαθών (χρήμα), είναι κατάχρηση της Ιδέας. Εάν διαλέξετε να πιστεύετε ότι υπάρχει Θεός, τότε είναι δική σας ευθύνη να το αποδείξετε αλλά αυτή η ευθύνη έχει πολύ μεγάλο βάρος. Ελάχιστοι άνθρωποι μπορούν να την αναλάβουν.

    * Σημείωση:
    -Ο Anderson δεν θίγει με κανέναν τρόπο την πίστη στο θεό. Όποιος θέλει να πιστεύει, είναι δικαίωμά του και είναι ελεύθερος να το κάνει. Επισημαίνει όμως την ευθύνη των Θρησκευτικών Αρχηγών και στηλιτεύει την κατάχρηση της Ιδέας “Θεός”.

    8:
    Στην όγδοη βινιέτα, βρίσκουμε τον Νεαρό (άνδρας πια), να έχει αποκτήσει μία σημαντική θέση στην Κοινωνία. Αναφέρεται όμως περιφρονητικά γι’ αυτούς που τον περιβάλλουν.

    In the clear white circles of morning wonder,
    I take my place with the lord of the hills.
    And the blue-eyed soldiers stand slightly discoloured
    (in neat little rows) sporting canvas frills.

    Είναι μέρος του Κατεστημένου. Είναι ο ίδιος Κατεστημένο. Είναι ένας “Wise Man”. Και οι μάζες κάτω από αυτόν, είναι στη σειρά (neat little rows), τέλειοι σαν στρατιωτάκια (blue-eyed) με ξεβαμμένα ρούχα (slightly discoloured) και είναι όλοι τους Hippies. Φοράνε ξεβαμμένα blue-jeans και jackets (canvas frills).

    * Σημείωση:
    -Το “Thick as a Brick” κυκλοφόρησε το 1972. Αυτοί λοιπόν που ανέλαβαν τα ηνία και έγιναν “Wise Men”, βρήκαν τη γενιά των Hippies μπροστά τους. Oι Hippies ήταν η γενιά προς …….“διδαχή”.

    With their jock-straps pinching, they slouch to attention,
    while queueing for sarnies at the office canteen.
    Saying: "How's your granny?" and good old Ernie,
    he coughed up a tenner on a premium bond win.

    Οι Hippies, θεωρώντας τους εαυτούς τους αντικαθεστωτικούς, δεν δίσταζαν να δείχνουν την περιφρόνησή τους για το Κατεστημένο. Είχαν όλοι μακριά μαλλιά, φορούσαν jeans και παρ’ όλο που πίστευαν πως είναι free-thinkers, δεν ήταν τελικά απρόσβλητοι από την “ασθένεια”. Ενσωματώθηκαν κι’ αυτοί στο Σύστημα με τη σειρά τους.

    * Πληροφορία:
    -“Sarnies”: Βρετανική slang για το σάντουιτς.
    -"Good old Ernie": Βρετανικό λαχείο. Κυκλοφόρησε το 1956 από την Premium Savings Bonds, με τη γνωστή φιλοσοφία των λαχείων. Αγοράζουν πολλοί, κερδίζουν ελάχιστοι. Ο κομπιούτερ που καθόριζε τους τυχερούς, εντοπίστηκε στο Blackpool και τον αποκαλούσαν χαϊδευτικά “Ernie” (Electronic Random Number Indicator Equipment).

    9:
    The legends (worded in the ancient tribal hymn)
    lie cradled in the seagull's call.
    And all the promises they made are ground beneath the sadist's fall.

    Οι Θρύλοι και οι Παραδόσεις που περνούν από γενιά σε γενιά, περιλαμβάνουν Γνώση, Εμπειρίες και Σοφία για τη Ζωή, που δεν πρέπει να ξεχνιώνται. Έχουν να κάνουν με την εξέλιξη όχι μόνο της Ομάδας, αλλά και του Ατόμου. Οι Ύμνοι και οι Τελετές, βασίζονται στους Θρύλους και όλα αυτά μαζί, μας δείχνουν την κατεύθυνση για το μέλλον.

    * Εικόνα:
    -“Cradled in the seagull's call”: Ο Γλάρος, είναι ένα πουλί που μπορείς να το βρεις παντού, ανεξάρτητα από την εποχή του έτους. Υπάρχει μία αίσθηση Ελευθερίας εδώ. Οι Θρύλοι είναι παντού και δεν μπορεί κανένας Τύραννος να τους απομακρύνει από τους Ανθρώπους. Τα Ηθικά Διδάγματα των Θρύλων, μπορούμε να τα βρούμε παντού γύρω μας, εάν θέλουμε πραγματικά να τα βρούμε και να διδαχθούμε από αυτά.

    * Πληροφορία:
    -Το θέμα των Θρύλων και των Παραδόσεων, ο Ian το εξέλιξε περισσότερο στα άλμπουμς (τριλογία) των Tull, “Songs From The Wood”, “Heavy Horses” και “Stormwatch”.

    Κανένας λοιπόν δεν μπορεί να εμποδίσει τους Ανθρώπους να εμπνέονται και αντλούν Ιδέες από τις Παραδόσεις. Ο Ian μας λέει για άλλη μια φορά, ότι πρέπει να σκεφτόμαστε την προσωπική μας βελτίωση. Να εξετάζουμε οτιδήποτε είναι ικανό να μας προσφέρει Πνευματική βελτίωση. Οι Υποσχέσεις των Παραδόσεων, παρατηρούν το μέλλον του Ανθρώπου. Είναι εκεί και τον περιμένουν να εναντιωθεί σε κάθε μορφή Τυραννίας και Ολοκληρωτισμού. Και αυτές οι Υποσχέσεις των Παραδόσεων είναι ακριβώς αυτό που το Κατεστημένο φοβάται και μάχεται για την εξαφάνισή τους με οποιοδήποτε τρόπο. Υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα στην Ιστορία. (π. χ. η επικράτηση του Χριστιανισμού, εις βάρος της Ελληνικής Πατρώας Θρησκείας).

    The poet and the wise man stand behind the gun, behind the gun,
    and signal for the crack of dawn light the sun, light the sun.
    Do you believe in the day? Do you? Believe in the day!

    The Dawn Creation of the Kings has begun, has begun.
    Soft Venus (lonely maiden) brings the ageless one, the ageless one.
    Do you believe in the day? Do you? Believe in the day!

    The fading hero has returned to the night, to the night.
    Αnd fully pregnant with the day, wise men endorse the poet's sight.
    Do you believe in the day? Do you? Believe in the day!

    Φαίνεται ότι οι “Do'ers” και οι “Thinkers”, τα …..βρήκαν κατά κάποιο τρόπο. Οι “Thinkers”, σκέφτηκαν ότι αυτή η κόντρα είναι καλύτερα να σταματήσει. Σκέφτηκαν ότι με το έργο τους, μπορούν να κάνουν τον κόσμο καλύτερο. Αυτό, τους έδωσε τη δύναμη να πουν: “Πιστέψτε σε μας και υποσχόμαστε ότι θα έρθουν καλύτερες μέρες. Οι “Do'ers” είναι τώρα αφοσιωμένοι σε μας και οι καλύτερες μέρες, είναι πολύ κοντά”.

    *** Τι έγινε τώρα εδώ; Κάποια ανατροπή; Μπαααα…..

    Εδώ έχουμε μία αναφορά σε ιστορικές μεταρρυθμιστικές περιόδους, που οι ¶νθρωποι του Πνεύματος (π.χ. Λούθηρος, ¶ρειος), ανέλαβαν να “διορθώσουν” τα πράγματα. Κι’ αυτοί όμως ήταν “Wise Men” και ασφαλώς, το Σύστημα εξυπηρετούσαν. Οι “Do-ers”, δεν ήταν βλάκες για να αφήσουν τους “Thinkers” να πάρουν τα ηνία. Ήξεραν πολύ καλά, ότι από αυτή την παρέμβαση, το Σύστημα είναι που θα εξυπηρετηθεί. Αυτό όμως, το ξέρουν και οι “Thinkers”. Τους δικούς τους κανόνες βάζουν και άλλωστε, το δηλώνουν: “Είμαστε οι ¶νθρωποι του Πνεύματος και άρα, δεν θα σας βλάψουμε. Πρέπει όμως να πιστεύετε σε μας και να κάνετε ότι σας λέμε, γιατί εμείς Γνωρίζουμε καλύτερα από σας, τι χρειάζεται για να γίνει η ζωή σας καλύτερη”.

    Τελικά, πρέπει σ’ αυτή τη ζωή να είσαι πάντα με το μέρος των Ισχυρών. Είτε πρόκειται για “Do'ers”, είτε για “Thinkers”, άμα δεν ανήκεις κάπου, θα γίνεσαι μπαλάκι στις διαθέσεις του καθένα που βάζει τους όρους και τους κανόνες του παιχνιδιού.

    10:
    Το “Thick as a Brick” πλησιάζει στο τέλος και δίνεται για τελευταία φορά άλλη μία προειδοποίηση: “Να σκέφτεστε για τη δική σας Προσωπική και Πνευματική βελτίωση και όχι των άλλων. Ποιοι είστε εσείς που Γνωρίζετε και ορίζετε ποιο είναι το καλό των άλλων;”

    Let me tell you the tales of your life,
    of your love and the cut of the knife
    the tireless oppression, the wisdom instilled
    the desire to kill or be killed.
    Let me sing of the losers who lie
    in the street as the last bus goes by.
    The pavements are empty, the gutters run red
    while the fool toasts his god in the sky.

    * Σκεφθείτε:
    -Αγάπη, Μίσος, Καταπίεση, Αίμα. Αυτοί που κάνουν τη ζωή τους ζυγαριά στις ορέξεις του κάθε Ισχυρού, χάνουν την Ομορφιά της Ζωής. Οι Πόλεμοι επινοούνται από αυτούς που είναι ανίκανοι να πάρουν την ευθύνη να σκέφτονται. Οι Πόλεμοι διεξάγονται ΚΑΙ στο όνομα της Θρησκείας και τους κάνουν οι Ανόητοι.

    So come all ye young men who are building castles!
    Kindly state the time of the year
    and join your voices in a hellish chorus.
    Mark the precise nature of your fear.
    Let me help you pick up your dead
    as the sins of the father are fed
    with the blood of the fools
    and the thoughts of the wise and
    from the pan under your bed.
    Let me make you a present of song
    as the wise man breaks wind and is gone
    while the fool with the hour-glass is cooking his goose
    and the nursery rhyme winds along.

    * Ερώτηση:
    -Γιατί η Κοινωνία παράγει Δόγματα, Πόλεμο και Θάνατο;
    * Απάντηση:
    -Γιατί με τα Δόγματα “τρέφονται” τα συμφέροντα και από τα συμφέροντα “τρέφονται” οι Πόλεμοι.

    * Ερώτηση:
    -Γιατί ο κάθε “Wise Man” επιμένει ότι το δικό του Δόγμα είναι το Αληθινό;
    * Απάντηση:
    -Γιατί υπάρχουν ένα σωρό Ανόητοι που πεθαίνουν για το Δόγμα (Θρησκευτικό ή Πολιτικό). Οι “Wise Men”, Γνωρίζουν πολύ καλά αν αξίζει κανείς να πεθάνει γι’ αυτό.

    * Ερώτηση:
    -Γιατί διαιωνίζεται το Προπατορικό Αμάρτημα; Γεννιόμαστε δηλαδή αμαρτωλοί; Γιατί; Ποιος Θεός είναι αυτός που “επιτρέπει” να γεννιώνται τα παιδιά του αμαρτωλά;
    * Απάντηση:
    -Αυτό που στην πραγματικότητα διαιωνίζεται, είναι ο Έλεγχος της μάζας δια μέσου της Θρησκείας. Η Θρησκεία είναι εδώ και πολλούς αιώνες ένα ισχυρό όπλο στα χέρια του Κατεστημένου. ¶λλο το να πιστεύεις σε έναν Θεό (σε οποιονδήποτε Θεό) και άλλο η εκμετάλλευση των πιστών και η εμπορευματοποίηση της πίστης, από τους Πνευματικούς Εκπρόσωπους της Εκκλησίας (της οποιασδήποτε Εκκλησίας).

    Οι “Wise Men” στέκονται δίπλα σας. Όχι όμως για το δικό σας το καλό, αλλά για το δικό τους. Τσεκάρουν συνεχώς για το πόσα μπορείτε να τους προσφέρετε και θα σας αφήσουν ελεύθερους ξέρετε …….πότε; Όταν δεν θα μπορείτε πια να τους προσφέρετε τις υπηρεσίες σας. Τότε θα έρθει η ώρα να σας αντικαταστήσει ένας καινούργιος “Do-er”.

    See! The summer lightning casts its bolts upon you
    and the hour of judgement draweth near.
    Would you be the fool stood in his suit of armour
    or the wiser man who rushes clear.

    * Αυτή είναι η τελευταία σας ευκαιρία να σκεφθείτε:
    -“Do-er” ή “Thinker”? Πόλεμος για του καθενός τα Συμφέροντα ή Προσωπική και Πνευματική Βελτίωση;

    So! Come on ye childhood heroes!
    Won't your rise up from the pages of your comic-books
    your super-crooks and show us all the way.
    Well! Make your will and testament.
    Won't you? Join your local government.
    We'll have Superman for president, let Robin save the day.
    So! Where the hell was Biggles when you needed him last Saturday?
    And where were all the sportsmen who always pulled you through?
    They're all resting down in Cornwall writing up their memoirs
    for a paper-back edition of the Boy Scout Manual.

    * Επανάληψη:
    -Ο Superman και ο Robin δεν είναι εδώ για να βοηθήσουν.

    * Σαρκασμός:
    -Προφανώς είναι απασχολημένοι γράφοντας τα απομνημονεύματά τους.

    11:
    Το ποίημα κλείνει. Όλα έχουν ειπωθεί. Ο αφηγητής, επαναλαμβάνει ένα κομμάτι από την εισαγωγή και φεύγει από τη σκηνή. It's up to you.

    So you ride yourselves over the Fields
    and you make all your animal deals
    and your wise men don't know how it feels
    to be thick as a brick.

    * Επανάληψη:
    -Μην αφήνεις τους “Wise Men” να σκέφτονται για τη δική σου προσωπική βελτίωση. Δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουν τα πάντα. Να σκέφτεσαι Εσύ για Σένα. Μόνο έτσι θα Γνωρίσεις τον εαυτό σου και τις πραγματικές σου ανάγκες.

    * Συμπέρασμα:
    - Αν ανήκεις στους “Do-ers”: Βελτιώνοντας την Πνευματική σου Ανάπτυξη (με τροφοδότηση από τους “Thinkers”), θα αποκτήσεις τη Γνώση και τη Σοφία για να παρέχεις δίκαιη, τίμια και σωστή διακυβέρνηση στο λαό σου. Θα γίνεις ένας αληθινός “Wise Man”.
    - Αν ανήκεις στους “Thinkers”: Δεν θα βρεθείς ποτέ στο δίλημμα να γίνεις “Do-er” για να επιβιώσεις. Δεν θα το χρειάζεσαι γιατί οι ανάγκες σου θα καλύπτονται σωστά από τους “Wise Men” και ακόμα, παρέχοντας στο λαό Πνευματική Ανάπτυξη (με υποστήριξη από τους “Do-ers”) και βελτιώνοντας φυσικά και τη δική σου, θα γίνεις ένας αληθινός “Wise Man”.

    * Επίλογος:
    “Ο λαός πεινάει, γιατί αυτοί που κατέχουν την Εξουσία, του παίρνουν με τους φόρους, ότι έχει και δεν έχει. Ο λαός επαναστατεί, γιατί αυτοί που κατέχουν την Εξουσία, του κάνουν τη ζωή δύσκολη. Ο λαός δεν ασχολείται σοβαρά με τα προβλήματα της Ύπαρξης, γιατί αυτοί που κατέχουν την Εξουσία, τον προτρέπουν να έχει μόνο υλικές επιδιώξεις. Έτσι ο λαός, δεν έχει τίποτα στη ζωή του που να τον ωφελεί. Η Ζωή αποκτά Πραγματική Αξία, μόνο όταν υπάρχει Πνευματική Ανάπτυξη”.

    * Προτροπή:
    -Ακούστε το “Thick as a Brick”.

    * Υ.Γ:
    - Ευχαριστώ για την ανάγνωση…..





    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #2404   /   24.06.2005, 04:57   /   Αναφορά
    Αν και μακροσκελές...το διάβασα και άξιζε τον κόπο :)



    Το τρικ του Ian Anderson ήταν ένα τρικ, ένα ψέμα αλλα που κρύβει μια μεγάλη αλήθεια: τα μεγάλα μυαλά, αυτοί που σκέφτονται διαφορετικά απο το σύνολο, το ‘απειλούν’ και όσοι δεν τους καταλαβαίνουν απλώς τους χλευάζουν...η ιστορία επαναλήφθηκε πολλές φορές και ακόμα συνεχίζεται.



    Έτσι όπως διάβαζα το άρθρο, μου ήρθε στο μυαλό το clockwork orange (κουρδιστό πορτοκάλι) του Stanley Kubrick.

    #2407   /   24.06.2005, 12:14
    Φανταστικό άρθρο όπως πάντα...το μόνο που έχω να προσθέσω ειναι ΜΠΡΑΒΟ!!!

    #2406   /   24.06.2005, 12:10   /   Αναφορά
    Εύγε!!!
    #2408   /   24.06.2005, 13:25
    Από μια μικρή έρευνα που έκανα στο διαδίκτυο βγαίνει ότι πράγματι ο μικρός ήταν επινόηση του Ian Anderson.



    Εχω ήδη τέσσερα άλμπουμς του καλιτέχνη...καιρός να τα κάνω πέντε :)

    #2412   /   24.06.2005, 16:27
    Αν μου πεις ποια έχεις, θα σου πω ποια ΠΡΕΠΕΙ να έχεις!!!!



    ......αν μου επιτρέπεις δηλαδή!!! :-)

    #2409   /   24.06.2005, 13:30
    ΑΦΩΝΟΣ...



    αριστον




    #2411   /   24.06.2005, 16:25   /   Αναφορά
    Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια...

    Να 'στε καλά... :-)
    #2413   /   24.06.2005, 19:58   /   Αναφορά
    Τέρτσο στον faltsoo !!!
    #2414   /   24.06.2005, 21:49
    Σπήλιο σ' ευχαριστώ!!!!



    :-)

    #2417   /   25.06.2005, 13:18   /   Αναφορά
    Θα συμφωνήσω με faltsoo και Σπήλιο...



    ::bier::
    #2418   /   25.06.2005, 13:29
    Σ' ευχαριστώ Παναγιώτη...



    :bier:

    #2442   /   29.06.2005, 12:11   /   Αναφορά
    ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ!!!!! Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ...
    #2443   /   29.06.2005, 15:38
    Σ' ευχαρισστώ... :-)

    #2445   /   29.06.2005, 17:18
    Mπορεί τα ακούσματα μου να μην είναι τέτοια αλλά οι πληροφορίες ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες. Πατέρα με συγκίνησες! :-)

    #2447   /   29.06.2005, 21:25
    Και πού 'σαι ......ακόμα!!!!



    ΤΗΝΧ!!!! :-)

    #2450   /   30.06.2005, 11:19
    ΜΠΑΜΠΑ ΜΗΝ ΤΡΕΧΕΙΣ




    #2452   /   30.06.2005, 13:11
    Κι' εσύ ......Βρούτε;;;;; :-)

    #5951   /   21.10.2006, 01:39   /   Αναφορά
    καταπληκτικό άρθρο. Το διάβασα καθυστερημένα γιατί ήθελα να βρίσκομαι στην κατάλληλη φάση αφού και το Thick as a brick είναι ιδιαίτερα ...απαιτητικό album. Πραγματικά πλήρες άρθρο για ένα από τα 20 κορυφαία album όλων των εποχών (για μένα αλλά και για πολλούς άλλους απ' όσο ξέρω).
    #14646   /   14.06.2008, 11:38   /   Αναφορά
    Γιώργο σήμερα άκουσα πρώτη φορά το Thick As A Brick ολόκληρο (ντροπή μου) και το άρθρο σού ήταν κατατοπιστικότατο για να καταλάβω τι εννοεί ο ποιητής (βασικά ήταν και η αφορμή για να ακούσω το δίσκο). Περιττό να αναφερθώ στην ποιότητα του άρθρου. Απλά καταπληκτικό.

    Ως προς το περιεχόμενο του ποιήματος θα πώ κάτι. Τελικά ίσως αυτός είναι ο κύκλος της ζωής. Γέννηση-Μάθηση-Αντίδραση-Συμβιβασμός. Και πιστεύω και πως και ο συμβιβασμός των παίζει το δικό του σημαντικό ρόλο καθώς είναι τροφή και κίνητρο για την αντίδραση των νέων. Γιατι μέσα απο την αντίδραση επέρχεται η αναγέννηση. Και ίσως είναι και η μόνη παραγωγική φάση του ανθρώπου... Και τελικά αυτός ο δίσκος θα μπορούσε να είχε γραφτεί και τώρα, τώρα που ο 'young man' γίνεται 'Do-er' αμέσως και που ακόμα και ο πιο ισχυρός 'thinker' συνθλίβεται βάναυσα σε 'Do-er'... Αυτά τα ολίγα απο εμένα...



    Υ.Γ: Η βινιέτα δεν είναι οτι καλύτερο (μουσικά) υπάρχει μέσα στο δίσκο???
    #14647   /   14.06.2008, 11:42
    Ήθελα να πώ η βινιέτα 10... :-Ρ

    #14658   /   14.06.2008, 13:36   /   Αναφορά
    Εκπληκτικό άρθρο!!! Μάλλον το πιο αναλυτικό απ' όσα έχω διαβάσει στο MH.....
    #20563   /   19.07.2010, 21:29   /   Αναφορά
    Ένα απολαυστικότατο άλμπουμ με αριστουργηματικό concept και ένα από τα καλύτερα που έχω ακούσει από τους Jethro Tull. Έρχεται όμως σε δεύτερη μοίρα. Πρώτο για μένα είναι το εξαιρετικό Aqualung.
    #20565   /   19.07.2010, 22:21   /   Αναφορά
    Τ' αποτελέσματα, γνώσης έρευνας και αγάπης, για το θέμα, βρίσκονται όλα, μέσα σε αυτό, το εξαιρετικά αναλυτικό άρθρο, του Orfeus !!!

    Διαδέχονται οι πληροφορίες, η μία την άλλη, με τέτοιο ρυθμό και γλαφυρότητα, που αναγκαστικά, όταν φτάνεις στο τέλος του -απορείς - με το Υ.Γ., που είναι σα να "σαρκάζει" τη νίκη του ο συγγραφέας...

    Orfeus συγχαρητήρια, για την αναλυτικότατη παρουσίαση του θέματός σου !!!

    Βγαίνω κερδισμένος, για άλλη μια φορά, από τα άρθρα του musicheaven, αιτία δε τώρα είσαι ΕΣΥ !!!

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ !!!



    (ήταν μια ευκαιρία να τρίψω τα μάτια μου με τα κάποια εκατομμύρια ακροάσεων που έχουν κάνει στο Youtube, με το συγκεκριμένο τους τραγούδι - ειλικρινά σ' ευχαριστώ !!!)



    ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ !!!