ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997
    αρχική > e-Περιοδικό > No_Music

    ''Μην ομιλείτε περί ενοχής...''


    Ο Έρωτας, ο μέγας αυτός δημιουργός, η κινητήριος δύναμη του σύμπαντος, η αέναη έλξη των πραγμάτων και των ανθρώπων, ο προσωποποιημένος πόθος για τη ζωή και τη χαρά, έχει χτυπηθεί αλύπητα από τις παγωμένες κοινωνίες μας...
    Γράφει ο Astron
    24 άρθρα στο MusicHeaven
    Σάββατο 09 Ιούλ 2005
    Έτσι όπως ξεγλιστράει το καλοκαίρι ανάμεσα από τα φύλλα των δέντρων και μέσα από τις χούφτες μου, αγωνίζομαι να οσμιστώ την ανατροπή του: την μυστήρια αυτή αίσθηση ότι ξαφνικά η ζωή έγινε πιο όμορφη. Και με κυκλώνουν όλες αυτές οι ομορφιές που απροκάλυπτα ξεχύνονται στις θάλασσες και στις ψυχές μας.
    Γνώριμη πλάνη είναι ετούτη η χαρούμενη ζάλη του καλοκαιριού… Ή μήπως αυτή είναι η μόνη αλήθεια;
    Οι μελωδίες με παρασέρνουν, μα σφίγγω μια ιδέα στην ψυχή και στραγγίζω τις λέξεις που ταξιδεύουν σαν κομήτες στο μυαλό μου. Δεν πρέπει ακόμα να χαθώ σε τούτη την μέθη… λίγες σειρές να γράψω ακόμα, λίγες λέξεις για να δώσω κάποιο τελευταίο νόημα πριν χαθώ μέσα στον ήλιο και τα γαλανά ποτάμια καβάλα στις μελωδίες μιας κιθάρας. Κι όσο κι αν με τυλίγει με την ομορφιά του το καλοκαίρι, όσο κι αν ο Έρωτας αγιάζεται και νομιμοποιείται τούτη την εποχή, νιώθω την ανάγκη να γράψω για εκείνους τους χειμερινούς κανόνες που παγώνουν μέσα στο κορμί μας ό,τι είναι χαρούμενο και ροδαλό. Γιατί μέσα απ’ την αντίθεση θα φανεί ο ένοχος όπως μέσα απ’ την επανάσταση ο προδότης.
    Ο Έρωτας, ο μέγας αυτός δημιουργός, η κινητήριος δύναμη του σύμπαντος, η αέναη έλξη των πραγμάτων και των ανθρώπων, ο προσωποποιημένος πόθος για τη ζωή και τη χαρά, έχει χτυπηθεί αλύπητα από τις παγωμένες κοινωνίες μας. Είτε μιλούμε για το συναίσθημα είτε για την πράξη του έρωτα η ουσία παραμένει ίδια. Και μην γελαστείς, τίποτα το βρώμικο δεν υπάρχει, τίποτα το φθηνό.

    Καθημερινά διαβάζουμε εφημερίδες, βλέπουμε τηλεόραση, ακούμε ραδιόφωνο και βομβαρδιζόμαστε με χιλιάδες εικόνες και πληροφορίες που ασυνείδητα τις συγκρατούμε στον ψυχισμό μας. Κι όταν έρθει η ώρα να πράξουμε, θα αντιγράψουμε ακριβώς αυτά που έχουμε δει ή ακούσει.
    Αναλογιζόμενος αυτά, λοιπόν, αναρωτιέμαι συχνά ποιο «ιδιοφυές» μυαλό θεώρησε ότι ένα γυμνό γυναικείο ή αντρικό σώμα είναι πιο «ακατάλληλο» για έναν ανήλικο θεατή, απ’ ότι μια σφαίρα που διαπερνά ένα ανθρώπινο κορμί, ή από μια μαχαιριά, ή γενικότερα απ’ το άφθονο αίμα που προβάλλεται καθημερινά.
    Το γυμνό ή οι ελαφρές ερωτικές σκηνές θεωρούνται ακραία θεάματα. Όμως ο σκοτωμός με κάθε τρόπο και η ακραία βία που καθημερινά προβάλλεται στις τηλεοράσεις προσπερνιέται σαν κάτι το επιτρεπτό, κάτι το συνηθισμένο. Με αυτήν την απλοϊκή σύγκριση της προβολής της βίας και της σεξουαλικότητας αποκαλύπτεται κάτι πολύ δυσάρεστο:
    Έχουμε καταφέρει να ενοχοποιήσουμε την ίδια την αιτία της ύπαρξής μας και την ίδια στιγμή αποδεχόμαστε την βία σε όλες τις μορφές της.
    Φαίνεται λοιπόν ότι είμαστε πολύ πιο ανεκτικοί στην αρνητική πλευρά της ζωής και λιγότερο στην όμορφη και χαρούμενη. Και το κακό αυτό διαιωνίζεται, γιατί το μικρό παιδί που θα δει το ανθρώπινο σώμα να λογοκρίνεται θα το θεωρήσει κάτι το πρόστυχο, το φθηνό ή ακόμα και αμαρτωλό όπως πίστευαν οι χριστιανοί πρόγονοί μας για εκατοντάδες χρόνια μέχρι και σήμερα. Και στη συνέχεια θα στιγματιστεί ο έρωτας στο μυαλό του ως κάτι το αρνητικό, κάτι που το ποθεί με όλη του την ψυχή μα είναι «κακό» και βλαβερό.
    Μεγαλώνουμε λοιπόν –χωρίς να το καταλαβαίνουμε- μέσα σε μια προπαγάνδα απαισιοδοξίας, με μια ύπουλη λογοκρισία της ομορφιάς που δεν την αντιλαμβανόμαστε, μα ωστόσο περνάει μέσα μας. Και αν επεκτείνουμε αυτόν τον συλλογισμό, στο τέλος καταλήγουμε να δεχόμαστε ευκολότερα την βαρβαρότητα απ’ τον έρωτα, ευκολότερα τον πόλεμο απ’ την ειρήνη.

    Δυστυχώς έχουμε παρεκκλίνει τόσο από την φύση μας που είναι πολύ δύσκολο να βρούμε ποια είναι η αιτία όλου αυτού του παραλογισμού. Αλλά υποθέτω ότι για να διαιωνίζεται αυτή η κατάσταση τόσα χρόνια πρέπει να εξυπηρετεί κάποιον.
    Όλες αυτές οι υβριστικές και ταπεινωτικές έννοιες που γράφτηκαν μέχρι σήμερα για τον έρωτα σε χιλιάδες σελίδες φαίνεται ότι είχαν στόχο, και στόχο πολύ συγκεκριμένο: Να χτυπήσουν την ελευθερία, να κάμψουν τις αντιστάσεις του ανθρώπου ώστε να χειραγωγείται πιο εύκολα. Γιατί ο έρωτας απελευθερώνει. Είναι η πιο τρανή χειροπιαστή απόδειξη ότι η ζωή είναι όμορφη και ότι αξίζει να ζει κανείς. Μα οι εξουσίες δεν το θέλουνε αυτό. Θέλουνε αιώνιους μεσαίωνες και λαούς με σκυμμένο το κεφάλι γεμάτους από αμαρτίες και ενοχές. Τους θέλουν γονατιστούς να παρακαλούν για ένα συγχωροχάρτι, για το έλεος του αυτοκράτορα, για το έλεος του Θεού ή του θρησκευτικού ηγέτη.
    Μπορεί να έχουν περάσει χιλιάδες χρόνια εξέλιξης του πολιτισμού και θέλουμε να νομίζουμε ότι προοδεύσαμε, μα στην πραγματικότητα απ’ ότι φαίνεται είμαστε βάρβαροι και απλώς ντύσαμε την βαρβαρότητα με τα ρούχα του πολιτισμού μας.
    Κι όταν βλέπουμε τον απίστευτο μεσαίωνα να αναβιώνει στην Αμερική και αλλού με φράσεις τύπου «η αποχή είναι η καλύτερη πρόληψη» και με νίκες της εκκλησίας έναντι της επιστήμης, τότε πρέπει να ανησυχούμε σοβαρά για τούτη την οπισθοδρόμηση.

    Όσο είμαστε αμέτοχοι -και άρα συνένοχοι-, η παράνοια θα συνεχίζεται και θα επαναλαμβάνεται: οι ιερείς θα προσπαθήσουν να μας πείσουν και πάλι ότι η ερωτική πράξη είναι πράξη βαρβαρότητας και «ζωώδης» όταν δεν γίνει υπό ορισμένες ηθικές προϋποθέσεις που βεβαίως οι ίδιοι έχουν θέσει. Η μάνα θα κλείσει την τηλεόραση όταν προβληθεί ένα γυμνό γυναικείο στήθος ενώ θα ασκεί βία η ίδια στο παιδί καθημερινά με χίλιους τρόπους. Και θα βλέπουμε στο μέλλον νέους να μιλάνε στις αγορές για τον έρωτα σαν να είναι η μικρότερη λεπτομέρεια της ζωής που μάλιστα δεν είναι πια απαραίτητη.
    Στην πραγματικότητα η ενοχοποίηση του έρωτα δεν είναι παρά μία πτυχή της θρησκευτικότητάς μας. Γενικά κάθε ηδονή και χαρά έχει λογοκριθεί με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο στις ανθρώπινες κοινωνίες, γιατί ο χαρούμενος άνθρωπος δεν ελέγχεται εύκολα.
    Μα όπως είπε κάποτε ο μέγας φιλόσοφος Friedrich Nietzsche: «όσο μαθαίνουμε να χαιρόμαστε, τόσο ξεμαθαίνουμε να κάνουμε κακό στους άλλους και να εφευρίσκουμε θλίψεις». Για αυτό θεωρώ ότι είναι ουσιαστικό να χαιρόμαστε την όμορφη πλευρά της ζωής. Μόνο χαρούμενοι άνθρωποι που γεύονται τους καρπούς της ζωής μπορούν να δημιουργήσουν μια ειρηνική κοινωνία χωρίς συμπλέγματα και έχθρες.


    Και το καλοκαίρι με την ανεμελιά του και με την κάμψη των ηθικών φραγμών ίσως μας δίνει μια πρόγευση κάποιας πιο ελεύθερης κοινωνίας με λιγότερες ενοχές και περισσότερη αγάπη για τη ζωή. Γιατί τούτη την εποχή ο ερωτισμός πλανάται ελεύθερα στις παραλίες και στις νυχτερινές βόλτες, και η χαρά φεγγοβολάει στα μάτια όλων. Με ρούχα λιγοστά τριγυρνούμε τις νύχτες στην ακρογιαλιά, χαράζουμε σχήματα στα αστέρια του ουρανού, ερωτευόμαστε και ερχόμαστε κοντύτερα στη φύση μας, μακριά απ’ τις πολυκατοικίες, μακριά από τα περιττά καλύμματα και τους χειμερινούς κανόνες.
    Ας πιάσουμε λοιπόν τις κιθάρες της ψυχής μας και ας ταξιδέψουμε στην μελωδία του καλοκαιριού, χαρούμενοι και ελεύθεροι από κάθε περιττή ενοχή.



    Σας αφήνω με ένα απόσπασμα απ’ το «Σύνταγμα της ηδονής» του Κωνσταντίνου Καβάφη που με εκφράζει γλυκά και με λυτρώνει.


    Mη ομιλείτε περί ενοχής, μη ομιλείτε περί ευθύνης. Όταν περνά το Σύνταγμα της Hδονής με μουσικήν και σημαίας, όταν ριγούν και τρέμουν αι αισθήσεις, άφρων και ασεβής είναι όστις μένει μακράν, όστις δεν ορμά εις την καλήν εκστρατείαν, την βαίνουσαν επί την κατάκτησιν των απολαύσεων και των παθών.
    Όλοι οι νόμοι της ηθικής - κακώς νοημένοι, κακώς εφαρμοζόμενοι - είναι μηδέν και δεν ημπορούν να σταθούν ουδέ στιγμήν, όταν περνά το Σύνταγμα της Hδονής με μουσικήν και σημαίας.
    Tο χρέος σου είναι να ενδίδης, να ενδίδης πάντοτε εις τας Eπιθυμίας, που είναι τα τελειότατα πλάσματα των τελείων θεών. Tο χρέος σου είναι να καταταχθής πιστός στρατιώτης, με απλότητα καρδίας, όταν περνά το Σύνταγμα της Hδονής με μουσικήν και σημαίας.
    Mη λέγης, Tόσον αξίζει ο κόπος μου και τόσον οφείλω να απολαύσω. Όπως η ζωή είναι κληρονομία και δεν έκαμες τίποτε δια να την κερδίσης ως αμοιβήν, ούτω κληρονομία πρέπει να είναι και η Hδονή.
    Kαι επί τέλους όταν πέσης εις τον δρόμον, και τότε είναι η τύχη σου ζηλευτή. Όταν περάση η κηδεία σου, αι Mορφαί τας οποίας έπλασαν αι επιθυμίαι σου θα ρίψουν λείρια και ρόδα λευκά επί του φερέτρου σου, θα σε σηκώσουν εις τους ώμους των έφηβοι Θεοί του Oλύμπου, και θα σε θάψουν εις το Kοιμητήριον του Iδεώδους όπου ασπρίζουν τα μαυσωλεία της ποιήσεως.


    Καλό καλοκαίρι!

    Tags
    Μουσική Γενικά:ραδιόφωνο



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #2476   /   10.07.2005, 15:30   /   Αναφορά
    Εύγε φίλε Astron. Εύγε ΈΛΛΗΝΟΜΑΘΗ!!!

    #2477   /   10.07.2005, 15:35   /   Αναφορά
    Συγχαρητήρια και από εμένα Παύλο...



    :-)
    Administrator
    #2479   /   11.07.2005, 10:41   /   Αναφορά
    Αρκετοί έχουμε συνειδητοποιήσει πως τα δελτία ειδήσεων των ιδιωτικών καναλιών μας βλάπτουν, με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο. Μας κάνουν μίζερους, ηττοπαθείς, απαισιόδοξους, ολιγαρκείς, φοβισμένους. Ο ρυθμός και ο τρόπος παρουσίασης είναι τέτοιος που δε σε αφήνει να κρίνεις. Και τα έχουμε απορρίψει. Κι επειδή θέλουμε να ξέρουμε τι συμβαίνει γύρω μας, βάζουμε ΝΕΤ.



    Και μαθαίνουμε και για ευχάριστα. Από μια θετική νομοθετική ρύθμιση, μέχρι ένα ενδιαφέρον αστρικό φαινόμενο, από μια γέννηση τριδύμων μέχρι την ίδρυση ενός ζωολογικού κήπου. Ενημερωνόμαστε σφαιρικά για το τι συμβαίνει στον κόσμο, προβληματιζόμαστε θετικά και βάζουμε την κρίση μας να δουλέψει. Στα ιδιωτικά κανάλια, η κρίση επανέρχεται, όταν αυτά τελειώσουν. Τότε όμως πάντα έχουμε κάτι άλλο να κάνουμε, και όσα έχουμε ακούσει μένουν μέσα μας όπως μας τα σερβίρανε.



    Μακριά.





    ΥΓ. Μπράβο Παύλο, για άλλη μια φορά λες μεγάλες αλήθειες.
    #2480   /   11.07.2005, 11:46   /   Αναφορά
    Σας ευχαριστώ πολύ φίλοι μου, να 'στε καλά!
    #2481   /   11.07.2005, 12:57   /   Αναφορά
    Mπράβο και από εμένα Πάυλο για το άρθρο. Θίγονται αλήθειες και πραγματικές καταστάσεις με γλαφυρότητα και παραστατικότητα.



    Θα ήθελα και εγώ με τη σειρά μου, να επισημάνω την κατρακύλα που έχει πάρει ο πραγματικός Έρωτας στη σημερινή ζωή. Ο βομβαρδισμός του σεξ (σε όλες του τις εκφάνσεις και όχι απλά η καθεαυτή πράξη), τα πρότυπα του ιδανικού άντρα και της ιδεότυπης γυναίκας, η στάση-συμπεριφορά μας απέναντι στο σεξ, η εμφάνιση μας, τα ρούχα κτλ. είναι διάχυτα καθημερινά στοιχεία που μας επιβάλλονται από έξωθεν "κέντρα αποφάσεως".



    Δεν θα ξεχάσω χθες, που άνοιξα το χαζοκούτι μετά από καιρό και είδα έναν "κύριο" (τρόπος του λέγειν), ο οποίος έκανε μνεία για έναν και μία ηθοποιό αντιστοίχως, οι οποίοι ανακηρύχθηκαν sex symbols της χρονιάς για το 2005... Τραγικές αναφορές, με τρομερό αντίκτυπο στη κοινωνία.



    Συνειδητοποιήστε πόσοι νέοι τρέχουμε ξοπίσω, επηρεασμένοι από αυτές τις δηλώσεις, προσπαθώντας να ταυτιστούμε, με τα αντίστοιχα "σύμβολα". Μεταμορφώνουμε την εμφάνιση μας, προσπαθούμε να αλλάξουμε τον χαρακτήρα μας, βρισκόμαστε σε μια διαρκή, αέναη κριτική του εαυτού μας. Η μη επιτυχή ταύτιση με κάποιον "γνωστό και πετυχημένο" (Μα ποιος είναι ο γνωστός και επιτυχημένος; Ποιος το αποφασίζει αυτό; Ποιο είναι το κριτήριο; Τα χρήματα, η κοινωνική δόξα;), μας προσδίδει τη ταμπέλα του αντικοινωνικού, του ανέραστου, του παρεία...

    Κοινωνικός ευνουχισμός...



    Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ και να επεκταθώ στο οικογενειακό περιβάλλον που ασθενεί και δημιουργεί τις μετέπειτα ψυχικές ασθένειες στους νέους (η μη λύση του Οιδιπόδειου ή του συνδρόμου της Ηλέκτρας). Το πρότυπο του "ευνουχιστικού" πατέρα, που παρουσιάζεται με πολλές μορφές. Μία είναι του κακοποιού γονιού που δέρνει, κακομεταχειρίζεται το παιδί του, όπου έχει σαν αποτέλεσμα μελλοντικά, ο νέος/α να καταλήγει βιαστής ή να εκπορνεύεται αντίστοιχα, παίρνοντας υποσυνείδητα, εκδίκηση από τον πατέρα του. Άλλη μορφή ευνουχισμού, αποτελεί η πίεση των παιδιών από τους γονείς τους, ώστε να πετύχουν ό,τι εκείνοι σαν νέοι δεν κατάφεραν, ή η πίεση που δέχονται, για συμμόρφωση με τα κοινωνικά πρότυπα.

    Τραγελαφικές αναφορές, που μας οδηγούν στη τρέλα, στην απόγνωση στην κοινωνική απόρριψη…



    Συμβουλή μου. Να ανοίγουμε το μυαλό μας, με καλή μουσική, βιβλία, με ό,τι γενικά μας ανυψώνει ποιοτικά και μπορεί να βελτιώσει τη κρίση και να μας προσφέρει εις βάθος γνώση. Είναι μια δυνατή ασπίδα απέναντι στα τηλεοπτικά και κάθε είδους σκύβαλα...



    #2486   /   12.07.2005, 11:16
    Σ' ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σου Γιώργο!

    #2487   /   12.07.2005, 15:57   /   Αναφορά
    "Για να σου δείξω πού βρίσκεται ο πόθος σου, αρκεί να σου τον απαγορεύσω λιγάκι..."



    Ρολάν Μπαρτ



    ;-)



    #2496   /   13.07.2005, 23:53
    Καλοκαιριάτικης ξάστερης νύχτας δροσιά, ο λόγος σου, περίτεχνα πλεγμένος, με ολόγλυκες εκφράσεις και λέξεις. Λογοτέχνημα.

    Επί της ουσίας τώρα, να σου υπενθιμίσω ότι ή Πίστη αλλά και οι ενοχές είναι προσωπική υπόθεση του καθένα. Κανείς δεν μπορεί να μας τα επιβάλλει.Τώρα, όσον αφορά τη δήθεν…ερωτοαπαγόρευση από την εκκλησία, θα παραθέσω δυο λόγια περί έρωτος απ’ τη «Νηφάλια μέθη» του Συμεών, ενός σύγχρονου Αγιορείτη Ιερομόναχου:

    «Ο έρως δώρο του Θεού. Για τον έρωτα πλάστηκε ο άνθρωπος, τη μέθη και την έλλαμψη. Ο έρως φέρνει τη μέθη, η μέθη φέρνει τον έρωτα, ο έρως είναι μέθη, η μέθη είναι έρως»,‘ετσι απλά…


    #3947   /   31.01.2006, 18:28
    Καλό! Vouliakis απλά μου άρεσε και το επαινώ :-)

    Ωραίο και το άρθρο..συγχαρητήρια

    #3085   /   18.10.2005, 11:26   /   Αναφορά
    Γενικά σχόλια με αφορμή το άρθρο:



    Βασικό σύνθημα της Νέας Εποχής είναι: "Καταρίψτε τα ταμπού του παρελθόντος, ζήστε ελεύθερη ζωή, με σεξ, βία και μαγεία" (!) "Φάγωμεν πίωμεν, αύριον γαρ αποθνήσκωμεν" !



    Ως προς το "Θέλουνε αιώνιους μεσαίωνες και λαούς με σκυμμένο το κεφάλι γεμάτους από αμαρτίες και ενοχές", λέω ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα στον 21ο αιώνα. Θέλουν λαούς χωρίς σκέψη, λαούς που ότι τους ταϊζουν από τα μέσα μαζικής εξαπάτησης (ΜΜΕ) να το τρώνε. Λαοί χωρίς σκέψη, σημαίνει λαοί με άχρηστο νου. Άχρηστος νους είναι ο σκοτισμένος νους. Και πως σκοτίζεται ο Ηγεμόνας Νους και παρασύρει μαζί του την ψυχή και το σώμα; Ο νους σκοτίζεται από τα πάθη (όχι κατ’ ανάγκη σωματικά), των οποίων οι αιτίες ρέουν "με το τσουβάλι" στις μέρες μας... Γιατί άραγε; Σπλαγχνίσθηκαν τον "πειναλέο" κόσμο αυτοί που πλημμύρισαν τον κόσμο με την εμπορία (σε διεθνή κλίμακα) του γυμνού ανθρωπίνου σώματος;



    Ο σκοτισμένος νους σέρνεται. Ή μήπως δεν βλέπουμε πως σέρνονται τα "καμάκια" πίσω των γυναικών για δεκάδες μέτρα, και αν είναι και μακρυά η παραλία, τολμώ να πω για χιλιόμετρα, για να εισπράξουν τελικά την "χυλόπιτα" και να φύγουν με σκυμένο το κεφάλι, και πολλές φορές γελώντας για την κατάντοια τους! Άνθρωποι, λογικά όντα, και ο σκοτισμός του νου τους καταντά χειρότερους από τα "άλογα" (χωρίς λογική) όντα.



    Η σαρκική ηδονή δεν έχει κορεσμό, και αυτός που δουλεύει (ζει για) την σαρκική ηδονή, μέρα με τη μέρα, χρόνο με τον χρόνο γίνεται (χωρίς να το καταλαβαίνει φυσικά) και πιο «τυφλός», απάνθρωπος, αντικοινωνικός, άσπλαγχνος, άκαρδος, ώστε να μην λογαριάζει αν με το πάθος του θα γίνει αιτία να χωρίσει μια οικογένεια (τα διαζύγια αυξήθηκαν κατακόρυφα και στην Ελλάδα, και διαζύγια από γάμους 15+ ετών!), να δημιουργήσει παιδιά χωρισμένων γονιών, να μην λογαριάζει ηλικία για την εκπλήρωση της επιθυμίας του και να φτάνουμε να βλέπουμε στις ειδήσεις (πόσα δεν έχουν φανερωθεί) αποπλανήσεις ανηλίκων, και τι ανηλίκων; Έξι ετών παρακαλώ! Και αν αναφερθώ και στις παρά φύσιν ηδονές, τότε θα ξημερώσουμε...



    Ως προς το "Ο Έρωτας, ο μέγας αυτός δημιουργός, η κινητήριος δύναμη του σύμπαντος, η αέναη έλξη των πραγμάτων και των ανθρώπων, ο προσωποποιημένος πόθος για τη ζωή και τη χαρά":



    - δημιουργός, τι δημιουργός; παιδιών; ασφαλώς όχι, αυτά (τα «εξ ατυχήματος παραχθέντα») πετάγονται στους ιατρικούς τενεκέδες

    - κινητήριος δύναμη; ασφαλώς το είδαμε πως τραβάει τους άνδρες σε «σούρσιμο» από την μύτη.

    - πόθος για τη ζωή; ποιος πόθος; η ζωή μου, η καταστροφή του άλλου; η ηδονή μου, ο χωρισμός της οικογένειας;

    - χαρά, ποια χαρά; ενός-δύο πέντε μηνών μέχρι να «βαρεθούμε» τον σύντροφο ή να μας «γυαλίσει» αλλού το μάτι; και μετά; φύγε εσύ έλα εσύ, και εσύ πήγαινε στο ψυχιατρείο;



    Η ευτυχία βρίσκεται στην αγάπη, ο έρωτας είναι εφήμερος...



    "έκαστος την εαυτού γυναίκα εχέτω, και εκάστη τον ίδιον άνδρα εχέτω".



    «Δεν ομιλώ περι ενοχής», αλλά κάνω «Σκέψεις» περί σκοτισμού νοός (μυαλού) και των συνεπειών του στην κοινωνία μας.









    #3320   /   15.11.2005, 01:22
    Αγαπητέ analogion,

    ψάχνω να βρω μια απάντηση σε αυτά που έγραψες μα ότι κι αν πάω να γράψω στην ουσία θα επαναλάβω το κείμενο...

    Για την ακρίβεια απόψεις σαν την δικιά σου είναι αυτές που με κάνουν να γράφω τέτοια κείμενα.



    Θα σου πω μόνο ότι έχεις δαιμονοποιήσει την ίδια την φύση του ανθρώπου.

    Η σαρκική ηδονή είναι η ίδια η αιτία της ύπαρξής σου. Το έχεις αναλογιστεί ποτέ αυτό;

    Περιγράφεις την ερωτική έλξη ως "σούρσιμο" που τραβάει τους άντρες απ' τη μύτη.

    Αυτή η ερωτική έλξη που υπάρχει χιλιάδες χρόνια είναι απ' τα πιο όμορφα πράγματα και χάρη σ' αυτήν υπάρχουμε σήμερα. Δεν υπάρχουμε ούτε χάρη στην αγάπη, ούτε χάρη στην ευσπλαχνία. Υπάρχουμε χάρη στον έρωτα και στην ερωτική πράξη.

    Το να επαναστατήσουμε λοιπόν ενάντια στον έρωτα είναι σα να επαναστατεί ένα λουλούδι κατά του Ήλιου!



    Όσο για αυτά περί χωρισμού της οικογένειας, περί κορεσμού της σχέσης κλπ ισχύουν όχι όταν υπάρχει ο έρωτας, αλλά όταν παύει να υπάρχει.

    #17976   /   10.03.2009, 09:24
    Αρχικά, συγγνώμη για το καθυστερημένο σχόλιο αλλλά είμαι νέο μέλος.



    Στο θέμα μας τώρα..



    Δεν βλέπω καμία νίκη της εκκλησίας έναντι της επιστήμης.

    Η αποχή- ναι- είναι η καλύτερη πρόληψη,αλλά από τι?

    Από το aids, τις ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες και το ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟ από αφροδίσια νοσήματα από τα οποία ΔΕΝ μας προφυλάσσει το ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΙΚΟ.

    Η εκκλησία θεωρεί το προφυλακτικό αμαρτία γιατί προσβάλλει την ζωή και τον θεό.Γι αυτήν το sex έχει μόνο την έννοια της γονιμοποίησης και είναι θεμιτό μόνο μέσα στο γάμο.

    Χαρακτηριστικά θυμάμαι όταν είχα δει μια εκπομπή για την αντιμετώπιση του aids.Η γιατρός ως βασικά μέτρα πρόληψης προτεινε

    1)αποχή

    2)αυνανισμό

    3)μονογαμικές σχέσεις(ΟΧΙ ΓΑΜΟ)



    Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να αναφερθώ στο τι πιστεύει η εκκλησία για τις σχέσεις εκτός γάμου και ειδικά για τον αυνανισμό(τον οποίο θεωρεί μια από τις μεγαλύτερες αμαρτίες που υπάρχουν)



    Η επιστήμη ΔΕΝ θέτει θέματα ηθικής(άρα και ενοχές), δεν είναι αυτός ο σκοπός της.Αυτό που λέει είναι ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΕΙΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΤΕ να χαρείτε την ζωή και τον έρωτα.

    Το προφυλακτικό ΔΕΝ με περιορίζει.ΜΟΥ ΣΩΖΕΙ τη ζωή.



    Α και κάτι τελευταίο.Πήγαινε να διαβάσεις το συγκεκριμένο απόσπασμα του Καβάφη σε μία πτέρυγα νοσοκομείου όπου βρίσκονται άτομα που πεθαίνουν από aids.ΑΝ ΤΟΛΜΑΣ.

    (Πόσο δύσκολο νομίζεις ότι είναι να βρεθείς στην ίδια θέση?)



    Συγγνώμη αν ήμουν καυστική, αλλά καλό είναι να ακούγονται όλες οι απόψεις.






    #17977   /   10.03.2009, 13:08
    Δεν καταλαβαίνω πού ακριβώς είναι η ένστασή σου, με μπέρδεψες.

    Κατάλαβες πουθενά στο κείμενο να είμαι εναντίον της χρήσης προφυλακτικού; Αντιθέτως. Προφανώς η ζωή είναι το πολυτιμότερο αγαθό και πρέπει να την προστατεύουμε πάνω απ' όλα. Και φυσικά μπορούμε και να προστατεύουμε τη ζωή μας και να χαιρόμαστε ταυτόχρονα και τον έρωτα.



    Επίσης, τί σχέση έχει το κείμενο του Καβάφη με αυτούς που πεθαίνουν από Aids; Το aids και ένας τεράστιος αριθμός ασθενειών όπως και οι ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες μπορούν να αποφευχθούν χρησιμοποιώντας προφυλακτικό.



    Αν μπορείς ξεκαθάρισε λίγο τη θέση σου και παράθεσέ το μέρος του κειμένου που σχολιάζεις για να καταλάβω πού ακριβώς συμφωνείς/διαφωνείς.



    Υ.Γ. Την εκκλησία την επικαλείσαι ως αξιόπιστο σύμβουλο επί των σεξουαλικών ζητημάτων ή την καυτηριάζεις;

    #17978   /   10.03.2009, 18:08
    Στάθηκα στο ...Κι όταν βλέπουμε τον απίστευτο μεσαίωνα να αναβιώνει στην Αμερική και αλλού με φράσεις τύπου> και με νίκες της εκκλησίας έναντι της επιστήμης,τότε πρέπει να ανησυχούμε σοβαρά για τούτη την οπισθοδρόμηση...



    Είναι μεσαίωνας φράσεις του τύπου > και γιατί?

    Και ποιες είναι οι νίκες της εκκλησίας έναντι της επιστήμης?

    Πάνω σε αυτά έγραψα ορισμένες σκέψεις μου(εδώ μπήκαν και τα περί προφυλάξεων ,δεν ανέφερες κάτι εσύ σχετικά).

    Την εκκλησία την καυτηριάζω.Η εκκλησία ΝΑΙ προσπαθεί να προκαλέσει ενοχές στους ανθρώπους.Και δεν έχω κανένα πρόβλημα με τον Σεφέρη.

    Η ένσταση που έχω είναι ότι μου φάνηκε ότι προωθείς ανώριμη στάση και ανεύθυνη συμπεριφορά όσον αφορά τον έρωτα,αυτό με ενόχλησε(και όχι ο Σεφέρης).

    Αν κάνω λάθος και παρεξήγησα ζητάω συγγνώμη.

    Παρ΄όλα αυτά μου άρεσε αυτό που είπες για τα ΜΜΕ (δεν στέκομαι μόνο στα αρνητικά)



    Κρίνω μόνο την συγκεκριμένη δημοσίευση και όχι τη δουλειά σου συνολικά, γιατί δε την γνωρίζω.Διάβασα το πρωί το > και μου άρεσε.

    Ελπίζω απλά να παρερμήνευσα τα λόγια σου .

    Καλή σου μέρα.

    #17979   /   10.03.2009, 18:23
    Για κάποιο λόγο δεν εμφανίζεται ότι γράφω σε εισαγωγικά γι΄αυτό συμπληρώνω ότι σβήστηκε,δηλαδη όπου εμφανίζεται > στο προηγούμενο σχόλιο.



    Στάθηκα στο

    Κι όταν βλέπουμε τον απίστευτο μεσαίωνα να αναβιώνει στην Αμερική και αλλού με φράσεις τύπου η αποχή είναι η καλύτερη πρόληψη και με νίκες της εκκλησίας έναντι της επιστήμης, τότε πρέπει να ανησυχούμε σοβαρά για τούτη την οπισθοδρόμηση.



    Είναι μεσαίωνας φράσεις του τύπου η αποχή είναι η καλύτερη πρόληψη και γιατί?



    Διάβασα το πρωί την δημοσίευση άθεη 83 ετών






    #17985   /   11.03.2009, 22:57
    Νίκη του μεσαίωνα στην Αμερική είναι η ενοχοποίηση του σεξ, και η προσπάθεια διδασκαλίας της "επιστήμης του ευφυούς σχεδίου" στο ίδιο επίπεδο με την Δαρβινική Θεωρία της Εξέλιξης. Επίσης στην Αμερική παρατηρείται μία τεράστια αύξηση των ευαγγελικών και των "αναγεννημένων χριστιανών". Το 50% των αμερικανών θεωρούν ότι ο κόσμος έχει ηλικία μερικών χιλιάδων ετών (6000 περίπου) επειδή ερμηνεύουν κυριολεκτικά την Παλαιά Διαθήκη, ενώ η επιστήμη έχει καταλήξει σε μία ηλικία 4,5 δισεκατομμύρια χρόνια για τη γη και περίπου 14 δισεκατομμύρια χρόνια για το σύμπαν.

    Αυτά τα αναφέρω ενδεικτικά.



    Η φράση "η αποχή είναι η καλύτερη πρόληψη" είναι εγκληματική διότι αντί να μάθεις στους νέους τρόπους να προσέχουν την υγεία τους, τους λες να αποφύγουν το σεξ γενικώς. Δηλαδή, θεραπεύεις τον ασθενή...σκοτώνοντάς τον. Ο έρωτας όπως γράφω και στο κείμενο είναι απ' τα πιο όμορφα πράγματα που υπάρχουν στη ζωή μας. Το σωστό είναι να μάθουμε να τον χαιρόμαστε παίρνοντας τα μέτρα μας.



    Πουθενά φυσικά δεν υπονόησα να μη γίνεται χρήση προφυλακτικού και απορώ πώς σου ήρθε αυτή η ιδέα διαβάζοντας το απόσπασμα του Καβάφη (όχι Σεφέρη!)

    #17996   /   13.03.2009, 19:36
    H φράση η αποχή είναι η καλύτερη πρόληψη προφανώς και δεν είναι εγληματική. Αναφέρεται στην πρόληψη πλήθους ασθενειών,από τις οποίες δεν μας προστατεύει ούτε το προφυλακτικό αλλά και ΤΙΠΟΤΑ άλλο.Ίσα -ίσα είναι πολύ σωστό και θεμιτό να είναι ενημερωμένος κάποιος ,να ξέρει όλους τους κινδύνους και από κει και πέρα ας κάνει τις επιλογές του,όποιες και αν είναι αυτές.Μέχρι να υπάρξουν καινούργιες επιστημονικές ανακαλύψεις όποιος θέλει να ρισκάρει-ρισκάρει.Αυτή είναι η ωμή πραγματικότητα,ενοχλητική μα πέρα για πέρα αληθινή.(Αν δεν με πιστεύεις ρώτα έναν οποιαδήποτε γιατρό)



    Για το απόσπασμα του Καβάφη(και όντως όχι Σεφέρη) τώρα.





    Ε,δεν είναι και κανένα συγκλονιστικό μυστικό ότι ένα κείμενο(πόσο μάλλον ένα απόσπασμα) μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ψ άτομα για ψ σκοπούς.Για αυτό που είχα πει στο πρώτο σχόλιο(δηλαδή να διαβάσεις το απόσπασμα σε νοσοκομείο κλπ) και το οποίο προφανώς είπα πάνω στα νεύρα μου,δίνω ένα παράδειγμα.

    Η ελληνική σημαία έχει κάτι κακό?Προφανώς και όχι.Είναι το ίδιο αν κάποιος πάρει μία ελ.σημαία στις 25 Μαρτίου και πάρει μέρος στην παρέλαση και είναι το ίδιο να περιφέρει την ίδια σημαία ,την ίδια μέρα στους δρόμους της Τουρκίας?Σκέψου το λίγο αυτό.



    Εφ΄όσον μου λες ότι δεν ισχύει τίποτα τέτοιο δεν έχω κανένα λόγο να μην σε πιστέψω,εφ΄όσον δεν γνωρίζω ούτε εσένα προσωπικά αλλά ούτε και την δουλειά σου.Απλώς προσπάθησε να μην αφήνεις κενά στα γραπτά σου έτσι ώστε να μην παρερμηνεύονται.



    Αν θεωρείς ότι σε προσβάλλει κάποιο σχόλιό μου,σου δίνω το ελεύθερο να το διαγράψεις.


    #17999   /   14.03.2009, 01:27
    Η έννοια της "πρόληψης" αποκτά νόημα για κάποιον που κάνει μία πράξη και θέλει να προφυλαχθεί απ' τους κινδύνους. Επομένως δεν έχει νόημα να μιλούμε για πρόληψη όταν μιλούμε για απουσία σεξουαλικής πράξης.



    Με την ίδια λογική, για να μην αρρωσταίνουμε θα μπορούσε κανείς να ορίσει ως "πρόληψη" το να μην έρθουμε σε επαφή ποτέ με άλλους ανθρώπους σε ολόκληρη τη ζωή μας ώστε να μην μεταδοθεί στον οργανισμό μας κάποιος ιός. Φυσικά μια τέτοια ιδέα είναι εντελώς παράλογη.



    Εξίσου παράλογο είναι να παροτρύνεις τους ανθρώπους να απέχουν εντελώς απ' το σεξ ώστε να μην κολλήσουν ασθένειες. Αντί λοιπόν να αναλώνεται κανείς στο να επιδιώξει κάτι αφύσικο, ας προσπαθήσει να ενημερώσει τον κόσμο για τους τρόπους με τους οποίους θα απολαύσει μια υγιή σεξουαλική ζωή. Το προφυλακτικό προστατεύει από τις θανατηφόρες σεξουαλικά μεταδιδόμενες ασθένειες. Από το σύνολο των ασθενειών προφανώς δεν μας προστατεύει τίποτα.



    Το κείμενο βέβαια, αν διαβάσεις προσεκτικά θα δεις ότι αναφέρεται στους ηθικούς φραγμούς και τις ενοχές που καλλιεργούνται σχετικά με το σεξ. Η εκκλησία δεν διαλαλεί "αποχή απ' το σεξ" επειδή ξαφνικά νοιάστηκε για την υγεία των ανθρώπων, αλλά περισσότερο επειδή θεωρεί τον σεξ εκτός γάμου αμαρτία. ’λλωστε, ο πάπας ουδέποτε άλλαξε τη στάση του η οποία είναι ΕΝΑΝΤΙΟΝ της χρήσης προφυλακτικού ακόμα και μπροστά στην τραγική κατάσταση της Αφρικής όπου το ποσοστά μόλυνσης από AIDS έχουν φτάσει σε απελπιστικά επίπεδα. Δεν είναι λίγοι οι κληρικοί που έχουν δει τις σεξουαλικά μεταδιδόμενες ασθένειες ως ...τιμωρία Θεού.



    Το κείμενο λοιπόν αφορά την ηθική γύρω από τον έρωτα και την ενοχοποίησή του. Αυτό ακριβώς λέει και ο Καβάφης: "Όλοι οι νόμοι της ηθικής - κακώς νοημένοι, κακώς εφαρμοζόμενοι - είναι μηδέν και δεν ημπορούν να σταθούν ουδέ στιγμήν, όταν περνά το Σύνταγμα της Hδονής με μουσικήν και σημαίας."



    Εάν ασχολιόμουν με το θέμα της πρόληψης και της υγείας προφανώς και θα ήταν αναγκαίο να αναφερθώ σε αυτά που λες, αλλά τώρα είναι εντελώς εκτός θέματος...



    Υ.Γ. Είναι απόλυτα σεβαστή η όποια διαφωνία σου, φυσικά και δε προσβάλλει. Αντιθέτως, χαίρομαι που με βοηθάς να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα που μπορεί να παρεμηνευθούν.

    #18003   /   15.03.2009, 08:03
    Θεωρώ ότι το θέμα των προφυλάξεων παίρνει ΚΑΙ ηθικές προεκτάσεις.

    Τα ξέρω αυτά που λες για την εκκλησία ,κάτι αντίστοιχο είπα και εγώ σε προηγούμενο σχόλιό μου.Επιπλέον να σου πω ότι σε κάποιες χώρες η ''συγκλονιστική αμαρτία΄΄ χρήσης προφυλακτικού τιμωρείται ...με λιθοβολισμό!! Απίστευτο και όμως αληθινό!



    Πάντως θεωρώ ότι η παρεξήγηση λύθηκε.Αν ήταν διαφορετικά διατυπωμένη η μικρή παράγραφος του κειμένου σου που συζητήσαμε πριν δεν θα είχε υπάρξει καν.Βασικά δεν ήταν ξεκάθαρο τι εννοούσες για την Αμερική και κάπου εκεί παρερμήνευσα.

    Προσωπικά δεν γνώριζα ότι ήταν τόσο μεγάλο το ποσοστό ούτε τα περι ευφυούς σχεδίου.



    Όντως κάθε διαφωνία είναι θεμιτή.Ειδικά όταν γίνεται αφορμή για να δημιουργηθεί διάλογος.Απλά όταν σου έστειλα προσωπικό μήνυμα παρατήρησα ότι είχες βάλει προσωπικά στοιχεία στο προφίλ σου και δεν ήθελα να νομίζεις ότι είμαι κάποιος γνωστός που σου κάνει προσωπική επίθεση ή πλάκα.



    Αυτά από μένα.Χάρηκα που τα είπαμε.



    ΥΓ. Βάλε στα κείμενά σου όσα αποσπάσματα Καβάφη θέλεις.(ΚΑΙ Σεφέρη!)




    #3961   /   03.02.2006, 11:39
    astron - analogion 3-0!

    #3322   /   15.11.2005, 09:41   /   Αναφορά
    Έχω την αίσθηση ότι η όλη ανακατωσούρα προκαλείται λόγω του ότι ο καθένας όχι μόνο ορίζει, αλλά και αντιλαμβάνεται τον έρωτα με διαφορετικό τρόπο. Αν ρωτήσεις 10 ανθρώπους τι είναι έρωτας, θα πάρεις 10 διαφορετικές απαντήσεις. Είναι πρωτίστως σαρκική έλξη, είναι πνευματική κατάσταση, είναι και τα δύο μαζί, είναι κάτι περισσότερο απ’ όλα αυτά, τι ακριβώς είναι; Ίσως να είναι μ’ άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε, το ζήτημα είναι το πως αγαπιόμαστε και το πως το εισπράττει ο καθένας. Όσον αφορά την ηθική, αυτή πάλι είναι τόσο ασαφής, όσο κι ο ίδιος ο έρωτας. Άλλες ηθικές περιορίζουν τον έρωτα, άλλες τον περιφρουρούν κι άλλες τον δυναμώνουν. Κι ένας τελευταίος προβληματισμός, που προήλθε τόσο από το κείμενο όσο κι από τα σχόλια που το συνοδεύουν. Άλλος κάνει πρώτα αυτό που αισθάνεται και κατόπιν προσπαθεί να εντάξει τη συμπεριφορά του σε κάποιο φιλοσοφικό ή θεολογικό ή ιδεολογικό πλαίσιο κι άλλος έχει ήδη αποσαφηνίσει που ανήκει και προσαρμόζει τη συμπεριφορά του ανάλογα. Πλήρης ρευστότητα δηλαδή και ειδικότερα σ’ εκείνα τα χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν ένα λόγο ή ένα πρόσωπο ως ερωτικό. Η δική μου άποψη όσον αφορά τον έρωτα είναι follow your heart, αφού όμως πρώτα τη συμμαζέψεις και την τακτοποιήσεις. Η καρδιά είναι πηγή συναισθημάτων κι όπως κάθε πηγή, έτσι κι αυτή πριν την άντληση απαιτεί κάποια προεργασία.
    #3351   /   16.11.2005, 16:04   /   Αναφορά
    ωραίο άρθρο μικρέ μου!
    #3356   /   16.11.2005, 21:39
    Σ' ευχαριστώ πολύ Πηγή :)

    #5145   /   16.07.2006, 12:50   /   Αναφορά
    Αν και ειναι ένα από τα αρθράκια που είχα σταμπάρει από παλιά, το ξαναδιάβασα, ίσως εξαιτίας του καλοκαιριού. Πέραν των άλλων, είναι μιά ακόμα απόδειξη, πως η σκέψη και ο "λόγος" δεν απέχουν και τόσο πολύ από τις απλές χαρές που τόσο δυσκολευόμαστε να βρούμε. Και όταν τις βρίσκουμε .. τις περνάμε από δικαστήρια, που όμως δεν είναι δικά μας.



    Η αναζήτηση, μέσα από διαδρομές όπως αυτή του Παύλου, δεν μπερδεύει, ουτε ακινητοποιεί όπως καμμιά φορά συνηθίζουμε να λέμε ... "μη το ψάχνεις". Αντίθετα. Λυτρώνει. Διαδρομές λοιπόν καλοκαιρινές και όχι μόνο, διόλου αμοραλιστικές αλλά πολύ ανθρώπινες, βασισμένες στην τόσο απλή έννοια της ολότητάς μας. Και όποιος διαβάσει πιο προσεκτικά τη γραφή του Παύλου, καταλαβαίνει πως, προτείνει ένα ταξίδι σε συναισθήματα, αισθήσεις και βιώματα. Με σεβασμό στην ουσία των κόσμων μας.



    Παύλο καλές διακοπές. Μέρες και νύχτες, σε παραλίες, ονειρικές.
    #6567   /   10.12.2006, 21:28   /   Αναφορά
    Καθυστερημένα μεν, με τις καλύτερες εντυπώσεις δε.

    Συγχαρητήρια για την πηγαία έκφραση της ουσίας της ζωής μας!

    Μπράβο αγαπητε...κι ας χειμώνιασε πια.Το κείμενό σου μιλάει στις καρδιές που έχουν πάντα καλοκαίρι κι ας είναι "έξω" Δεκέμβρης!

    Να περνάς όμορφα και να ερωτεύεσαι τη ζωή κάθε μέρα και πιο έντονα!
    #8305   /   08.05.2007, 18:28   /   Αναφορά
    "Everybody knows we live in a world where they give bad names to beautiful things

    Everybody knows we live in a world where we don't give beautiful things a second glance

    Heaven only knows we live in a world where what we call beautiful is just something on sale

    People laughing behind their hands as the fragile and the sensitive are given no chance..." (Beautiful-Marillion): αυτό μου θύμισε! Πες τα!
    #19385   /   19.12.2009, 23:19   /   Αναφορά
    Συγχαρητήρια για το άρθρο... Πολύ καλό...
    #22976   /   27.06.2011, 17:35   /   Αναφορά
    Κ ομως...Ειναι περα για περα πραγματικοτητα ο τροπος προσεγγισης σου..Αλλα..Παντα θα υπαρχει αυτο το μεγαλο ΑΛΛΑ-ΑΓΚΑΘΙ στο θεμα εκκλησια θεος επιστημη κ ζωη....Ακομα κ αν νεοι σαν κ σενα κ μενα κ πολλους αντιλαμβανομαστε το νοημα του ερωτα σαν ερωτα... Συνεχισε να γραφεις τοσο ομορφα κ τοσο αληθινα!